EEFJE EN SANNE IN THE USA - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Eefje en Sanne - WaarBenJij.nu EEFJE EN SANNE IN THE USA - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Eefje en Sanne - WaarBenJij.nu

EEFJE EN SANNE IN THE USA

Door: Eefje & Sanne

Blijf op de hoogte en volg Eefje en Sanne

09 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Miami Beach

Hallo trouwe vriendjes en vriendinnetjes!

(dit was het dan alweer - Bassie en Adriaan.. drommels drommels)

We moeten jullie teleurstellen.. dit is alweer ons laatste bericht op onze site. Wij zullen over een weekje flink moeten afkicken maar jullie ook! Ghehehe! Geen verhalen meer.. maar wel live-gesprekken met deze wereldreizigers! Super om jullie strakjes weer allemaal in levende lijve te kunnen zien :D

Dus... geniet hier nog maar even van:
Disneyland!! Aangekomen in LA hebben we geprobeerd een goedkoop hotelletje te vinden. dit was voor ons nog best wel een shock. Alles is hier tamelijk duur. Dus wij als echte backpackers hebben de tas op de rug gedaan en zijn zo door de straten van Los Angeles gelopen om onze hotel/prijs-vergelijking te doen. Onze tassen zijn inmiddels alweer zo zwaar geworden dat dit niet echt een pretje was, maar we konden er gelukkig om lachen.

Eenmaal een hotel gevonden waar de mannelijke receptionist ons wel wat korting wilde geven, hebben we ons gestort op Micky Mouse, Donald Duck, Aladin, Goofy en De Kleine Zeemeermin. Via een bureautje hebben we onze vijf dagen in LA zo gepland:
Dag 1 > Disneyland
Dag 2 > Hollywoodtrip
Dag 3 > California Adventure
Dag 4 > Universal Studios
Dag 5 > Disney & California

Disneyland was erg mooi. We vonden vooral de shows die ze gaven heel indrukwekkend. Er was ook een Disney-parade waar we al onze vriendjes even op de foto konden zetten. Ook de attracties als Space Mountain en Splash Mountain waren voor ons heel leuk. Alles is heel mooi aangekleed alleen hadden we de entree wat groter verwacht. We zijn natuurlijk ook wel heel wat gewend aan attractieparken rondom Nederland. Het was een lekker dagje van geen plannen, geen reisstress maar heerlijk ontspannen!

De Hollywoodtrip hadden we ook niet willen missen. In een tourbus met een erg grappige tourguide zijn we door LA gereden om zo Hollywood, Beverly Hills, Rodeo Drive en The Walk Of Fame te zien. Onze guide liet ons alle hotspots zien: het hotel van de film Pretty Woman (waar wij natuurlijk even naar binnen zijn geglipt!) het huis van Johnny Depp, de club waar de Spice Girls zijn doorgebroken, het cafe waar Elvis en Marilyn Monroe hun eerste optredens hebbben gehad en vele plekken waar bekende films zijn opgenomen. Op de hotspots kregen we telkens wat tijd om dit alles te gaan bewonderen. De Walk Of Fame viel ons wat tegen. De omgeving hiervan is zo gewoontjes en de sterren zijn niet echt geordend. Zo ga je van Tom Cruise zijn ster naar een of andere mevrouw waar wij nog nooit van hebben gehoord. :) Toen wij een foto wilden gaan maken van het bekende Hollywoodsign op de berg werden we afgeleid door een super mooi winkel. Echt: de mooiste winkel die we ooit hebben gezien!! (We hebben wat kiekjes kunnen schieten voor de nieuwsgierige meiden onder ons!) Daarna moesten we natuurlijk rennen om de bus te halen. Helaas.. 10 minuutjes te laat. We kregen lekker op onze donder van de chauf, maargoed we hadden toch even kunnen shoppen!!
Toen we deze beste man vertelden dat we niet meer gedropt wilden worden bij winkelen omdat onze creditcard dat niet kan handelen.. werden we zomaar afgezet in DE winkelstraat van LA. Hier zijn we verstandig op een terrasje gaan zitten. Hier zat een stelletje te lunchen en we raakten met hen in gesprek. Je raadt het niet: Victoria Beckham was zojuist gesignaleerd door hen in de winkel naast ons terras!! Wat lachen he! D)D)
Dag drie stond California Adventures op het menu. Dit park is onderdeel van Disneyland en ligt hier naast. Omdat de makers wat meer wilde attracties wilden hebben ze dit park gebouwd. Daar moesten wij natuurlijk een kijkje nemen! Hier waren geweldige attracties. Onze favorieten waren een achtbaan die echt om te gieren was en heel lang duurde. Ook was er het Terror Hotel wat super in elkaar gezet was. De waterbaan hier ging niet normaal hard. Iedereen werd zeikes nat!!! Heerlijk met zo'n heet weer!
Universal Studios was ook weer een pretpark. Hier waren we iets minder goed op voorbereid, na dagen lopen stonden we hier niet echt meer op te wachten. Gelukkig was hier een heel leuke tour door Universal Studios. Hier zijn haast alle bekende films opgenomen die je kent van Universal. We kregen hier veel te zien over hoe de special effects worden opgenomen in films en we werden door filmsets gereden. Ook hebben we een kijkje genomen in de set van Desperate Housewives wat een echte straat is. Je lijkt hier door een woonwijk te rijden, het grappige is dat maar 1 huis echt ingericht is. Ook hier hebben we een leuk dagje gehad.
De laatste dag van onze LA-trip zijn we onze leukste attracties nog een keer gaan doen. Het was deze dag heel erg druk dus we waren ook snel weer op weg naar ons hotelkamertje.

's Avonds zijn we vertrokken naar vliegveld. Om kosten te besparen hadden we besloten deze nacht hier te slapen omdat onze vlucht 'smorgens vroeg was. Helaas was het niet echt relaxed om hier een slaapplekje te zoeken. Met een trollie en onze eigen spullen hebben we geprobeerd een tent te bouwen zodat we toch een beetje beschut onze ogen konden sluiten. Om half 6 ging onze wekker. Pijn in de rug en slecht geslapen hebben we onze tent afgebroken om in de rij te gaan staan om in te checken > zul je zien: onze vlucht had vertraging door een tornado in Houston! (Nou net de stad waar wij doorheen moesten!) Om de verveling niet toe te laten slaan hebben we met een grote kop koffie en een spel kaarten onze uurtjes wachten toch goed doorstaan. Gelukkig konden we nog dezelfde dag vliegen en werd alles prima voor ons geregeld.

MIAMI HERE WE COME!

Onze eerste inruk: WAUW wat een gezellige plek en wat ziet iedereen er mooi uit! 'S avonds ziet er hier geweldig uit. De straat waarin ons hotel ligt is afgezet voor verkeer en daardoor heerlijk rustig maar met een bruisend uitgaansleven! Alles straalt hier rijkdom uit. Het strand zier er daardoor wat nep uit > we hebben natuurlijk ook heel wat vergelijkingsmateriaal ondertussen! (haha :))Lekker dat we nu even een weekje niks kunnen doen en kunnen relaxen op het strand. Alhoewel, gisteren werden we door onweer verrast en moesten we vluchten in bikini naar een droge plek! Een tropische bui hoort er bij zullen we maar zeggen ;)
We zijn hier ook nog een bekende (Paul, vriend van Bas) tegen gekomen. Dat was wel even raar, zie je toch hoe klein de wereld is!

Ons motto voor onze laatste dagen is:
* zonnen
* genieten
* winkelen zonder creditcard
* magnetronmaaltijden kopen
* zelfs ontbijt en lunch smeren
* naar de kapper(!)
* alle ervaringen nog een keer de
revue laten passeren
* roddelen over jullie nu het nog kan :) haha
* ons voorbereiden op de grote dag!
* we krijgen nu ter plekker zenuwen!!!

Lieve allemaal, bedankt voor jullie bertrokkenheid tijdens onze reis door mailtjes, telefoontjes en natuurlijk jullie beroemde berichtjes. Voor ons was dit een hele fijne manier om onze ervaringen te delen en te horen wat er thuis allemaal gebeurde. We hebben vaak samen zitten lachen om jullie berichten. We hebben de tijd van ons leven gehad en vonden dit echt ontzettend gaaf om mee te maken. Gedurende 7 maanden hebben we gezien dat we heel blij mogen zijn met de situatie waarin wij zitten en dat alles wat wij hebben en kunnen niet altijd maar voor lief genomen kan worden. Plekken die zo veel anders waren dan thuis waren hierdoor juist heel mooi voor ons om te zien. We kunnen dus niet wachten jullie alle foto's te laten zien!!!! Jaja, duizenden! (dat wordt nog leuk met inplakken..) :D
Omdat we ons kabeltje zijn verloren kunnen we nu geen foto's meer op de site zetten. Drommels!

Wij gaan nog 5 dagen benutten om onze reis een geweldig einde te geven. Voor sommigen: tot de 15e! Voor de anderen: nu echt tot snel.

Knuffel en kusjes Eefje en Sanne

• 09 Augustus 2008 - 19:21

Arjan:

hej sanne + eefje
    aangezien mijn ouders en jouw ouders op vakantie zijn schrijf ik maar een berichtje haha zo te horen gaat nog alles goed daar, hier ook!
    Alleen veel werk als pap en mam op vakantie zijn maar dat hoort er bij:P maar ik zie jullie de 15e wel weer tot dan!
    groetuh van arjan

• 09 Augustus 2008 - 20:23

Rita:

nog 6 nachtjes slapen en dan zijn jullie er weer. een cultuurschok zullen jullie hebben, maar toch zal alles ook snel weer wennen. tot vrijdag!!!!!!!!!!!!!!!
    kusjes, mam/rita

• 10 Augustus 2008 - 09:00

Steffie:

Heej lieve meiden,
    Wat een geweldige dingen hebben jullie gedaan in Amerika zeg, nu nog lekker een paar daagjes genieten op het strand he ;)
    Oeh het aftellen is nu echt begonnen, hadden het er gisteravond nog over dat ook wij echt wel zenuwen beginnen te krijgen!!
    Nog 5 nachtjes, oehoeh!
    Tot dan meiden.
    Kus Steffie

• 10 Augustus 2008 - 09:40

Flippel:

Hey Schatjes, ook wij zijn ons aan het voorbereiden op jullie terugkomst! Nu het zo dichtbij komt lijkt het steeds gekker dat jullie zo ver weg zijn! Nog 5 nachtjes slapen en dan kan ik Sanneé rockchick-kapsel bewonderen en Eefje haar stralende blonde krullenkop en kunnen we lekker knoevelen!
    (K)

• 10 Augustus 2008 - 09:44

Travelchris:

everything has an end !
    ;)

• 10 Augustus 2008 - 11:43

Roy:

Haaaa poepies!

Wat kijk ik uit naar 15 augustus...........
    Die 7 maanden duren toch wel lang.....
    Nu nog 'n paar nachtjes slapen en dan kunnen we weer ouderwets knoevelen:D!

Tot Vriedaaaaaaaaaaaag(L)

liefs xx

• 10 Augustus 2008 - 12:29

Anja:

Heeej schatjes,
    Begint echt op te schieten... woooooww.
    Nog maar een paar nachtjes.
    Ik zal de geweldige berichtjes heel erg missen, maar jullie weer in levende lijve zien is natuurlijk wel geweeeeldig.
    Tot vrijdag lieverds...doeeeeg.
    Kus Anja

• 10 Augustus 2008 - 14:33

Stephanie:

oehhhh schatjes.... nog 5 dagen!!!:D:D:D yes yes eindelijk......

tot vrijdag;)

Kus

• 10 Augustus 2008 - 19:34

Thea En Truus:

He lieve meiden,
    Nu word het echt wel spannend!!
    Nog 5 nachtjes en dan lekker knoevelen.....
    Hier is Lisse vermaken we ons best, vandaag naar Noordwijk aan Zee geweest en gescrubd door het strandzand. Wel heerlijk en lekker verbrand!
    We hebben net gegeten in Lisse en zijn nu in het hotel en gaan lekker pimpelen aan de bar hier!!Geniet nog van je laatste daagjes in MIAMI EN TOT VRIJDAG!!
    Thea zorgt dan voor een lekker stukje Hollandse campina kaas!
    Liefs en tot vrijdag xxxxxxxx Thea en mam xxxxxxxx

• 10 Augustus 2008 - 19:36

Wij Weer:

En natuurlijk ook groetjes en kusjes van pap en ome Jan!!!!

• 10 Augustus 2008 - 23:17

Cinderellah:

hej schatjes!

ik ben blij dat jullie weer gauw terug zijn en dat we dan weer gezellig ouderwets flink kunnen gaan zuipen! Heb er nu al zin in!!!!! tot gauw moppies!!!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx cinderellah

• 11 Augustus 2008 - 09:00

Neef Jeroen:

hey meiden,
    jullie spullekes liggen veilig opgeborgen bej ons thuus dus die komme vrijdag zekers mee hoor.

goeie trip en kom ma vlug terug tralala

xxx

• 11 Augustus 2008 - 10:24

Ricky:

ik heb genoten van jullie verhalen en nu dan nog effe genieten en weer wel thuis!!!!!

• 11 Augustus 2008 - 10:41

Camillia:

eej lieve meiden!!

Oehh ben benieuwd naar jullie nieuwe kapsels, maar heb nog meer zin om jullie gewoon weer te zien en te knuffelen!! :)

Kussiess

• 11 Augustus 2008 - 13:09

Anke:

Het is alweer bijna zover: vrijdag de 15e staan we voor de klapdeuren bij Schiphol te wachten! Joehoe, nog ff vakantie vieren in Miami!
    Tot snel megjes!
    xx Ank

• 11 Augustus 2008 - 18:03

Tante José:

Geniet nog van de laatste dagen, ik wens jullie een goede reis terug.Ben benieuwd hoe jullie er uit zien. Tot gauw, xxx
    Tante José

• 12 Augustus 2008 - 11:55

Wietske:

Tot vrijdag zus!
    Ik zal je niet mee ophalen, maar zal je thuis opwachten :-D
    xxx

• 14 Augustus 2008 - 00:41

Sanne En Eefje:

AAAAAH morgen vertrekken we met het viegtuig naar Londen en dan richting huis! Wat een leuk vooruitzicht :) Gelukkig hebben we vandaag nog wat zon gehad. Gisteren zijn we gaan stappen in een hippe nightclub hier in Miami. We hadden een dagje rust dus wel even nodig!! ;)
    Tot overmorgen!!!!!

Kusjessssssss

• 14 Augustus 2008 - 19:22

Leoni:

hay die meiden

zoals jullie zien heb ik niet alles kunnen beantwoorden. Wij zijn nl zelf ook op vakantie geweest. Was een erg leuke vakantie super genoten. Een hele goede terug reis en ik vond het erg leuk om te zien en te horen hoe jullie reis is geweest. Hopelijk zie ik jullie weer snel in levende lijven.

groetjes Leoni Jenneskens

• 15 Augustus 2008 - 15:21

Sanne:

Hoi Sanne en Eefje,
    Ik zal jullie verhalen missen! want vond jullie avonturen erg leuk! Alvast WELKOM thuis!! en sanne ook leuk dat je morgen op mijn verjaardag weer thuis bent ;) haha nee vooral een heel erg leuk verjaardagscadeautje voor Anke! groetjes Sanne (eickmans)
    p.s en jullie ook veel succes met wennen hier weer terug in Nederland. Want na de eerste knuffels zal dat ook wel even moeilijk zijn denk ik.

• 15 Augustus 2008 - 17:38

Travelchris:

Schade Holland alles ist vorbei !!!! ;)

hope you re doing well with your family and friends !!
    Cheers !

• 18 Augustus 2008 - 17:13

Eefje:

allesh ist nicht vorbei, het is weer fijn thuis te zijn! Dankje voor de laatste reacties..

liefs kus Eefje