Lekker westers weer! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eefje en Sanne - WaarBenJij.nu Lekker westers weer! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eefje en Sanne - WaarBenJij.nu

Lekker westers weer!

Door: Eefje & Sanne

Blijf op de hoogte en volg Eefje en Sanne

29 April 2008 | Australië, Sydney

Heyyy iedereen..

We zitten nu alweer een paar daagjes in Sydney. Dit bevalt ons tot nu toe prima. We hebben na onze vliegreis een mooi hostelletje gevonden waar we nu alweer 5 nachtjes hebben geslapen. De eerste dag hebben we meteen de hotspots van Sydney bekeken; The Opera House, de Sydney Harbour Bridge en de Botanic garden. Een heerlijk dagje rondwandelen en site-seeing. Hierna even de supermarkt ingedoken want we moeten tegenwoordig voor ons eigen potje zorgen omdat we even lowbudget moeten leven. Wel lekker vinden wij dit na al het uiteten (al klinkt dat wel erg verwend)

Wat ons meteen al op is gevallen is dat de mensen hier erg open zijn tegen je. Iedereen is wel in voor een kleine 'social talk', erg gezellig! Ook fijn dat iedereen hier zo goed engels spreekt. Hierdoor kun je net iets meer bespreken dan ja-nee-bedankt en haie:D zoals we dat op ons best deden in Azie.

De tweede dag hebben we onze site-seeing tour afgemaakt. We zijn naar het Sydney Wildpark geweest waar wij typisch Australische dieren hebben bewonderd zoals de walibi, kangaroo, koalabeer, black widow, etc. Fijn want dan zijn we bekend met alle enge dieren die we tegen kunnen komen de komende maanden. En ook de leuke natuurlijk :)
Opvallend vonden wij dat Sydney overzichtelijker is dan gedacht en dat wij als twee Nederlandse meiden hier PRIMA tussen passen en de weg helemaal alleen kunnen vinden. tadaaa..! Deze keer zonder te verdwalen;).

's Avonds zijn we het nachtleven maar eens ingedoken met een aantal mensen uit ons hostel. Dit was erg gezellig en de SNAKE BITE (een drankje dat een beetje op kersenbier lijkt) ging er prima in.

De dag erna iets te lang in ons bedje gelegen, waardoor we het gratis ontbijt nog iedere ochtend hebben gemist! Maar toch.. ons boterhammetje gaat er beter in dan de pannekoeken waar we over hebben gehoord. Tegen de avond zijn we tegen wat Nederlandse jongens aangelopen, Bram en Remco. Hier hebben we al enkele gezellige daagjes mee gehad. We komen net met zijn vieren de Hot Dollar Shop uit en hebben voor morgen 'koninginnendag-spulletjes' gekocht!! Wij gaan als koningin met kroontjes op onze bolletjes en de mannen gaan als lakei met een grote snor en een mutsje de hort op. Zelfs hebben we rood wit blauwe schmink kunnen vinden. Hopelijk gaat dat in NL ook een feestje worden!

Deze twee jongens hebben de oostkust van Australie berezen met de auto, deze verkopen ze nu aan twee andere Nederlandse jongens (Jasper en Jorrit), die wij ondertussen ook al hebben leren kennen. Natuurlijk kwam toen het wilde plan naar voren om met zijn vieren met de auto de oostkust te gaan doen. Als alles goed gaat vertrekken Jasper, Jorrit en wij aankomende vrijdag richting het noorden van de oostkust. Omdat zij meer tijd hebben voor de oostkust gaan we samen halverwege (waarschijnlijk in de buurt van Brisbane) per bus verder richting Cairns.

De auto hebben we gisteren al uit mogen proberen: wij samen met Bram en Remco naar de Blue Mountains gereden. Dit is een plek met erg mooi uitzicht over de bergen. Ook kun je een hele wandeling maken naar beneden. Dit laatste hebben we niet gedaan doordat het spontaan begon te sneeuwen(!) toen wij hier aankwamen. Na een lekkere warme chocolademelk en wat foto's zijn we dus ook weer naar 'huis' vertrokken.

We vermaken ons prima hier. Alweer..
De heimwee is helemaal over, dit voelt toch net iets dichter bij huis even en we zijn hier lekker bezig. (we worden goed opgevangen door de NL jongens, voelt ook wel lekker veilig;))

Geniet van de foto's en we houden jullie op de hoogte van al het moois wat we hier in Australie nog allemaal gaan zien!

Heeeeell veeel lieve groetjes!
Natuurlijk met een dikke knuffel,
San en Eef

ps. owwwwww meiden, super leuk jullie fimpje! Dit hadden we door de telefoon al even door laten schemeren, maar nu nog even officieel: jullie zijn toppers!!
xxxxxxxxxx

• 29 April 2008 - 10:36

Remco:

sorry bram... 1e! haha mrogen koninginnedag jeuuuuuuuuuuuuuh

xx

• 29 April 2008 - 10:38

Bram:

Zo Poef en Duum,

Wat een gezelligheid is het toch he!
    Morgen gaan we weer is even een mooi feestje bouwen! DORELEIJERS

xx

• 29 April 2008 - 10:39

Eefje En Sanne:

Oepsie, vergeten..

Wij hebben een NIEUW NUMMER!! Sanne's oude nummer werkt niet meer, dus de sms kan voortaan naar:

(+61)0450238704

Verdikke me nog.. zijn die mannen ons nog voor ook ;)!!

xxxx

• 29 April 2008 - 10:58

Remco:

Jaaa hoor moeten jullie wel ff die 1e 0 weghalen bij jullie telefoonnummer!

(+61)450238704

Geen dank, graag gedaan. We passen echt heel goed op jullie!

• 29 April 2008 - 11:00

Wiland En Rita:

welke bram en remco reageren hier? wij snappen het even niet. Leid de jongens niet te veel af tijdens de autorit.
    Jullie films en foto's hebben we inmiddels bewonderd. Anke had alles op cd gezet. Zondagmiddag lekker in het zonnetje bijgekletst bij fam. Wennekers.
    Een goede tijd. xxx, pap en mam

• 29 April 2008 - 11:04

Eef- Aan Die Ouders:

he paps en mams,...
    lezen is een schone zaak; Remco en Bram zitten nu ook op internet en zitten naast ons wat berichtjes in te vullen.
    Doreleijers is hier trouwens een nieuw stopwoordje. Vooral Bram is hier erg gek op.. reden genoeg om het niet meer te snappen dus:). Maar dan hebben jullie een klein beetje uitleg!
    Knuffelxx
    Leuk.. zo'n middagje film en foto's.

• 29 April 2008 - 11:43

Wietske:

Hey Chickies!

Ben heel blij dat het gemis minder is geworden. Eindelijk weer een beetje 'westerse' wereld, nietwaar?
    Heb jullie verhaaltjes alweer gelezen en foto's bewonderd. Heerlijk...
    Koninginnedag wordt hier geen super-weer, maar we gaan er het beste van maken ;-)

Guido is gisteren jarig geweest, hij moest helaas werken... maar we vieren het zaterdag nog.
    Ik heb hem het Willem-van-Hanegem-boek gegeven, hij was er erg blij mee!!!

Afstuderen is zwaar... lig best wel achter, maar doe mijn best!

Jullie morgen ook heel veel plezier, maak er een Oranje-feestje van daar!
    Dikke zoen voor allebei!
    Hou je taai!

xxxxxxx

• 29 April 2008 - 12:18

Mandy:

heeeee:D
    joepiee weer een berichtje:D
    zo te horen gaat nog alles goed!
    leuk verhaal!!
    xxx

• 29 April 2008 - 14:02

Chanellie:

Hartstikke tof weer te zien dat jullie het goed maken aan die "andere"kant van de wereld!
    Die ene vogel op de foto is dat de kookaburru? Zijn jullie ook de vliegende honden al tegen gekomen?
    Geniet van de oostkust met jullie reisgnoten!
    Lieve groet,Chanellie

• 29 April 2008 - 16:48

Anja :

He poef en duum,
    wie is eigenlijk poef en wie is duum???
    Niet moeilijk dus!!
    Het berichtje en de fotos zijn weer genieten!!
    Have fun,
    kus xxx Anja en Peter

• 29 April 2008 - 21:06

Peter:

Hoi Eefje en Sanne,
    Lees jullie berichten en bekijk de foto's met veel interesse. Geniet met volle teugen, maar blijf, zoals je weet uitkijken.
    Eefje, bedankt voor je mooie brief.

• 30 April 2008 - 01:55

Neef Jeroen:

Heej luitjes,
    Ik zit al in NZ nu en hoop jullie natuurlijk te treffen daar ok. Het is echt beautifuuuul hier maar wel NAT. Laat even weten wanneer je daar bent dan kunnen we zeker iets regelen, misschien een weekendje op de boerderij hier. Er zijn slaapplekken genoeg en jullie mogen zeker wel blijven hier hoor. Voor jullie wel interessant op mee te maken denk ik . Zeg effe welke dag en wanneer jullie weer gaan dan kan ik maby met stage beetje vrij regelen want we hebben het druk. uhm niet echt met stage ma met werken op de farm hiero. Komende dagen ben ik niet te bereiken ma mailen kan natuurlijk altijd en bellen kun jij trouwens ook nie zonder foon haha.

Hoop jullie snel te ziej en vermaak je nog daar ok

doeixxxx
    Jeroen

• 30 April 2008 - 08:02

Steffie :

Heej meiskes,
    Aan de foto's te zien is het genietuh daar! Verdorie voor Steffie dit jaar geen koninginnendag, haha! Volgend jaar samen met jullie dan maar weer woh!
    Graag gedaan, het filmpje! Gedaan omdat jullie ook toppers zijn :D
    Groetjes Steffie

• 30 April 2008 - 10:49

Anke W:

Hey meiskes!
    Nou, de foto's spreken voor zich volgens mij. Ik zie alleen maar blije of ietwat aangeschoten gezichtjes. Dat kan maar 1 ding betekenen: dat jullie ook in Australie jullie draai aan het vinden zijn! Gelukkig maar, had ook niet anders verwacht!
    Bram en Remco zijn wel grappenmakers of niet ;-), gezellig!
    Oh ja, voorzichtig zijn met touren he!

ENJOY!!!!!!!!
    Liefs Ank

• 01 Mei 2008 - 08:42

Oma Henny:

Hoi Eefje en ook Sanne,
    Wat leuk dat je aan mij gedacht hebt. Tot mijn verbazing bracht jullie pap een cadeautje mee van jou. Het hangertje heb ik al aan. Met mij gaat verder alles goed. Na een beetje heimwee zit jij nu ook weer lekker in je vel, hoorde ik. Geniet er weer lekker van en ik blijf op de hoogte.Veel liefs van oma Henny

• 01 Mei 2008 - 17:54

Ricky:

he he...na wat gepruts met de computer kunnen we nou weer vanalles...ook jullie berichten lezen..wat leuk allemaal zeg. Ik blijf ook nog een beetje op de hoogte door Steffie.
    Het gaat al richting Nieuw- Zealand ben benieuwd of jullie bij mijn broer komen... We zien wel groetjes ricky

• 02 Mei 2008 - 11:31

Travelchris:

I wonder what you re doing in Australia, when it gets autumn there ! It's almost summer here in Europe. ;)
    By the way: Are you up for some beachy days in Holland around September (after Phantasialand). I want to know if the water of the north sea is really that clear like the one of the Perhentians. I ve heard something about that !
    Happy travels and all the best to Branco !!
    cheers

• 02 Mei 2008 - 14:28

Truus:

He lieverd(s)
    Sanne bedankt voor je lieve mail!
    Veel plezier met en tijdens je reis naar de oostkust. 15 augustus zullen we onze ogen goed de kost geven of er ook 2 leuke mannen staan?!?
    veel plezier en heel veel liefs,
    Pap en mam xxxxxxxxxxxxxxx

• 04 Mei 2008 - 11:56

Willeke C.:

Haaa die Sanne en Eefje!!
    Ik heb al een aantal keren jullie verhalen zitten lezen en jullie foto's bekeken!! Jullie maken echt wel mooie dingen mee!!Volgensmij vermaken jullie je prima!!Dat kan zo zeker niet missen:D!! Leuk dat jullie nu ook daar wat nederlanders hebben getroffen!!Altijd gezellig natuurlijk:D!Nog een hele fijne tijd!!veel funnn!!
    Jammer dat jullie er met de oelderse kermis niej bij zijn;)(A)

Kusjes XX Willeke nr. 2

• 05 Mei 2008 - 05:39

Truus,:

He wereldreizigers!!!!
    Heb zojuist ff zitten tellen en kwam er achter dat jullie ongeveer precies op de helft zijn van jullie reis?!?
    Wat gaat het snel voor jullie maar nu kunnen wij wel met aftellen beginnen.
    Nee hoor geniet er nog maar lekker van dan doen wij dat hier ook. Het is hier heerlijk weer deze week is goed voor Thailand kleurtje!
    Lieve meiden hopelijk is jullie tweede deel van de reis ook super! Hopelijk komt er vandaag weer een nieuw berichtje.(heeft Sanne beloofd in een smsje gisteren) We wachten met spanning af....
    Liefs en dikke knoevel xxxxxxx Truus

• 05 Mei 2008 - 14:18

Anke Cq Hansje:

oeeh....ziet dr geweldig uit! ow, en jullie hebben een koalabeer in t echt gezien (zonder dierentuin)....dat was vroeger mijn grootste wens.......
    heel veel plezier doar an de andere kant van de wereld!!
    liefs anke.

• 06 Mei 2008 - 00:40

Sanne:

ooeee ik ga even 2 dingen rechtzetten..
    1 de koalabeer was stiekem toch in een dierentuin!!
    2 vandaag dan maar een berichtje? hihi, we moeten even goed timen want het internet hier bij de receptie heeft geen usb, dus kunnen we geen foto's laden en het enige internetcafe in het dorpje waar dit wel kan is al heel vroeg dicht. We gaan ons best doen dus! Vandaag zijn namelijk de plannen om naar een koala-centrum te gaan. Daar kan je ze ook knoevelen! En we gaan mountainbiken.. dus we moeten even kijken of we nog op tijd bij het internetcafe kunnen zijn. Anders in ieder geval al een klein berichtje via deze weg!

xxx