She's a easy rider!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Eefje en Sanne - WaarBenJij.nu She's a easy rider!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Eefje en Sanne - WaarBenJij.nu

She's a easy rider!!

Door: Eefje & Sanne

Blijf op de hoogte en volg Eefje en Sanne

08 Maart 2008 | Vietnam, Hanoi

Heeey lieve allemaal!

Hier zijn we dan weer met wat leuke kiekjes uit onze collectie!

Vandaag zijn we aangekomen in Saigon na ons vierde dagje easy riden met onze mannen Si en Thanh. Hier komt een klein verslagje van deze tour:
Dag 1 vertrokken vanuit Nha Trang. Deze dag waren we vrij kapot van het duiken en was het soms moeilijk onze ogen open te houden achter op de motor. We hebben dan ook veel stops gehad.. op ieder plekje was weer iets moois/interessants te zien dus hier werden we dan weer wakker van! Si heeft verteld over een plek waar veel mensen tijdens de oorlog zijn omgekomen.. deze plek ligt midden in de bergen en is een soort van dal. Ook vertelde hij over een 'fabeltje' dat hoorde bij wat je in de natuur zag. Je zag een grote berg die (als je goed keek) de vorm had van een vrouw en een flinke steen moest dan de man voorstellen. Na een lang verhaal was de kern dat ze hier beiden gestorven zouden zijn.. he died en she died waren daarom de namen van deze 'natuurwonderen'.
We zijn ook bij een steenfabriek gestopt. We zagen 5 vrouwen hier echt zwaar werk doen. Si vertelde ons hierbij dat ze de vrouwen ook als een persoon zien die heel sterk is en hard mee kan werken. Vrouwen zijn hier vooral sterk in de armen en mannen in de benen. Van klei uit de rivieren maakten ze stenen om huizen mee te bouwen. We zagen de ovens waarin deze gebakken werden en hoe dit alles met de hand geproduceerd wordt. Per persoon maken ze ongeveer 500 stenen per dag als ze hard door werken. Onderweg zagen we meerdere malen dat ze stukken berg uit aan het kappen waren en dat hier al een stapel stenen lag voor een nieuw huis.. we kwamen midden in de bergen dorpen tegen die echt volop in ontwikkeling zijn.
In de dorpen zie je veel verschillende huizen.. van pipi langkous villa's tot rieten hutjes. Deze 'villa's' zie je hier in alle kleuren van de regenboog. (Cindy.. je zou hier je eigen roze paleisje kunnen maken!!!)
We hebben ook weer olifanten gezien. Hier konden we op rijden, maar dit hebben we deze keer maar overgeslagen.
Ook hebben we een dorpje gezien van het Menoty volk. Zij hebben vroeger altijd in het bos/ de jungle geleefd en hebben later het Vietnamese volk leren kennen. Op dit moment leven zij samen in het dorp. Zij wonen in longhouses.
De eerste nacht konden we zelf kiezen of we in een resort of in een longhouse wilden slapen. Een longhouse is van riet en is ongeveer 20 meter lang. Hier slaap je dan met 2 of 4 personen in als gast zijnde. Voor de eerste nacht niet echt geschikt dachten wij.. een lekker bedje konden we wel gebruiken!
Dag twee weer vroeg op de motor gesprongen om richting de hooglanden van centraal Vietnam te gaan. Hier zagen we een koffieplantage, een plaats waar ze champions verbouwden en een hele grote slang die we even vast hebben mogen houden en de grootste waterval die we tot nu toe hebben gezien. Een leuk dagje en.. lekker weer! 's Avonds stond in de planning om in het longhouse te slapen. Omdat we tijdens het avondeten twee slangen (waarschijnlijk een giftige) zagen kregen we onze twijfels. Toen een Canadese jongen die ook mee was met een easy rider ons vertelde over zijn kamertje met twee grote bedden hebben we die uitnodiging met open armen aangenomen. Samen dus lekker in een kingsize bed geslapen zonder slangen!
Zo zijn we goed uitgerust begonnen aan de derde dag. Deze begon goed. Lekker zonnetje, wel een lange zit waardoor onze kontjes aardig rood waren na een aantal uren. We hebben lunch gehad in de hoofdstad van de centrale hooglanden (naam is even zoek). In de middag begon het te regenen en wij maar denken: hoe verder naar het zuiden hoe zonniger! :(
Met een regenpakje aan zo snel mogelijk verder getourd naar onze volgende slaapplek. 's Avonds met de familie van het hotelletje karaoke gedaan en over Nederlands voetbal gepraat (hoe gebrekkig dan ook)! Nu we het hier toch over hebben. Wij zijn nog steeds erg benieuwd wie de uefa cup heeft gewonnen??! We kregen hierover een smsje vanuit het vliegtuig van onze Noorse leuke mannen. Oeh trouwens.. uit de zee gevist met duiken. Erg gezellige twee dagen gehad. Ben je heel benieuwd, zie foto's;). We ontvingen een sms met felicitaties voor het winnen van de uefa cup. Heel lief dankje gezegd, maar wij wisten nog van niets! Stom hoe ver weg hier al het nieuws en weetjes soms zijn.
Vandaag zaten we om half 7 aan het ontbijt. Er was nog een lange route te gaan naar Saigon. Op deze route zijn we gestopt bij Co Chi tunnels. Onze gidsen zijn hier niet naar binnen geweest, maar wij zijn hier zelf op pad gegaan. We hebben ons hier maar aangesloten bij een groep met een erg leuke Engelse gids.
Eerst een interessante video gezien over de Vietnam oorlog (met echt veel
filmmateriaal van toen en verfilmd vanuit oogpunt van het Vietnamese volk). Daarna de tunnels gezien, boobytraps, schuilkelders etc. Ook gezien hoe men in die tijd kookte en voor 20 jaar voornamelijk leefde onder de grond. Zeer indrukwekkend en interessant. En ook echt iets wat je moet hebben gezien.
Kortom: een leuke tour gehad, maar nu zijn we blij met zijn tweeen weer alles uit te kunnen zoeken. (lees: opstaan wanneer wij willen en eten waar wij willen en slapen waar wij willen en gaan slapen wanneer wij willen haha)

We hebben in gedachte dat we ongeveer 3 dagen in Saigon willen blijven. Hierna denken we met de bus over land naar Cambodja te gaan (Siem Raep). We houden jullie natttuuurrlijk op de hoogte!

Liefs en een kusje weer van ons!!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 08 Maart 2008 - 11:06

Fam. Verlinden:

lieferds,
    het is weer super coool wat jullie allemaal meemaken.!
    hebben weer genoten, doen jullie dat ook maar:D
    lieve kusjes van ôs uut Oeldere!(K)

• 08 Maart 2008 - 11:12

Truus:

leuk,leuk,leuk!!!!
    foto's zijn nog onderweg denk (hoop) ik.
    Lekker een paar daagjes relaxen met zijn tweetjes en dan weer op naar het volgende avontuur. Heel veel lieve groetjes en kusjes van (mama Truus
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 08 Maart 2008 - 11:13

Fam. Verlinden:

lieferds,
    het is weer super coool wat jullie allemaal meemaken.!
    hebben weer genoten, doen jullie dat ook maar:D
    lieve kusjes van ôs uut Oeldere!(K)

• 08 Maart 2008 - 11:46

Sanne:

Hej Sanne, zag gisteravond laat jou oma nog op haar soort scootmobiel voorbij komen. Ze vertelde dat ze zo blij was met je berichtjes en briefjes en dat het zo goed met je gaat! En nu zie ik dat je weer een berichtje hebt achtergelaten op je site. Ik lees je berichtjes wel altijd en ben ook bijna alijd heel jalours ;) (behalve op die slangen dan haha!) Blijf ervan genieten he maar dat zullen jullie vast wel doen!!
    Groetjes Sanne
    (die andere Sanne uit oirlo)

• 08 Maart 2008 - 12:21

Papa Wiland:

prachtig avontuur waarin veel fikse indrukken, dan moet je ook weer uitrusten; heel goed dat je je eigen ritme bepaalt; veel plezier in Saigon en groetjes en kusjes van ons allen

• 08 Maart 2008 - 16:15

wimke

• 08 Maart 2008 - 16:45

Chantal:

Hey meiden!
    wat een verhalen en mooie foto's weer!
    Ik probeer al jullie avonturen bij te houden maar het zijn er zo veel!
    Even bij tanken komende dagen! en dat eten wat jullie daar krijgen is ook niet misselijk! is de chinees ien Casele niks bij!haha Veel plezier!
    X Chantal

• 08 Maart 2008 - 16:59

Danielle:

Eeeej meiden!!
    Sorry, even geen tijd om jullie bericht te lezen, maar wel ff snel foto's gekeken en t filmpje natuurlijk.. Wat mooi weer allemaal! Oeh en die slang!!! Vet stoer!! En de olifanten ook natuurlijk!! Volgende keer ook n filmpje waar jullie zelf op staan?! :)
    Have fun nog daar!! En ik ga morgen even t hele bericht lezen :)
    Kus, Danielle!

• 08 Maart 2008 - 17:39

Stephanie:

hey lieve meiden
    Wat een leuk verhaal weer en mooie foto's, jullie zien er goed uit;) fijn om te zien dat alles prima verloopt:)
    Veel plezier nog met alle leuke en mooie dingen. Knuffel (K) stephanie

• 09 Maart 2008 - 12:37

Anke:

Heyyy!
    Wooow, skon foto's ;-).
    Het is goed om te zien dat jullie er zo goed uitzien. Nu ff lekker weer rustig aan doen en dan op naar Cambodja.
    Feesie met korfbal was weer goed, maar dat heb je wel gemerkt aan alle smsjes denk ik he San.
    Daaag lieve megjes xx

• 09 Maart 2008 - 12:53

Stijn, Linda, Tim:

Leuk al die ervaringen en foto's!

Dat duiken is ook niet mis!

Groetjes, speciaal van Tim, die sinds het bad van vanochtend een punkkapseltje heeft en nu stukjes avocado zit te verorberen.

• 10 Maart 2008 - 08:44

Rita:

mooie foto's. Zo krijgen we echt een goede indruk wat jullie allemaal beleven. Gisteravond nog een mooi reisprogramma gezien. Barbara de Loor [schaatsster, die in Thailand was o.a.] Het programma heette geloof ik www.3opreis.nl Je zag haar ook bij bergstammen waar je thuis kon slapen. Interessant om het leven daar van zo dichtbij mee te maken. Vandaag al 7 weken weg. Het vierde deel zit er al bijna op. Geniet nog maar een tijdje. xxx voor jullie beiden., mam/Rita.

• 10 Maart 2008 - 19:01

Jörgen:

Here is a little challenge for you! To tired to write in english... :D
    Kult å se bilder fra turen! Skal legge ut de bilden jeg har også, så du får tatt en titt på dem! Sende deg adressen senere. (Mesteparten av dem er det Kristian som har tatt) Enjoy! :p

• 11 Maart 2008 - 09:21

Sanne:

Thanks Jorgen.. it's not like it is nice weather and way to hot to sit behind the computer!! Gonne do my very best! xx

• 11 Maart 2008 - 09:48

Steffie :

Hey meiskes,
    Wat hebben jullie weer geweldige dingen meegemaakt zeg, ook echt leuke foto's.
    Nog heel veel plezier daar met zijn tweetjes, maar dat zal wel lukken toch?!
    Groetjes Steffie

• 11 Maart 2008 - 18:06

Karlien:

hey sanne en eefje, leuk om allemaal die avondturen van jullie te volgen! En sanne valkenswaard was echt leuk, 't was een redelijk zatte bende. heel veel plezier nog, geniet er maar lekker van. kusjes karlien

• 11 Maart 2008 - 19:51

Marco & Angelique:

Hoi Sanne en Eefje,
    Geweldig om de foto's elke keer te zien.
    Wat jullie wel niet allemaal mee maken, in Oeldere is het een stuk saaier als we jullie foto's bekijken. Op de foto's kunnen we zien dat het gelukkig erg goed gaat met jullie en dat jullie erg veel schik hebben. Ga zo door met het maken van deze mooie reis en geniet elke dag.
    Heel veel groetjes en een dikke kus van Marco & Angelique.
    Tot weer eens !!!

• 13 Maart 2008 - 07:13

Truus:

He lieve meiden,
    Jammer Sanne dat ik gister en eergister niet thuis was toen je online was. Moet erg veel werken maar ja daar staat tegenover dat ik over drie en een halve week lekker bij jullie in Thailand ben. Voor wat hoort wat! Veel plezier in Cambodja en tot horens, dikke kus
    (mama) Truus xxxxxxxxxxxx

• 13 Maart 2008 - 16:53

Cinderellah:

Hej meisies,

Het feest komt steeds dichterbij!!!! Bijna issut dan zover en zienwe jullie weer! De spuiten zijn gezet vanmorgen, ging allemaal goed natuurlijk... Morge moete jouw pap en mam en ank nog... woewhoewwww. Ik krijg er steeds meer zin in!

Have fun nog daar!

xxxxxx Cinderellah

• 13 Maart 2008 - 21:30

Leonie:

dag ladys,
    kei leuk wat jullie tot nu toe hebben meegemaakt. Wel eng zo'n grote slang brrrrr. Maar dat jullie kunnen duiken is ons duidelijk. Bij de slager is alles hartstikke oke, heb iedereen de groeten gedaan. Er zijn meerdere mensen die jullie op de voet volgen. Echt super foto's die jullie gemaakt hebben. Veel plezier in Cambodja en hopelijk tot snel.

groetjes van ons allemaal.