Shite on the bike - Reisverslag uit Pai, Thailand van Eefje en Sanne - WaarBenJij.nu Shite on the bike - Reisverslag uit Pai, Thailand van Eefje en Sanne - WaarBenJij.nu

Shite on the bike

Door: Eefje & Sanne

Blijf op de hoogte en volg Eefje en Sanne

02 Februari 2008 | Thailand, Pai

Heeey iedereen,

wow wat hebben we veel te vertellen nu!! Dus zet je schrap: In Ayuthaya zijn we opgehaald met een bus om te vertrekken naar Chang Mai. Gelukkig inclusief onze backpack!! Ayuthaya was vooral leuk door eenvoud; alles is daar super relax en chilled. Bob Marly muziek, Singha (lokaal biertje), ritjes op de scooter en een geweldige barman. Ayuthaya ligt tussen 4 rivieren en wordt daaarom in de Lonely Planet een eiland genoemd. Ook zijn er veel oude ruines van tempels die erg de moeite waard zijn. Toen we ons ritje op de shooter hadden zagen we, het is net nieuwjaar hier, een soort van familiedag om het nieuwjaar in te luiden.. super grappig want er waren spellen zoals touwtrekken. De mensen waren in een zelfde kleur gekleed en hadden pompoms. Jammer dat onze batterij van de camera het ooit begaf.. we hebben 1 foto kunnen schieten!
We hebben in dit plaatje een geweldige tijd gehad.. tijd om verder te gaan!...

vanuit hier zijn we naar Chang Mai vertrokken om daar de groep van de trekking te ontmoeten. De eerste dag al zijn we met een aantal mensen de stad gaan verkennen. 2 engelse meiden een rare "now it all" - hippie uit Canada :) en een meid uit Duitsland. Grappig maar niet geweldig. Later hebben we nog 2 jongens uit Israel ontmoet die ons wat beter lagen.. We hebben deze avond Uno gespeeld (was een prima cadeau!! danku Jesse!)Dit was echt lachen gieren brullen > de verliezer moest in het zwembad springen wat best spannend was door de 'strenge' bewaking!

Toen we iedereen een beetje hadden leren kennen.. ow en onze gids Dee was trouwens ook genieten.. waren we klaar voor de trekking!

De eerste dag zijn we naar de olifanten gegaan. Super om ze van zo dichtbij te kunnen zien. We mochten er zelfs op rijden!! hahahaha.. erg oncomfortabel maar een super leuke ervaring. Daarna zijn we afgezet bij onze slaapplaats voor die avond wat je je moet voorstellen als een rieten hutje op palen waarin je met 13 pers slaapt. We hebben samen Thais gekookt en daarna hebben we liedjes gezongen met Dee die prima gitaar kon spelen. Overal stonden kaarsen dus de sfeer was perfect. Ook hebben de Lisu's (de bewoners van het dorpje waar we waren)voor ons opgetreden. De kinderen zongen en deden hierbij dansjes. Geweldig om te zien. Daarna was het natuurlijk onze beurt!! We moesten met z'n allen 3 optredens verzorgen.. wat begon met hoofd-schouders-knie en teen. Daarna de Macarena en tot slot vast nog iets heel leuks wat we ons niet meer kunnen herinneren! Toen we naar buiten gingen zagen we een inmens mooie sterrenhemel. Zo veel sterren zie je nooit tegelijkertijd in Nederland. Ze waren ook super helder. Om emotioneel van te worden! Hier hebben we even liggen genieten om vervolgens het bed in te duiken (lees op de grond te gaan liggen!)
Gelukkig zonder angst voor muggen of ander ongediertje, want deze zijn er niet zo veel in de winter.
De tweede dag hebben we eerst een lekker ontbijt gehad, wat we ook wel nodig hadden want we moesten veel hiken! Dit betekent drie uur lopen naar de ons beloofde waterval. Je moet je voorstellen dat je het ene moment steil bergop gaat en het andere moment op handen en voeten door de modder naar beneden moet glijden omdat het niet te belopen is. Coole ervaring! De waterval was minder hoog dan verwacht maar wel super om samen in te staan en de kracht van het water op je te voelen. We hebben hier lekker een uurtje gezwommen met de hele groep. (het water was trouwens ijskoud!)Daarna hebben we lunch gehad wat wederom erg smaakvol was en hebben zo weer kracht op gedaan voor de volgende hike van 2 uur. We kwamen nu in een dorpje dat Lana heet. Nog een mooier plekje door het geweldige uitzicht. We zaten in the middle of nowhere met veel soorten bomen om ons heen en een geweldige view over de bergen. Hier hebben we de hele avond buiten rond een kampvuur gezeten. Twee groepsgenoten van ons hadden een liedje geschreven dat we luid hebben gezongen (niemand die ons kon horen!)Op de melodie van O when the sailes goes marhing in.. dit liedje heette echter:

Shite on a bike!

we zullen het zingen als we thuis zijn!!
De derde dag hebben we 1,5 uur gelopen om op de plaats van bestemming aan te komen. Hier hebben we bamboo-rafting gedaan. Natuurlijk hebben we er een kleine competitie van gemaakt.. Papaaaa wij hadden gewonnen! Vet om door ongerepte natuurlijk heen te raften op een vlot gemaakt van bamboo!

De trip was geweldig.. een super leuke groep en heel veel mooie dingen gezien. De helft van de groep is ook naar Pai gegaan, de andere helft terug naar Chang Mai.. met de mensen die mee zijn gegaan hebben we nu de laatste dagen opgetrokken.
Het is nu 12 uur en tijd voor een kleine cocktail dus de ervaringen van de tijd hier in Pai krijgen jullie morgen te horen. (we moeten jullie natuurlijk wel blijven verrassen zodat jullie allemaal blijven lezen!) En ons hoofd is nu weer helemaaaal vol van de trekking.. morgen kunnen we weer helder denken over de afgelopen dagen!

We ervaren nu dat het wel lastig is om met twee in een groep te zijn omdat je ervaringen ook gaat delen met anderen uit een groep. We zijn er na anderhalve week met een groep dus wel weer klaar voor om lekker met z'n tweeen verder te gaan.. klaar voor nieuwe avonturen en ervaringen!!

Morgen dus de rest van onze tijd in Pai op de site, waar we morgen ook weer gaan vertrekken richting Chang Rai.

Tot morgen allemaal..

EN GENIET VAN DE CARNAVAL!!

xxxxxxxx ons

• 02 Februari 2008 - 17:32

Pap En Mam:

leuke berichten en foto's meiden!
    Fijn dat je ook ff op msn was dat is toch anders dan alleen een berichtje lezen.
    Jullie hebben het in ieder geval prima naar je zin, houden zo!
    Liefs pap en mam, oma en lucky.xxxxxx

• 02 Februari 2008 - 17:35

Fleur:

Hey meiden..

Wat een genieten verhaal!! Ik ben wel benieuwd wie er verloren had, ofwel wie er in het zwembad moest springen.....!?!

Wij zijn al weer terug van de parade..ons klaar aan het maken om vanavond weer uit te gaan!

We denken aan jullie tijdens het shotten en de polonaise!!

Dikke kus Fleur

• 02 Februari 2008 - 19:27

Leonie:

heey die meiden
    leuk om te lezen wat jullie al allemaal hebben gedaan en gezien. Ik volg jullie op de voet. Hier gaan ze genieten van de carnaval helaas zonder jullie. We wachten af wat jullie de volgende keer te melden hebben.

liefs leonie

• 03 Februari 2008 - 09:56

Steffie:

hey lieve meiden,

Echt leuk om weer iets van jullie te horen en ook ik erg benieuwd wie er in dat zwembad is moeten springen! haha!
    Hier de eerste dag van de carnaval weer overleefd....ohoh wat was het weer genietuh!Hebben alle soorten weer gehad gister(sneeuw,hagel,regen en zon).
    Ben erg benieuwd naar jullie volgende verhaal.
    Groetjes Steffie

• 03 Februari 2008 - 14:03

Wesley:

erg leuk chickies..
    ziet er mooi uit...
    alleen oppassen dat je geen kung fu klapjes krijgt..
    Enjoy..
    kussies

• 04 Februari 2008 - 12:31

Flippel:

Hey meiden, wat heerlijk zo'n vakantie! Alleen maar leuke en nieuwe dingen doen... genieten!! Carnaval is ook mooi, en dronken natuurlijk!!
    Erg leuk je gister aan de telefoon te hebbe gehad San, wat lijken jullie dan ineens dichtbij!!
    Geniet ze, nu weer even lekker met z'n tweetjes!!
    Kus kus Willeke