klein maar fijn - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eefje en Sanne - WaarBenJij.nu klein maar fijn - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eefje en Sanne - WaarBenJij.nu

klein maar fijn

Door: Eefje & Sanne

Blijf op de hoogte en volg Eefje en Sanne

03 Februari 2008 | Thailand, Bangkok

We zijn net terug van uit Pai.. weer in Chang Mai. We willen naar Chang Rai; dit moet echter via Chang Mai.
We zijn erg moe nu na een aantal dagen met een groep en hebben een lekker kamertje met drie bedden voor onszelf vanavond! Een bed voor Eef, een voor Sanne en eentje voor al onze troep! ;)

De afgelopen dagen in Pai hebben we erg genoten. Tot nu toe het leukste dorpje wat we hebben gezien op onze reis. Er waren veel jongeren daar waar erg gemakkelijk contact mee was te maken. (vooral de israelische jongens vinden ons wel leuk!!) Die zijn hier namelijk veel omdat ze het leger in moeten of net het leger uit komen.
We hebben de eerste dag in Pai weinig gedaan door het slechte weer. We hebben de hele dag regen gehad dat kwam vanuit China. De tweede dag was het ook nog wat regenachtig, tegen de avond werd het weer droog. We hebben deze dagen lekker uitgerust en een gezellige tijd gehad met de mensen uit onze groep. In de avonduren hebben we verschillende barretjes uitgeprobeerd.. je mag hier je eigen drank SamSom meenemen in een kroeg! Voor 3 euro heb je dan een fles alcohol en je koopt Cola in de kroeg!
De derde dag werd het dan toch tijd voor wat siteseeing. We hebben voor 2 dagen een scooter gehuurd en zijn naar de Hotsprings geweest. Dit zijn heetwaterbronnen met veel mineralen waarin je kan baden. Hoe hoger je komt, hoe heter het water. Bovenin is het water 80 graden celsius. Een natuurverschijnsel waarvan we nog niet helemaal weten hoe dit ontstaat. Ook hebben we een waterval en een tempel bekeken. Deze tempel gaf je uitzicht over heel Pai.
Verder bij een juweliertje langs geweest die z'n eigen huis had gebouwd op een indrukwekkende manier en op een zeer relaxe plek. Hier kwamen we met de scooter toevallig bij uit.

Kortom Pai is een echte aanrader voor iedereen die nog eens naar Thailand wil!

Vandaag dus in Chang Mai; we blijven hier waarschijnlijk 2 nachten om door te gaan naar Chang Rai. Zo komen we steeds noordelijker en kunnen zo de grens over naar Laos.

Bram.. in Pai in de kroegen hebben we meerdere malen aan jou gedacht! Super mooie live muziek, zou echt een inspiratiebron zijn voor jou!!

Alles dus nog steeds ok hier. Raar dat we er al weer haast 2 weekjes op hebben zitten. Super dubbel, want het lijkt alsof we hier al een eeuwigheid zijn!

Foto's volgen nog..
Groetjes aan iedereen en ALAAF

xx Eefje en Sanne

  • 03 Februari 2008 - 12:00

    Lotte:

    Echt heel fijn dat jullie het zo goed naar je zin hebben. Door jullie verhalen blijven we echt goed op de hoogte. Ik maak me prachtige voorstellingen bij jullie verhalen, maar de foto's maken het natuurlijk nog levendiger. Ik kijk alweer uit naar jullie volgende verhaal en de foto's. En wij denken aan jullie deze carnavalsdagen! Liefs xje Lotte

  • 03 Februari 2008 - 12:40

    Theo:

    He fijn dat 't zo goed gaat met jullie.
    Hoeveel graden is het er nu,en is het ‘s avonds nog lang licht?
    Het lijkt me leuk om daar van de cultuur te genieten en de dagelijkse gebruiken te leren kennen.
    Hoeveel kilometer is het nog tot jullie in Laos zijn?
    Nog veel plezier en groetjes uit Oirlo.

    Doeg pap!

  • 03 Februari 2008 - 13:30

    Melanie:

    Heej meiden,

    wat een verhalen en avonturen! En wat ik jullie toch niet wil onthouden is dat ik vannacht over jullie gedroomd heb!!??!!
    In mijn droom liep ik door Duitsland (wat een wereldreis!?) omdat ik daar stage liep, en toen kwam ik jullie op straat tegen in de hele uitrusting, backpack tas en al! Echt weird.. Maar leuk jullie weer even "gezien" te hebben..

    Liefs, dikke kus Melanie

  • 04 Februari 2008 - 08:21

    Leonie:

    super om te horen wat jullie al allemaal hebben gezien. in de winkel staan jullie soms best wel centraal. leuk is dat dat mensen vragen hoe het gaat met jullie. tot nu toe hebben jullie schitterende foto's laten zien en ik weet zeker dat jullie het erg naar je zin hebben. ik vindt het geweldig dat ik jullie via deze weg kan volgen.

    groetjes leonie

  • 05 Februari 2008 - 07:39

    Truus:

    He lieve meiden!
    Ben benieuwd naar de nieuwe foto's.
    Ik heb al super zin om Thailand met eigen ogen te mogen aanschouwen.
    Sanne ik heb je ook een mail gestuurd, eigenlijk zomaar!
    Liefs en kusjes, mam

  • 05 Februari 2008 - 18:06

    Sanne En Eefje:

    Van tante diny, een klein berichtje.
    Hou jullie taai en geniet van deze reis.
    Ome toon heeft wel de p.c. moeten bedienen en die kent er ook niet al te veel van Groetjes van uit OELDERE.

  • 06 Februari 2008 - 05:01

    Eefje En Sanne:

    Hallo lieve allemaal,

    vandaag gaan we vertrekken naar Laos. We lopen al een beetje achter op schema omdat Pai zo ontzettend leuk was. Morgen is het daar nieuwjaar dus we kunnen meteen beginnen met een big party!! hihi
    Naar Laos zal het ongeveer 3 uur rijden zijn met de bus. Aantal kilometer weten we even niet.. Vanuit de border willen we naar Luang Prabang en dat zal wel weer een flink ritje worden.

    Vanuit daar weer een nieuw bericht met nieuwe foto's.

    Super leuk dat jullie allemaal nog steeds onze site volgen. Wij genieten er echt van om de berichten te lezen.

    Heel veel liefs en kusjes Eef en San


  • 06 Februari 2008 - 17:17

    Roy:

    heez meiden

    ik zitnu ff op een pc op skikamp
    leesjulliue verhaal straks,
    het toetsenbord isirri
    hieris hetecht tof
    lees als ik thuis ben alles

    liefss. Royxx

  • 06 Februari 2008 - 18:26

    Marlou:

    heeej meiden! de foto's zijn echt mooi, grappige mensen daar! sanne ik hoop dat je snel weer een x op msn komt want ik hoor vaak dat je online bent maar dan ben ik te laat;) hihi spreek je snel xxxxx marlou

  • 07 Februari 2008 - 09:45

    Anke:

    Hey meiden!
    Heerlijk, om al julie verhalen te lezen. Ben benieuwd hoe het in Laos wordt! 2 weken alweer ja, gek zeg! Hier thuis is het errug rustig zonder jou San! Vond het wel vet dat ik in de zoepkoel meteen een smsje terug kreeg. Liet het meteen trots aan mijn vriendinnetjes lezen! Jullie zullen genoeg zien, maar inderdaad ook soms relaxen van alle indrukken is belangrijk. Volgens mij hebben jullie een goede afwisseling te pakken!
    Take care!
    xx Anke

  • 07 Februari 2008 - 17:27

    Thijs:

    Eefje
    Heb je al kip gegeten. Veel plezier en we volgen je.

    Groetjes van je EX Stork collega's

  • 07 Februari 2008 - 18:21

    Marco & Angelique:

    Sanne en Eefje,

    Zo, wij hebben lekker kunnen genieten van de carnaval, maar als wij nu op de site van jullie lezen, is het daar ook zeker genieten.
    Prachtig dat wij zo goed op de hoogte kunnen blijven van jullie avontuur.
    Hartstikke leuke foto's, erg leuk om te bekijken.
    Heel veel plezier nog en wij sturen jullie gauw weer een berichtje.
    Heel veel Oelderse groetjes,
    Marco & Angelique.

  • 08 Februari 2008 - 14:25

    Anke Cq Hansje:

    daaag lieve meiden!!
    oehh...klinkt allemaal geweldig!!! sanne, je bent een beetje ziekjes nu....balen!!! maar dat hoort erbij in zo'n land, vieze stinkerd, haha!
    de carnaval was idd genieten! maar dat zal jullie een worst wezen.
    heel veel plezier en laos en ben erg benieuwd hoe het er daar en de rest van azie uitziet!
    veel plezier allebei en schijtze;)!
    dikke kus anke.

  • 10 Februari 2008 - 12:35

    Guy:

    Wow Eefje (en de mij (nog) onbekende Sanne). Wat een heerlijke reis en wat een coole bestemming. In Thailand hebben Albertine en ik zelf ook rond gebackpackt. Geniet ervan en ik hoor later graag jouw verhalen. Guy (uit België)

  • 10 Februari 2008 - 15:12

    Linda Strijkveen:

    SUPERGAAF EEFIE!!!

    Kus Linda

  • 10 Februari 2008 - 17:15

    Debbie:

    Hey Sanne en Eefje!
    Super leuk om jullie verhalen allemaal te lezen! Vandaag hebben we met het eerst gewonnen met 13-8 en het tweet heeft verloren met 10-12! Heb nog meegespeeld met het tweet in jou shirt! hihi! Maar veel plezier nog met jullie avonturen en ik lees het wel weer!
    Dikke knoevel
    Debbie Wismans

  • 10 Februari 2008 - 18:42

    Ellen :

    Hoi Eefje en Sanne!

    Heb al jullie verhaaltjes gelezen en vind het echt super wat jullie daar allemaal meemaken! Echt een ervaring om nooit te vergeten.. Leuke foto's hebben jullie! Geniet volop van iedere dag en ik kijk al uit naar jullie volgende verhaal, ben benieuwd hoe jullie het in Laos hebben.

    Liefs Ellen uit Ysselsteyn


  • 11 Februari 2008 - 09:35

    Ellen Decibelle:

    Hey vrollie,
    Ik wil ook op vakantie wat heerlijk om het zo allemaal te zien, genieten zeg!!
    Sanne we hebben gisteren verloren tegen oranje wit.......beetje heel erg balen. Het zat er zeker in om te winnen, maar helaas 10-12, we hebben ons best gedaan. Hopelijk lukt het ons de laatste 2 wedstrijden het wel.
    Ik blijf het hier mooi volgen, zag zelfs dat mijn mama al geschreven had, die is er ook altijd als de kippen bij....haha.
    Geniet lekker van alles wat je ziet en doet.....maar dat zal wel lukken hé dames.

    Een hele dikke kus.
    Ellen

  • 07 Maart 2008 - 13:23

    Pierre En Henny:

    Wat moeten we nog schrijven,na deze prachtige verslagen.Het is hier al bijna teveel om te verwerken ,laat staan voor jullie.De verhalen en foto"s zijn een zonnetje op deze sombere dag.Genieten maar en tot de volgende keer.Heel veel lieve groetjes uit een somber Oirlo.
    Heel veel liefs van Henny en Pierre

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eefje en Sanne

Hallo lieve allemaal, wij gaan samen 7 maanden het avontuur tegemoet! Via deze site kun je alle mooie momenten volgen die wij gaan meemaken. Natuurijk mag je ook altijd een berichtje plaatsen zodat we ook alle wilde verhalen van hier nog blijven horen! Veel plezier op de stie en tot eind augustus!! Dikke kus Eefje & Sanne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 59558

Voorgaande reizen:

21 Januari 2008 - 15 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: