It ain't much when it's not Dutch! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Eefje en Sanne - WaarBenJij.nu It ain't much when it's not Dutch! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Eefje en Sanne - WaarBenJij.nu

It ain't much when it's not Dutch!

Door: Eefje & Sanne

Blijf op de hoogte en volg Eefje en Sanne

25 Mei 2008 | Australië, Cairns

..onze nieuwe slogan..!
Teruggekomen in Hervey Bay na ons Captain-Cook-Fraser-Avontuur, zijn we vertrokken met de bus richting Arlie Beach. Grappig is dat we gepland hadden van te voren om de hele oostkust met de bus te doen. Deze bussen brengen je van plaats naar plaats, en zijn speciaal voor de backpackers. We hebben echter deze reis voor de eerste keer gebruik gemaakt van dit vervoersmiddel. > Telkens liepen we wel weer tegen jongens aan die ons best mee wilden nemen in hun luxe auto :) Handig en vooral ook goedkoop voor ons!
Deze keer was er wel weer een jongen om ons te vervoeren, alleen was het dit keer helaas een oude brompot van een busschauffeur!! Met geluk mochten we de bus in.. we stonden (na het betalen van 180 dollar) niet op de lijst! Wat een giller! Een gelukje dus voor ons, want na wat op en neer bellen mochten we toch mee!

Arlie Beach is weer een lekker klein backpackersplaatsje waar veel om het toerisme draait. Een heel bekende trip die hier door iedereen wordt gedaan is een zeiltrip naar de Whitsundays; een eilandgroep vlak aan de kust. Dat klinkt allemaal erg aantrekkelijk en is dan ook erg prijzig! Na wat informatie te hebben opgedaan hier en daar hebben wij er toch niet voor gekozen dit te doen. 350 dollar betalen om dronken te worden op een zeilboot vonden wij ietswat overdreven!!! Daarom hebben we 4 lekkere relaxdagjes gehad. Justin, een jongen die we in Sydney hadden leren kennen heeft ons opgezocht, met hem hebben we dus drie daagjes opgetrokken. Ook zijn we nog twee Nederlandse jongens tegengekomen die ook ons hostel in Sydney zaten. Na een kort gesprekje weer, bleek dat de heren koks van beroep waren. Dit hoefden ze natuurlijk geen twee keer te zeggen, en een dag later hadden we om half 7 een date in de keuken! Boeuf Bourguinon stond op het menu! Lekker smullen dus!
Owja Arlie Beach zou eigenlijk geen Arlie BEACH mogen heten > het strand was namelijk verschrikkelijk lelijk! haha! :)Misschien was Arlie Lagoon beter geweest aangezien er wel een leuk (zelf-nep-nagemaakt) lagoon was!

Gisteren zijn we aangekomen in Cairns.. het noordelijkste topje van onze reis via de oostkust. We gaan hier tot 2 juni vertoeven.. dan is onze vlucht naar NieuwZeeland. Leuke stad, we hebben vandaag alleen een beetje slecht weer gehad. We hopen dat dit snel weer beter wordt want:
* Dinsdag gaan we duiken en snorkelen in
het Great Barrier Reef! Whoowoow!
* Donderdag gaan we Skydiven in Mission Beach!
Wat een genieten plannen he! De zenuwen gieren al een beetje door ons lichaam. Natuurlijk zijn jullie de eerste die kunnen lezen hoe dit alles geweest is!!!

Vanuit het avontuur, daarna het relaxen nemen we nu dus maar een duik in de spannende sporten categorie en de wondere onderwaterwereld ! Duimen jullie voor ons? ;)

Voor de studenten onder ons is het ook een drukke periode nu horen we zo hier en daar, wij zullen vanavond een wijntje drinken op een goede afloop voor iedereen!

En bedenk lieve Hollanders:
IT AIN'T MUCH WHEN IT'S NOT DUTCH!
(zitten wij weer allemaal gebakken!)

Kusjes!

• 25 Mei 2008 - 12:53

Truus:

Het is niet wanneer het niet Nederlands is, helemaal met jullie eens!
    Leuk dat je vanmorgen ff op msn was Sanne.
    Geniet van de spannende sporten enne....
    wel voorzichtig he we willen jullie heel erg graag heelhuids weer thuis 15 augustus!
    Liefs en dikke kus, xxxx mam xxxx

• 25 Mei 2008 - 12:53

Truus:

Het is niet veel wanneer het niet Nederlands is, helemaal met jullie eens!
    Leuk dat je vanmorgen ff op msn was Sanne.
    Geniet van de spannende sporten enne....
    Liefs en dikke kus, xxxx mam xxxx

• 25 Mei 2008 - 17:48

Anke:

Hey meiskes,

Weer leuk een verhaal te horen en altijd fijn op wat kiekjes van jullie te bekijken! Dat is wel handig voor de beeldvorming. Vanavond lekker een lamme zondagavond hier en daarna staat er weer een werkweek op het programma. Wat lijken de weekenden dan ineens kort zeg! Volgend weekend wordt ook goed vertoeven. Vrijdagavond Krezip (zal je daar missen San!) en zaterdagavond de bruiloft van Ellen.
    Jullie hebben ook een vet programma deze week zeg, niet te geloven eigenlijk. Soms besef ik ineens wat voor een geluksvogels jullie daar zijn! Dan word ik altijd wel blij voor jullie. Passen jullie goed op met jullie waaghalzen-acties daar? Met het koppie he!
    Heel veel plzier en natuurlijk wacht ik in spanning op het verhaal over hoe jullie het ervaren hebben!
    Take care!

Fijne week!
    Liefs van Anke

• 25 Mei 2008 - 21:25

Anja:

He megjes,
    Goeie kreet bovenaan dit laatste bericht!! Helemaal mee eens.
    Wat een plannen weer voor deze week.
    Superdeluxe zeg, en wij maar werken.
    We gunnen het jullie van harte hoor,pas wel goed op woh!!
    Love you girls, kus kus,
    Anja xx

• 26 Mei 2008 - 21:00

Tante Jo En Ome Thei:

Hallo Sanne en Eefje
    Geniet nog maar lekker
    Heel veel groetjes en kusjes van ons

• 27 Mei 2008 - 14:13

Els:

Ha Sanne en Eefje!!
    Zit hier naast Willem jullie verhalen te lezen. Wat jullie toch allemaal beleven zeg! Geniet ervan en doe de Dutch people de groeten daar uit Ysselsteyn!!

Groetjes Els en de rest van de fa(rm)!!!

• 27 Mei 2008 - 20:19

Leonie:

heey die meiden,

wat leuk zeg die spannende verhalen. Doen jullie wel voorzichtig, wil jullie nog wel graag een keer zien hoor!!!!!
    Jammer dat het weer wat minder is maar dat komt goed toch. Leuk weer iets van jullie te horen en zit nu te wachten hoe het is om te duiken zowel onder als boven water. Heel veel plezier en geniet ervan.

groetjes Leonie

• 28 Mei 2008 - 07:08

Sanne:

oooeee morgen skydiven!!! :):)

• 28 Mei 2008 - 08:03

Truus:

oooeee geniet morgen van het skydive-avontuur !!!!! Zal aan jullie denken!
    Liefs mama Truus xxxx

• 28 Mei 2008 - 08:25

Steffie:

San een Eefje, heel veel succes merge woh!

• 28 Mei 2008 - 15:37

Cinderellah:

Ohhhh schatjes! Voorzichtig.......... wel superveel plezier!!! ik ben benieuwd!!!!

xxxxxx (bijna) Nurse cinderellah