Snel he.. weer vanalles te melden...+ foto's!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Eefje en Sanne - WaarBenJij.nu Snel he.. weer vanalles te melden...+ foto's!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Eefje en Sanne - WaarBenJij.nu

Snel he.. weer vanalles te melden...+ foto's!!

Door: Eefje & Sanne

Blijf op de hoogte en volg Eefje en Sanne

29 Februari 2008 | Vietnam, Hanoi

Heey allemaal!

Is dit dan snel genoeg? haha! :)
3 dagen verder.. maar weer vanalles te vertellen!

Allereerst de Marble Mountains:
Met Viet en zijn niet engels sprekende maar met een geweldig vrolijk gezicht hebbende vriend zijn we op de scooter vertrokken richting de Marble Mountains. Ook deze sightseeing was weer zeer indrukwekkend.. De Marble Mountains bestaan uit 6 bergen die zo recht uit de grond lijken te schieten. In de bergen bevinden zich grotten met een eeuwenoude geschiedenis. Sommige grotten worden ook als tempel gebruikt. Hierin bevinden zich grote beelden van Boeddha en andere godinnen. De bergen zijn genoemd naar de 5 elementen, vuur, hout, metaal, aarde en water. De berg water is de hoogste en beklimbaar gemaakt voor toeristen. Je loopt ongeveer 200 hoge treden om deze berg te bekijken. Onderweg hebben we enkele tempels gezien en bordjes waarop een soort van de 10 geboden zoals bij ons stonden beschreven. Hier hebben we even bij stilgestaan. Bij de een wat langer dan de ander omdat het ontcijferen soms wat lastig was. In deze berg was een cave waardoor je naar boven kon klimmen achter boedha. Sanne was al halverwege toen onze gids haar terug riep om eerst de betekenis eens uit te leggen: de weg naar boven betekende de weg naar de hemel!! Sanne weer snel naar beneden omdat ze liever op aarde bleef! haha.. toch maar met z'n allen de klim gewaagd, na onze climbing-ervaringen natuurlijk een piece of cake voor ons! ;)
Aangekomen in de hemel keken we uit over China Beach, een 10 km lang strand waar de Amerikaanse soldaten in 1965 voor het eerst aan land kwamen in de oorlog tegen Vietnam. Als je dat weet niet direct iets om te bezoeken vanaf de hemel, maar toch een heel mooi uitzicht!

Gisteren dus afscheid genomen van Viet, Nha en de andere medewerkster van het cafe om verder te gaan naar Nha Trang. Voor het eerst in een slaapbus geslapen. Weer een nieuwe ervaring.. verdorie toch nog niet alle vervoersmiddelen gehad..!!
Redelijk comfi, voor Eefje's benen iets te kort en voor onze billetjes in foetushouding iets te smal! Maar ondanks al het gerochel van de Vietnamezen in de bus (dat is iets heel normaals hier waar wij nog steeds van walgen..!) en het gesnurk van een man 2 bedjes achter ons (oorverdovend!) toch best wel ok.

Vandaag om 06.00 uur aangekomen. Fris en fruitig als we waren op zoek gegaan naar een goedkoop hostel om onze kosten weer wat recht te trekken na het geshop. We hebben nu een leuk kamertje, met badkamer, tv, koelkast en 2 flinke bedden voor 6 dollar. Prima Ballarina!

Zet je schrap want hier komt het stoerste gedeelte van dit verhaal:
We hebben ons vandaag ingeschreven voor een 4 daagse duikcursus!! Joehheee... goed aangeschreven duikschool, een Nederlandse (misschien wel goed uitziende?!) duikinstructeur en prima scholing. In Vietnam is het duiken namelijk nog goedkoper dan in Thailand. Als we daar dan nog zouden willen duiken hebben we ons brevet al in the pocket en hoeven we dus maar een beetje te betalen. Maar dat zien we dan wel weer.
Morgenvroeg beginnen we om 08.00 uur met de scholing, overmorgen hetzelfde, en daarna gaan we dan duiken in een zwembad. De 2 laatste dagen gaan we duiken in open water! We vinden het beide spannend.. maar natuurlijk ook zeer genieten! Eefje moet nog even een check van de dokter omdat ze vroeger bronchitus heeft gehad en door haar lage bloeddruk een aantal jaartjes geleden. We moesten namelijk een hele checklist invullen.. en bij de duikschool willen ze gewoon zekerheid. Prima dus eigenlijk.

Om nog maar een manier van vervoer te proberen gaan we zuid-vietnam doen via een trekking van 4 dagen.. achter op de motor!! We worden dan door 2 chauffeurs rondgeleid door al het moois wat Vietnam ons te bieden heeft.. Van centraal Vietnam tot Ho Chi Minh (Saigon). Wat we te zien krijgen: rijstvelden, bergen, olifanten, grote waterval, lokale bevolking, lokale dansen, buffalo-rijden, cobra slangen en alles wat we onderweg nog meer in ons op kunnen nemen!
We hebben er super veel zin in!

Het fotoprobleempje is opgelost! Geniet maar van de foto's bij dit berichtje!

Marlou, wauw wat super knap van jullie! Jammer dat ik er niet bij kan zijn man.. ik denk zeker aan jullie. Heel veel succes.. ben trots op je moppie!

Maria, maak je maar geen zorgen hoor er komen een paar prima pakezels deze kant op over 5 weekjes! hihi.. tot die tijd slepen we het lekker met ons mee.

We hadden weer super veel persoonlijke mailtjes.. geweldig.. hier een klein traantje door alle aandacht weggepingt.

Meiden, de update was heel leuk om te lezen.. we zullen hier niet in detail treden maar we zijn blij dat jullie het allemaal naar jullie zin hebben daar!

Korfbalmeiden, ik denk aan jullie zondag.. Zaterdag allemaal thuis blijven van uit gaan he! Ik ga wel stappen voor jullie, geen probleem! hihi

Tante Anny, super fijn dat je zo blij bent met alle berichtjes nog. We denken hier regelmatig aan je.. het kaartje komt inderdaad uit Hoi An.. helemaal goed! Dikke knuf van ons..

En voor alle andere mensen.. leuk dat jullie nog steeds allemaal onze site interessant vinden!! haha :) al een beetje jaloers? Zou wel gepast zijn!!! hahaha.. doeg iedereen, wij gaan nog even naar het strand en lekker genieten van alles wat op ons pad komt!

Een dikke kus van ons

• 29 Februari 2008 - 08:29

Papa Wiland:

ja, dat klinkt weer goed dames. Vietnam is,zoals ik lees,super. Blijf inderdaad wel oppassen bijv.met duiken en geef aan die stoere motorrijders wel mee dat ze iets kostbaars achterop hebben!
    heel veel lieve groetjes xxx pap

• 29 Februari 2008 - 08:42

Roy:

Heey heey

ik moet nu naar school..

als ik straks thuis ben kruip ik meteen achter de pc

liefs xx(L)!

• 29 Februari 2008 - 08:51

Truus:

Wat een stoere verhalen weer. De foto's zijn nog niet te zien maar zullen zo wel op de site staan. En ik ben het zeker eens met de woorden van Wiland!!
    Dag lieve kostbare meiden, geniet er van!
    Liefs, mama Truus xxxxxxxxxxxxxx

• 29 Februari 2008 - 10:41

Jacq+ Riek:

Hallo Sanne en Eefje.
    Leuk om jullie site iedere keer te lezen, en jullie genieten wel daar,Ook erg leuke foto,s, alleen krijg ik er een beetje last van in mijn nek, omdat ze veel dwars zijn geknipt. Wij hopen dat jullie nog heel veel leuke dingen gaan beleven,maar doe geen dingen. die wij ook niet zouden doen. Dus hou jullie verstand er wel bij.Maar dit zal wel lukken.
    HAVE FUN,en genieten maar, nu kan het nog.

Groetjes vanuit oeldere

• 29 Februari 2008 - 11:57

Anke:

Jippie foto's! En een mooi verhaal! Veel succes op de motor-tour. Wel goed oppassen inderdaad!
    Daaag meiden xxx

• 29 Februari 2008 - 12:27

"tante" Anja:

he scheetjes,
    ben stinkend jaloers!!
    het is weer supergaaf allemaal!
    liefs, knuffel
    anja

• 29 Februari 2008 - 13:56

Camillia:

eej meiden.

Leuk om zo snel alweer iets te horen en nu met foto`s erbij! Leuk zeg. Wel fijn voor jullie dat jullie straks wat spullen van jullie mee terug nemen, haha... Duik ze he! Super vet!
    En zeker dat er al een beetje sprake is van jalozie!! (ooit ga ik zoiets ook nog doen, haha)

Kussies

• 29 Februari 2008 - 14:04

Steffie :

Hey lieve meiden,

Echt leuk om zo snel weer iets van jullie te horenm de foto's zijn ook erg mooi! Maar dat shoppuh moeten jullie toch afleren, haha!
    Nog heel veel plezier he, ook met het duiken! En doe verzichtig, ;)

Groetjes Steffie

• 29 Februari 2008 - 22:15

Cinderellah:

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej lieve schatjes!!!

Ik krijg steeeeeeeeeeeeeeeeeeeeds meer zin om jullie gauw weer te zien!!! Majah over ong. 5 weekjes is t al zover, gaat supersnel, nie normaal toch?!
    Zondag wordt t superspannend, maar we gaan ze gewoon pakkeh met t twed, komt allemaal goed!!!! Daarna naar de kantine, t 1e van t voetbal aanmoedigen want das wel nodig... hihi, drinke we dr natuurlijk meteen n paar op jullie!!!!
    Werk/stage hier is superleuk en gaat ook heel goed, alleen lukt t me nog niet zo goed om die 2 weken te compenseren met de uren, majah dat zal vastwel loslopen!!! De foto's en verhalen zijn weer piekfijn in orde, kannie beter/mooier/leuker/liever/heerlijker/genietiger/enz. 't is daar alleen nog niet zo'n superheet weer of wel? zie jullie steeds met lange mouwen... achjah, in de tijd dat we komen is t t heetst als ik de boekjes mag geloven...
    Ik wil jullie iniedergeval nog superveel plezier wensen, vooral met die leuke kels daar!!! Komt allemaal goed!
    Tot snel wijfies!!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    veel liefs Cinderellah

ps ga morgenavond met steffie karten en uiteten, cq de vrienden van wout, dus dat wordt vastwel lache, hihi!!
    xxxxxxxxxxxxxx

blijf alert en voorzichtig aub...

• 01 Maart 2008 - 10:53

Mariafuterfas:

Jullie hebben al heel wat foto`s gemaakt. Ik moet zeggen dat ik wel een beetje jaloers ben op jullie!

Liefs

Maria

• 01 Maart 2008 - 18:15

Fleur:

leuk, leuk, leuk...!!!!!

Wij zijn ook bezig met het bijhouden van een dagboekje, deze week krijgen jullie week 1 !!!!
    Ook leuk dat filmpje....weet je wat nog leuker zou zijn...als jullie jezelf filmde...dan zien we jullie tenminste een beetje in het echt en niet alleen op de foto!! Lijkt me echt heel leuk!!

Kus Fleur

• 02 Maart 2008 - 12:37

Anke Cq Hansje:

daaag meiden!
    heerlijk! jullie vermaken je prima! ik ben benieuwd hoe bij jullie het duiken gaat bevallen! ik kan je wel alvast zeggen....het kan een tijdje duren voordat je je echte pasje krijgt....ik heb m vorige week pas binnengekregen, en claire had m in augustus of zo al, haha! kunnen we met zn 4en een keer gaan duiken op een meidenvakantie, haha!
    hey schatjes, heeeel veeel plezier en tot over een aantal maandjes!
    heel veel liefs xxx anke.

• 02 Maart 2008 - 12:55

Danielle:

Jazeker jaloers!!! En of!! :)

• 02 Maart 2008 - 13:31

Marian Ten Holder:

Hoi Meiden
    Wat leuk zeg dat het met jullie zo goed gaat.Heel veel plezier en doe een beetje voorzichtig he.
    De tijd begint al op te schieten en dan ontmoeten jullie je fam weer.

Groetjes Marian

• 02 Maart 2008 - 14:00

Jessie:

Ha Sanne en Eefje,

Wat klinkt dat allemaal kei gezellig, goed dat jullie het er lekker van nemen daar! Dit doe je tenslotte niet ieder jaar. Ik zou zeggen geniet lekker verder dat doen wij dat ook hier in Oelder! Best goed vertoeven hier!!!

Groetjes Paul en Jessie en kusjes van Merijntje

• 02 Maart 2008 - 19:15

Tante Jo:

Sanne en Eefje
    Dank je wel voor de leuke kiekjes
    en de schiterende verhalen
    geniet nog maar lekker
    Veel liefs en dikke knuffel
    Tante jo

• 02 Maart 2008 - 20:22

Leonie Jenneskens:

ja dit keer zijn jullie erg snel met een nieuw bericht. erg fijn om te lezen dat jullie het heel erg naar de zin hebben. het duiken lijkt mij gigantisch gaaf kijk wel uit, ook wat betreft het op de motor. kei leuke foto's hebben jullie weer en zo te zien zijn jullie op hele mooie plekjes geweest. nou dames geniet ervan en tot de volgende keer.

liefs leonie

• 03 Maart 2008 - 19:01

Henk:

Hoi meiden,

Tante Thea heeft mij gevraagd of ik haar niet wat spoedtrainingen in kracht en uithoudingsvermogen kan geven. Zal zorgen dat dit in orde komt, zodat jullie de ezel straks helemaal vol kunnen laden.
    Fantastische verhalen en half Casele en Oeldere geniet met jullie mee.

Groetjes Henk

• 03 Maart 2008 - 20:34

Kim:

Hoi hoi!!
    Wat en schonne verhalen van jullie! Ech leuk om terug te lezen en vooral die foto's erbej... moj moj!
    Sanne we zullen der vrejdag op ow ennuh drinke... hehhe binde dan toch ok en bitje van de partij bej ut feestjuh van urst en twed!!!
    Nou heel veel plezier wa... geniet ervan!! doei doei liefs xxx Kim

• 04 Maart 2008 - 08:19

Stephanie:

Hey lieve meiden
    Wat een mooie en toffe verhalen weer:)
    heel veel plezier met duiken en de rest maar dat komt zeker goed! Veel plezier en doe voorzichtig

knuffel X stephanie

Sanne erg lief wat je in de mail van willeke had gezet.Jij weet het altijd weer mooi en goed te zeggen Je bent een schat! maar komt allemaal goed.....:)

• 04 Maart 2008 - 13:17

Rian:

heej dames,
    wat een verhalen zeg!! super leuk...
    Ik ben helemaal jaloers!!
    Moest trouwens wel even zoeken naar jullie adres, want ben het kwijtgeraakt.. hahah
    Geniet er nog maar lekker van me t'zn tweeën en ik lees jullie verhalen!!
    Groetjes en heel veel liefs Rian