En toen was daar Australie!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eefje en Sanne - WaarBenJij.nu En toen was daar Australie!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eefje en Sanne - WaarBenJij.nu

En toen was daar Australie!!

Door: Eefje & Sanne

Blijf op de hoogte en volg Eefje en Sanne

24 April 2008 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

na 3 maanden Azie zijn we nu toegekomen aan de volgende stap van onze reis.. AUSTRALIE!

De reis is prima verlopen. Doordat het in Taipei (Taiwan) 1 uur later was viel het wachten tussen onze twee vluchten reuze mee. De vlucht naar Sydney was in de nacht dus ook dat is wel te overbruggen. In het vliegtuig van Taipei naar Sydney zijn wij een groepje Nederlanders tegengekomen die via een NL organisatie een aantal dagen in Australie nog samen reizen. Omdat wij nog weinig gepland hadden voor ons verblijf in Sydney hebben we ze spontaan gevraagd waar ze eigenlijk zouden overnachten:D. 'Woodduck Inn' was dit voor hen, dus wij zijn hier vanuit het vliegveld ook naar toe vertrokken. Hier moesten wij kiezen tussen taxi of trein en deze keer zijn wij voor het meest avontuurlijke en meest lowbudget gegaan, de trein! Alhoewel.. we zullen hier echt weer even aan de prijzen moeten wennen, want alles is wel ongeveer drie keer zo duur vergeleken met Azie. Nederlandse prijzen komen er dichtbij in de buurt.

Morgen beginnen we met het verkennen van Sydney-City. We plannen om zondag verder te gaan naar het noorden van de oostkust (ook door het weer, we hebben vandaag al aardig kunnen genieten van het Australische 'herfstweer', stortregen nu waardoor onze kleren na een wandeling naar de supermarkt doorweekt waren)en vertellen jullie nog in alle glorie hoe deze dagen zijn geweest!

Ook willen we jullie nog graag vertellen over ons laatste uitstapje in Bangkok:
Floating Market, River Kwai, The Tigertemple. Dit stond 21 april op de planning, leuk dachten wij natuurlijk!
Totdatt.. wij door de wekker heen sliepen! Gelukkig kon de datum gewoon veranderd worden naar een dagje later. Bofkonten. 22 april waren wij dan ook stipt op tijd haha!
Eerst zijn wij naar de Floating Market gegaan. Nog een best lange busreis van te voren, maar dan heb je ook wat.
De floating markt is een lokale markt op water en langs het water. Wij zijn met een longtale bootje de markt ingevaren.
Onze indruk hiervan: mooie sfeerschets, maarr jammer dat ook dit weer voor de toeristen is op dit moment (vanaf 7.00u 'sochtends.) Na het zien van de floating market hadden we nog wat tijd over en zijn we naar een cobra-show geweest. Dit was toch wel heel indrukwekkend om eens te zien, maar we vonden dit tegelijkertijd ook wel redelijk zielig voor deze dieren, omdat ze best wel dieronvriendelijk werden behandeld. Wel weer een nieuw gevaarlijk dier aangeraakt, .. de cobra.
Hierna zijn we naar de River Kwai geweest. Wij vonden dit tegenvallen, door de organisatie hiervan. Er is ons weinig verteld over de brug, maar zijn hier letterlijk gedropt voor een aantal uren. We hadden hier de kans het museum zelf te bezichtigen, maar omdat we hierover weinig hadden gelezen nog en er weinig tijd was om hier in te duiken in nog geen uur hebben we buiten op het bankje maar een potje 'gepest'.
Toen was het tijd voor een ritje naar de Tigertemple. Het uitstapje van deze dag waar wij echt naar uitkeken. De Tigertemple was een redelijk uitgestrekt gebied waar meerdere dieren vrij leefden. Zo hebben we kiekjes kunnen nemen van paarden, buffels, wilde zwijnen, pauwen etc. De tijgers hadden hier ook hun eigen plekje. Dit zijn voornamelijk tijgers die doordat hun ouders in het wild zijn gestorven door de jacht (wat verboden is in Thailand, maar toch nog gebeurd omdat het veel geld opbrengt) vanaf jongs af aan hier zijn opgegroeid. Ze zijn dan ook hun hele leven met mensen en toeristen in contact geweest. Hierdoor is het mogelijk om onder begeleiding op de foto te gaan met tijgers, er een stukje mee te wandelen of ze te aan te raken en/of te knuffelen.
Dit hebben we dan ook gedaan, waaaahhhhh!
Super eng en spannend vonden we dit, het blijven wilde dieren. Dit was zeker de moeite waard!

We gaan genieten van Australie. Heerlijk om weer even Westerse mensen om ons heen te hebben. Het voelt ook weer even als 'student' zijn, je eigen potje weer koken en op de centjes letten.
Ook vinden we het heel erg leuk dat Jeroen toch ook echt naar Nieuw Zeeland gaat. Jeroen, het lijkt ons heel leuk je te zien daar dus we gaan daar snel een plan voor maken!

Heeeeelll erg veel kusjes van ons.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 24 April 2008 - 13:35

Els:

eerste!!!!

Moest ik van Willem. Waar die al niet op kickt. Lijkt me superleuk om met die tijgers te knuffelen! Had ik wel bij willen zijn!!

Groetjes en ik wens jullie een heel fijne tijd toe in Australië

Ook groetjes van Wimpie natuurlijk!!!

• 24 April 2008 - 14:28

Papa Wiland:

wat je zo allamaal meemaakt, tijgers knuffelen, cobra's aanraken, ook daar door de wekker heen slapen en noem maar op; leuk hoor
    ben benieuwd naar jullie nieuwe avonturen, alhoewel ze misschien minder een beroep moeten doen op je portemonnee... maar ook dat is een avontuur, veel plezier x papa

• 24 April 2008 - 14:29

Papa:

sorry, foutje, alle(!)maal natuurlijk

• 24 April 2008 - 14:30

Floire:

Hey mechjes..

Leuk leuk leuk allemaal, die tijgers..oeh...ik zie aan jullie snuutjes dat jullie t ook spannend vinden!
    Zal wel weer even wennen zijn daar en op de centen letten..net als jullie vriendinnetjes..

Kus Fleur

• 24 April 2008 - 14:36

Willeke:

Hey bruine apen, ziet er weer goed uit!! Wat hebben jullie het toch goed samen!!
    We'll keep in touch!!
    Kussies

• 24 April 2008 - 18:26

Steffie:

Heej meiskes,
    Weer erg veel meegemaakt lees ik, wat een genieten foto's zeg!
    Ben erg benieuwd of het jullie net zo goed lukt om op de centjes te letten als wij....hahaha
    Veel plezier nog....
    Groetjes Steffie

• 24 April 2008 - 22:51

Bunny The Lifeguard:

how sweet, you managed the way to Kanchanaburi and visited the tiger temple ! Hope, that you spent the nights at Jolly Frog !
    happy travels !
    .....a real nomad ! c.

• 25 April 2008 - 06:33

Stephanie:

ha schatjes

Wat mooie nieuwe belevingen weer:) echt supper! geweldig dat je al die dieren van zo dicht bij kunt zien en aanraken!
    Have fun

Kus stephanie

• 25 April 2008 - 10:32

Kim:

Heey meiden!!
    Wat weer een avonturen.. stoer man op de foto met een tijger!! hahah!
    Ik blijf jullie volgen!! doei doei xx Kim

• 26 April 2008 - 10:29

Karlien:

halootjes, weer een leuk verhaal van jullie! Ontzettend vette foto's van die tijgers lijkt me echt geweldig om mee te maken. Ben benieuwd naar julie verhalen in Australie! hopelijk kunnen we weer snel een nieuw verhaal lezen, veel plezier!! kusjes karlien

• 26 April 2008 - 14:48

0ma Lucky:

Lieve Sanne en Eefje,
    Ik ben bij mam Wennekers. (onze Truus)
    Ik heb zojuist de foto's gezien van jou en Eefje, kei-mooi vind ik ze! Die pauwen zijn zo mooi. Alles wat daar te zien is eigenlijk mooi.
    Sanne bedankt voor je leuke brief en ik heb mooie cadeautjes gekregen van Truus en Thea. En een hele mooie foto van jullie die staat te pronken op het tafeltje bij opa. Ik bewaar hem goed tot je terug bent dan heb ik jou toch bij me!
    Ik ben blij dat die van Geerets en Wennekers weer thuis zijn dat is toch heel anders. Tot ziens lieve Sanne en Eefje, heel veel knuffels van oma en Lucky xxxxxxxxxxx

• 27 April 2008 - 16:49

Danielle:

Eeeh meiden!! Superstoer hoor, met die tijgers!!!

• 28 April 2008 - 05:11

Eefje En Sanne:

Hallo hallo!

We hebben het geweldig naar onze zin hier in Australie! Ons guesthouse is inmiddels al met twee nachten verlengt door alle gezelligheid. Vandaag zijn we met twee nederlandse jongens en hun auto naar de blue mountains vertrokken waar we nu even internet kunnen checken in een cafe. Wat willen we nog meer! Er komt snel weer een berichtje met de nieuwste foto's!

Heel veel kusjes xxx

• 28 April 2008 - 08:16

Truus:

He lieve meiden....
    Fijn Sanne dat je vannacht je nieuwe nummer smste! Ben je tenminste weer bereikbaar, is wel zo prettig! Als iemand het nummer nodig heeft kun je bij ons bellen?!? Liefs en dikke kus
    (mama) Truus xxxxxxxxxxxxxx

• 28 April 2008 - 08:16

Els:

Wat leuk toch. Zelfs oma Lucky komt mede door jullie in aanraking met het computergebeuren. Waar die reis van jullie al niet goed voor is. Ben benieuwd naar jullie verdere avonturen in Australië, maar ik heb wel in de smiezen dat jullie echt genieten! Super hoor!!

Groetjes Els uit het natte Ysselsteyn!!!

• 28 April 2008 - 20:39

Tamara:

Hoi Eefje en Sanne,

Echt heel leuk om julle via deze site te volgen. Ik houd het zo regelmatig bij en jullie maken ook wel vanalles mee zeg. Echt heel leuk! Gaaf dat je al die beesten zo kan aanraken.

Ik zit momenteel in Tenerife en heb ook een waarbenjij.nu maar ik weet niet hoe ik foto's bij oude berichten kan plaatsen. Nu las ik bij jullie toevallig dat jullie bij een vorig bericht nieuwe foto's hebben geplaatst. Hoe doe je dat? Of is dat heel moeilijk uitleggen via hier?

Heel veel plezier nog met jullie rondreis! Ik hoop dat jullie nog ergens meeten met Jeroen :) Ik houd jullie site in de gaten!

Liefs Tamara