Zonnetje in Cambodja! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Eefje en Sanne - WaarBenJij.nu Zonnetje in Cambodja! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Eefje en Sanne - WaarBenJij.nu

Zonnetje in Cambodja!

Door: Eefje & Sanne

Blijf op de hoogte en volg Eefje en Sanne

14 Maart 2008 | Cambodja, Phnom-Penh

Zo, hier zijn de twee zonnetjes weer vanuit Cambodja! Wow.. de tijd vliegt echt stiekem wel voorbij!!

Vandaag staat ons berichtje voor de verandering eens in het teken van de foto's.. met andere woorden; we hebben nu veel te veel honger om een half uur achter de computer te gaan zitten! haha :) We zweten van onze stoelen af hier dus we gaan maar eens een restaurantje opzoeken met airco.

Nog even iets voor vandaag:
LANG ZAL STEFFIE LEVEN!!!! Dus zoen haar even als je d'r vanavond in de kroeg tegen komt of roep d'r even na in de straten van Oeldere! haha Gefeliciteerd meid.. dikke kusjes speciaal voor jou vandaag!

Cambodja bevalt ons tot nu toe erg goed. Dat komt natuurlijk een klein beetje door dat grote gele ding in de lucht maar vooral ook omdat er hier heel veel mooie dingen te zien zijn. Op de foto's zie je dat we naar Tonle Sap zijn geweest. Dit is een floting-village waar de mensen daadwerkelijk op het water wonen. Dit alleen in het droge seizoen omdat in het regenseizoen het water te hoog steigt en er daardoor te hoge golven zijn. Dit kunnen deze kleine hutjes niet aan. Het hele dorp vertrekt dan richting de bergen. Hoe het met het naar school gaan gaat in het regenseioen dat is iets wat we ons eigenlijk nu pas afvragen.. iemand ideeen?! De weg er naar toe vonden we oncomfortabel maar ook geweldig. Mensen leven hier in alle armoede, met een gezin van gemiddeld 5 personen in een ruimte van 3 vierkante meter. Het leuke is dat als je door deze lange straat rijdt het geluk van de mensen af straalt. We werden hier echt heel vrolijk van.
Hierna zijn we naar een cultureel park geweest waar we erg van hebben genoten. Hier kon je van verschillende culturen theaterstukken bezoeken. Zo was er een Khmer theaterstuk (Khmer zijn de Cambodjaanse mensen) een Chinese dans met maskers en geweldige kostuums en ook een trouwseremonie volgens de tradities hier. Allemaal heel theatraal en super om te zien. Ook het park zag er prima uit in al deze stijlen. Een leuk, verrassend middagje.

Op de planning staat nu natuurlijk Ankor Wat voor morgen.. en we willen heel graag een ballonvaart gaan maken tegen avond tijdens zonsondergang. (Wiland even naapen!) Hier kost dit grapje 15 dollar dus een must do!

Geniet van de foto's!
Knuffels en kusjes

• 14 Maart 2008 - 13:37

Papa Wiland:

geweldig, jullie zien er goed uit en beleven veel. hier schijnt gelukkig ook eindelijk de zon. Dikke knuffel en tot hoors/mails.

• 14 Maart 2008 - 14:10

Anke:

Oooeh dat klinkt goed!
    Wel fijn dat hier ondertussen ook wat zonlicht te bespeuren valt! Dat mocht ook wel ns! Vandaag 2 prikken gehad, viel best wel mee natuurlijk! Dus we zijn bijna gereed om te vertrekken!
    Een ballonvaart klinkt niet verkeerd dames! Veel plzier in Ankor Wat!
    De foto's zijn nog niet geupload, maar die zien we vanzelf wel verschijnen!
    Greetzz liefs Ank

• 14 Maart 2008 - 14:41

Anke:

nice pictures!
    Jullie worden steeds kundiger in het maken van mooie kiekjes!

Gaaf om te zien!
    Oh ja, en dat pretpark zag er toch best goed uit? Stelletje verwende nesten ;-)!

xx

• 14 Maart 2008 - 15:42

Truus:

Geweldig Sanne en Eefje,
    jullie zijn toch maar bofkonten dat jullie dit allemaal mogen meemaken!
    Ben jaloers maar blij dat we er ook een heel klein beetje van kunnen meegenieten
    over enkele weekjes, heb er zo'n zin in!
    Vel plezier in Cambodje en tot de volgende keer XXXXXXXXXXXXliefs (mama) Truus

• 14 Maart 2008 - 17:02

Sanne:

haha dat was ook zo.. het hele pretpark zag er super mooi uit, maar de attracties waren helemaal niks! hihi.. en je moest er ook nog voor betalen naast de entree. Dus wij alle zinnen gezet op het waterpark dat er ook was; yup was voor kinderen tot 12. Wij hebben daar natuurlijk gewoon lekker gespeeld maar ook hier hadden we meer van verwacht. 1 glijbaan is leuk voor 3 keer maar daarna ging ie best vervelen! haha. Net 2 grote meiden (28) leren kennen tijden eten dus gaan nu even snel een drankje doen. xxxxxx

• 14 Maart 2008 - 17:48

Chanelly:

Lieve eef en sanne.
    Vandaag de verjaardag van oma voets (87)
    gevierd.Heel mariaoord getracteerd op gebakjes.
    Het gaat redelijk goed met haar.
    Jullie zien er goed uit en geweldig om reiservaringen te horen.foto's zien er super uit.
    Het gaat jullie goed.Heimwee naar deze culturen blijft als we de verhalen horen en zien!Kus Chanelly

• 14 Maart 2008 - 18:32

Steffie :

Hej meiden,
    Bedankt he, als ik vanavond gestalkt word, is het jullie schult haha....
    Vond het straks echt superleuk dat jullie even belde, echt leuk om jullie te spreken! Bedankt lieve schatten.
    Groetjes Steffie

• 14 Maart 2008 - 18:51

Leonie:

kei gaaf zeg, wel een beetje eng die krokodillen. Zeg dames als jullie de ballonvaart gaan houden waarschuw mij dan, kan ik ff zwaaien vanuit hier. Verder zien jullie er allebei hartstikke goed uit, lekker kleurtje. Geniet maar lekker verder in Cambodja, tot de volgende keer xxxx.

• 15 Maart 2008 - 08:18

Martine:

Ha Sanne en Eefje, wat een leuke verhalen! Heb net even bijgelezen.. en gave foto's! Krijg heimwee als ik dat allemaal zie zeg.. en grappig, die school op Tonle Sap ziet er nog precies hetzelfde uit haha.. Heel veel plezier in Angkor Wat, is ook super!! Geniet er van daar samen!! groetjes uit Oirlo..

• 15 Maart 2008 - 11:27

Willeke:

Hey meiden, prachtige foto's! Gister naar het galaconcert geweest, was echt super mooi! Daarna goed gefeest op Steffie ok moi!
    Ik hunker naar de zon...
    xx Willeke

• 15 Maart 2008 - 14:50

Merrit:

waaaaaaaauw

• 15 Maart 2008 - 14:52

Camillia:

eej meiden!
    Heerlijk om die foto`s te zien en ook om te horen dat het zo goed met jullie gaat! mooi mooi...

Dikke kus

• 15 Maart 2008 - 17:32

Eva Doreleijers:

heej,

Ik lees nog steeds jullie site iedere keer en soms denk ik was ik ook maar na mijn studie lekker gaan reizen. Een avontuur om nooit meer te vergeten! Echt gaaf lijkt me! Nou geniet lekker van alles wat komen gaat!

groetjes Eva Doreleijers

• 15 Maart 2008 - 18:39

Greetje Kuys:

Hoi eef en sanne,
    Momenteel ben ik even bij Jeanne en Elly voor de verjaardag van oma .Tevens natuurlijk even naar Anny .
    Heb alle zussen weer gezien behalve Rita.Ik zou zo in jullie schoenen willen staan! Maar ik doe ook luxe,ik reis per taxi.Jullie foto's zojuist bekeken.
    Laatst nog wat gezien over de landen waar jullie heen reizen.
    Ik kan me er nu een beetje een voorstelling van maken.
    Hopelijk gaat het jullie voorspoedig!!

LOve you ,Greetje.

• 16 Maart 2008 - 10:39

Claire:

Ha meiden,
    Mooie verhalen weer, wat zou ik graag eventjes willen ruilen met jullie hihi. Fijn om te horen dat alles zo goed gaat, geniet ze nog!!

xxx Claire

• 17 Maart 2008 - 14:09

Wies De Klerk:

Ha, stelletje reizigers
    Leuk om te lezen en te zien dat jullie het zo leuk hebben. Geniet er maar van. Wij moeten nog en poosje geduld hebben voordat we weer vakantie hebben. Ga deze zomer ook Vietnam bezoeken dus leuk om alvast jullie reisverhalen te lezen.
    Nog veel plezier.

• 17 Maart 2008 - 19:22

Stork:

Eefje, we hebben je kaartje ontvangen. hartstikke leuk dat je nu nog aan Stork denkt. Of wil je ons gewoon lekker maken met zulke foto's. Wel gelukt !!

Thijs