Met de auto op reis! - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Eefje en Sanne - WaarBenJij.nu Met de auto op reis! - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Eefje en Sanne - WaarBenJij.nu

Met de auto op reis!

Door: Eefje & Sanne

Blijf op de hoogte en volg Eefje en Sanne

06 Mei 2008 | Australië, Port Macquarie

Dag dag allemaal!

Daar zijn we dan hoor.. helemaal vanuit de andere kant van de wereld! We hebben genoten in Sydney, een leuke stad waar we vooral ook in een heel erg gezellig hostel zaten. Vanuit dit hostel zijn we met Jasper en Jorrit op pad gegaan met de auto. Alle spullen zoals tenten, luchtbedden, kookspulletjes en nog veel meer andere handige campingspullen waren aanwezig dus we konden zorgeloos beginnen aan onze roadtrip!
Vanuit Sydney zijn we vertrokken richting Port Macquarie; een ritje van ongeveer 5 uur. Deze is prima verlopen, we hebben lekker wat picknickstops gehouden onderweg en natuurlijk een aantal plaspauzes ;) Onderweg konden we genieten van veel mooie natuur, helaas hadden we ook nog het een en ander bij te slapen na onze stapnachtjes in het hostel! Nu staan we op een camping, redelijk groot maar zeker goed verzorgd. We hebben hier nog niet zo veel backpackers gezien maar waarschijnlijk komen we deze richting het noorden nog genoeg tegen. Denk je eens even in.. een auto volgeladen met alle spullen van 4 personen, daarnaast 2 tentjes en in het midden 3 campingstoeletjes met alle andere 'rotzooi' er omheen.. als dat niet echt backpacken is!!

De eerste dag hebben we dus lekker alle spulltjes uitgezocht en onze plaats klaargemaakt om te kunnen slapen. Wij hadden voor de mannen spaghetti gemaakt en hier heerlijk van gesmuld. Zij waren ondertussen boodschappen gaan doen voor het ontbijt. Goede taakverdeling!
Dag numero twee hebben we het lekker rustig aan gedaan in de middag en heerlijk van het zonnetje genoten..'s Avonds hebben we gebarbequed.. zeeeer goed te doen! Op de camping zijn speciale bbq-plaatsen en kan je gratis hiervan gebruik maken. Een lekker rustig avondje gehad waar we ook 'Henkie' weer hebben gespeeld, blijft leuk!
Gisteren hebben we over het strand gewandeld.. leuk plaatje! Hierna zijn we het dorpje in gegaan om een leuk restaurantje te zoeken. Gewend aan Azie, valt dit budjetgezien niet echt mee :).
Toch een leuk Chinees restaurant gevonden waar we voor 17 dollar pp een flinke tafel vol eten kregen. Erg lekker gesmuld! Toen we voor een toetje de Mac uit liepen zagen we een bios.. hier begon net een lekkere meidenfilm, gelukkig kregen we de mannen zo ver om hier even in te duiken. Hierna zijn we gaan poolen in een cafe, en hebben nog enkele biertje verorberd! Een erg geslaagde avond. Jammer van die luchtbedden die het zo af en toe begeven.. We hebben vannacht een warme oplossing gevonden: we zijn saampjes op een anderhalfpersoons bedje gekropen en twee extra slaapzakken die nog in de auto lagen aan elkaar geritst, onze eerste nacht dat we echt goed hebben geslapen. Een must-do voor vannacht dus!

Morgen gaan we weer verder met onze auto. We gaan dan naar Byron Bay, waar we waarschijnlijk een paar daagjes gaan leren surfen. We zijn erg benieuwd hoe dat gaat verlopen..

Even nog een kleine terugblik op ons Koninginnedagavontuur.. we hebben ons met 9 Nederlanders flink uitgeleefd in de Hot Dollar Shop! Helemaal uitgedost in het oranje zijn we door de straten van Sydney gegaan om te eindigen in een leuke kroeg. We kregen erg veel lachen reacties van mensen om ons heen. (wat zagen we er ook uit!! -> foto's) We hebben een super leuke dag gehad met alle Nederlandse mannen! :)
De dag erna zijn we gaan uiteten met Jorrit, Jasper, Bram en Remco. Na wat potjes pool vonden ze het wel grappig om de witte bal mee te nemen. Wat bleek nou.. die stuiterde erg hard; dat was dus dolle pret in het park!! Na een flinke stuiter belandde de bal pardoes in een fontein, natuurlijk moest de bal gered worden.. resultaat: alle mannen half naakt in de fontein! (wij fungeerden prima als cameravrouwen!!--> foto's!)

Wat ook erg leuk is, is dat we een berichtje hebben gehad van Jeroen (Sanne's grote neef die nu in NZ zit) We willen hem nog even op gaan zoeken, waarschijnlijk over een maandje. Hij had het prima naar zijn zin!! Gaaf he: ben je aan de andere kant van de wereld, zit er familie hartstikke dichtbij!

Wat een leuke berichtjes weer van jullie allemaal, we genieten hier echt van! Ga zo door.. :)

knuffels en kusjes Eefje en Sanne

• 06 Mei 2008 - 03:28

Bram:

Ben ik niet bij jullie maar wel de eerste :D:D:P haha

• 06 Mei 2008 - 03:34

Remco:

Jaa hoor, beetje jammer van dat luchtbed hahaha! Mooi dat het kamperen zo bevalt! Al en hoop dangerous gezien??

xx

• 06 Mei 2008 - 03:47

Eefje En Sanne:

Oeps, fotoruimte op. Aangezien de vorige ruimte gesponsord was door de familie de Mulder willen we nu familie Doreleijers/Voets even lief aankijken :)

De foto's komen dus weer zo snel mogelijk!!

Kusjes!

p.s. Remco en Bram.. jullie vervelen je echt zo zonder ons he! Een beetje de hele dag op internet hangen en onze site bezoeken ;) Wij missen jullie ook hoor xx

• 06 Mei 2008 - 05:33

Pap:

Ha meiden!

Leuk dat het zo voortreffelijk met jullie gaat.
    Veel lol en plezier.
    Jammer van de foto’s
    Het kamperen gaat ook al best, en nu eens kijken of je het surfen ook onder de knie krijgt.
    Ben benieuwt.
    Ik heb wel gehoord dat ze in Byron Bay leuke surfleraren hebben.
    Dus pas op!!ha,ha,ha
    Hier is het nu ook lekker weer, jammer dat we nu moeten werken.
    Groetjes en veul schik.

Pap en de rest ut Oedere.

• 06 Mei 2008 - 05:38

Truus:

He Sanne en Eefje,
    Wat een verhalen weer, heerlijk dat het zo mooi en vooral ook zo gezellig is!
    Jammer dat we niet meer foto's kunnen zien maar dat komt vast wel goed!
    Enne...jij kamperen Sanne dat zit bij ons toch niet echt in de familie?!?
    Geniet er van, heel veel liefs xxxxxxxx (mama) Truus xxxxxxxx

• 06 Mei 2008 - 06:33

Steffie:

Heej lieve meiden,
    Heerlijk zeg hoe jullie daar rondreizen.
    Jullie maken geweldige dingen mee....halfnaakte mannen..helemaal nie gek haha
    Het was echt super om iets persoonlijks van jullie te horen, las net jullie mailtjes...wat zijn jullie lief! haha
    Meiden, nog veel plezier.
    Groetjes Steffie

• 06 Mei 2008 - 08:34

Fleur:

Hey meiskes!

Zo'n genieten foto's!! aaah, ben zo beniewd naar de rest. Jullie waren iig veel meer uitgedost dat ons...t oranje was moeilijk te vinden in onze outfits..slecht!
    Reis, feest, zoep en kijk flink in de ronte, dan komt t helemaal goed!
    (wat stopt die kerel links trouwens in zijn nase?) haha

Kus Fleur

• 06 Mei 2008 - 09:00

Anja:

Heej megjes,
    Oranje boven!!
    Gezellig zeg. Van dat kamperen snap ik ook helemaal niks,Sanne. Vreemd, een kampeerder in de familie!!Je doet je eerdere uitspraak:"ik ben Sanne, en ik heb lol in mijn leven",nog wel steeds eer aan!!!Eefje past zich goed aan moet ik zeggen!!Nog duizend meer lol,lieverds.
    liefs, kus
    Anja

• 06 Mei 2008 - 11:49

BRANCO:

definetely tooooooo much Oranje on the pics !!!
    der Nederland hat nix verstand !!!!
    muahahahahah ;) ;) ;)

• 08 Mei 2008 - 02:38

Hey Branco!:

Shade Deutshland alles ist vorbei!!!
    Chris.. it is lovely here! You would love this place; Byron Bay! But anyway we see you in Phantasialand! Looking forward to that! How is life in Germany??

Kisses

• 08 Mei 2008 - 05:59

BRANCO :

I definetely don't complain ! I have a good life here. It's 25 degrees and having BBQ and drinking beer is quite normal !
    So to say: daily routine ! I ve heard about Byron Bay and saw some pics of my flat mate. Great !!! Can't wait for you pics of Kiribati. If the water is clearer than the one at Turtle Bay, I do naketly the rollercoster in Phantasialand ;)
    It can't be clearer.
    Ok girls, say hello to our competition guys from Holland ! Anyway they can't be better, stronger, cooler, tougher.................than we were !! muahhaha ;)
    and never forget:
    just keep your mind open and suck in the experience, and if it hurts, you know what...........it's probably worth it !

So enjoy the life of beeing a nomad !

peace, travelchris !

• 10 Mei 2008 - 16:23

Truus:

He lieve megje's!
    Al nieuwe fotoruimte gekregen, ben wel weer toe aan wat foto's eigenlijk!
    Succes vanavond met het boeken van een ticket naar Nieuw Zeeland, en veel plezier met surfen morgen!
    Dikke kus en heel veel liefs mam xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 10 Mei 2008 - 17:02

Cinderellah:

Dag schatjes!!!!!

bij jullie is het zo te zien en lezen nogsteeds geniete!!!! en nie zo'n btje volges mij! Ik zou zegge, ga zo ma door, lekker genieten en je eigen ding doen, dan gaat t vast nog lang goed! Leuk dat jullie mn lieve broertje ok nog gaan zien daar. Zal wel wat anders worre op zo'n boerderij...... oehoehhhh..... achjah, moet alles meegemaakt hebbe woah! Iniedergeval nog superveel plezier!!!! We gaan vanavond naar de oelderse kermis.... komt helemaal goed dus... majullie gaan vast oknog wel op stap ws. Iniedergeval... tot over ong. 3/4 maandjes..... jullie zijn heel lief!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Cinderellah
    kuskus

• 10 Mei 2008 - 17:33

Marco & Angelique:

Ha Sanne en Eefje,

Eindelijk weer eens een berichtje van ons.
    Allereerst natuurlijk hartstikke bedankt voor je mooie kaart. (traantje weggepinkt).
    Wij hebben gehoord van pap, mam, Anke, Thea en Cindy dat het goed gaat met jullie, en dat de tijd omgevlogen is.
    Ook hebben we nog een feestje gehad van Jeroen, wat godde gillie toch allemaol wiet weg van huus !!
    Wij gaan vandaag 10 mei beginnen aan een paar dagen kermis en zullen er eentje op jullie drinken.

Heel veel groetjes vanuut Oeldere van ons.

Tot gauw.