Op naar Laos!!! - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Eefje en Sanne - WaarBenJij.nu Op naar Laos!!! - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Eefje en Sanne - WaarBenJij.nu

Op naar Laos!!!

Door: Eefje & Sanne

Blijf op de hoogte en volg Eefje en Sanne

11 Februari 2008 | Laos, Vangviang

He he...

Daar is dan weer een berichtje van ons! We hebben gehoord dat hier weer wat mensen met kloppend hart op zaten te wachten. Ennnn ... wat foto's erbij!!

We waren bij Chang Rai gebleven. Hier wilden we graag de long necks zien, wat we eigenlijk zelf wilden regelen. Dit was achteraf gezien niet te doen, want je moest dan weer met een tour mee. Alles kost geld, dus we hebben uiteindelijk besloten dit niet te doen. Ook hadden we op dat moment al zoveel hierover gehoord, foto's gezien en.. ook de twijfel of het wel allemaal echt was (of alleen voor de toeristen). Genoeg redenen om de kroeg in te duiken voor een potje pool. Hier zijn we een Nederlandse jongen uit Tilburg tegengekomen (remco) en een Australische jongen uit Sydney (Aiden). Hier hebben we de hele avond mee gekletst en gepoold. We hebben 'savonds nog gekingst met ze wat erg leuk was, want deze jongens waren niet echt getraind in dit spel en de samson viel niet al te goed!

De dag erna zijn we met de speedboot vertrokken (richting Luang Prabang nooit doen achteraf, door het droge seizoen gevaarlijk en super onconfortabel ; 50 cm2 per persoon haha! ) goed, dat was ook een keer en waarschijnlijk nooittt meer.
In de stop zijn we Aiden weer tegen het lijf gelopen. Ook 's avonds hebben we hem weer gezien en zijn we wat gaan eten samen.

Totdat.. Sanne het een en ander niet meer binnen kon houden. Oftewel.. anderhalve dag diarree en overgeven voor haar! Super vervelend en.. dan kun je niet anders dan er gewoon aan toegeven en op bed liggen, naar de muur staren en je zo af en toe laten verzorgen door Eefje.

We delen nu al enkele nachten de kamer met Aiden omdat de kamers hier veel duurder zijn dan verwacht (in Laos). Denk aan 20 US dollar. Wat onwennig in het begin, maar eigenlijk bevalt het ons nu ook prima. Aiden is erg gemakkelijk en nuchter. (prima gids voor als we in Sydney aankomen en dit doet hij erg graag. Ondanks dat hij nog maar 19 jaar is best al heel volwassen dus!)

In Luang Prabang zijn we naar een super mooie waterval geweest met helder blauw water. Het is leuk dat je er vanaf kon duiken. Ook hebben we jane gespeeld, met het touw boven de waterval geslingerd, genieten!! De waterval lag in een park en hier waren ook beren en tijgers. Deze waren jonkies die zijn opgevangen hier omdat ze door illegale jacht hun ouders zijn verloren.
Tijdens een avond wandelen zagen we ineens een mooi luchtkasteel. Althans, mooi verlicht en doordat het donker was en de hoogte leek het net het palijs van Alladin!!
Overdag hebben we dit dan ook opgezocht. Daarnaast hebben we het nationaal museum, enkele andere tempels en het grand palace waar de koning heeft gewoond ook gezien. Dit vonden we beiden super interessant en indrukwekkend. Overal stond tekst en uitleg bij.
De volgende dag nog een waterval bezocht en daar gezwommen, maar deze waterval viel een klein beetje tegen doordat door het droge seizoen weinig water was. Jammer.

's avonds zijn we met Remco, Aiden, een hollands meisje zonder naam en Matijs (ook een jongen die we hebben leren kennen en vriend van remco) gebarbequed bij een erg gezellig kroegje, genaamd.. lao lao garden! 12 cocktails voor onze neus omdat bij het bestellen van een cocktail je er eentje gratis kreeg! Ook een enorme pan met soep, vlees, groenten en kruiden. lekker lekker!
Daarna naar de discotheek geweest en hier sloot het al om 12 uur, dus zijn we er maar kort geweest. Wel heel grappig en leuk was dat we de Israelische jongens van de trekking en Pai (eerder genoemd in onze verhalen) hier tegenkwamen. Zij zijn ook met ons meegegaan. Onze tuktukchauffeur voor deze avond wilde ons graag naar de bowlingbaan brengen. Dus we hebben gebowld!!! Dat dat hier ook kan;P!

Korte nacht, maar vanochtend wel gewoon weer fris en fruitig in de gammele bus richting Vang Vieng. Reden van vertrek: we hebben gehoord dat je hier veel actiefs kan doen zoals, klimmen, raften, tubing (in een band over de rivier drijven waar je telkens kroegjes aandoet voor een alcoholische versnapering: kroegentocht van cuijk is er niks bij denken wij haha). Dit willen we morgen gaan doen. Daarna nog graag klimmen en misschien nog wel iets.. als ons geld dit toelaat.
Op dit moment zitten we in het oudste en super mooie resort in dit plaatje. We hebben net een kei mooie zonsondergang gezien en daarna gegeten met het groepje jongens waarmee we zijn gereisd hierheen. Vanavond zetten we het feestje nog even voort in de smileys bar (geen idee hoe het er is), maar dit gaan we zometeen uitvinden.

Verder alles prima hier. Sanne is weer helemaal beter, en dit plaatsje staat ons erg aan.

Tijd om nog meer te gaan genieten. Jullie, nog steeds kei leuke berichtjes, bedankt hiervoor. geniet ze van de foto's en we proberen snel weer iets op internet te zetten. Genoeg internetmogelijkheid, dus we houden jullie op de hoogte!

Kus van ons!!
xx Eefje en Sanne

• 11 Februari 2008 - 14:32

Joëlle:

Eefje,
    Ik dacht net even aan je, en toen kreeg ik de heldere ingeving om je waarbenjij.nu site even te checken! Erg leuke verhalen, klinkt echt als een avontuur! Ik hoop dat je het naar je zin hebt, en geniet.
    Hier in Nederland begint het zo langzamerhand ook weer een beetje mooi weer te worden! Veel plezier en ik zoek je verhalen zo nu en dan wel eens op.

Veel liefs,

Joëlle

• 11 Februari 2008 - 14:33

Truus:

He meiden,
    Gelukkig dat je weer beter bent Sanne!
    Gezellige berichtjes verder, jullie genieten daar maar. Maar ik zie geen nieuwe foto's van jullie, is er iets fout gegaan misschien. Is wel een beetje jammer maar ja volgende keer dan?
    Liefs xxxxxxxxxxxxxxxxxxx mam

• 11 Februari 2008 - 14:34

Melanie:

Super dames,

ik zie dat ik bij dit verhaal jullie eerste reactie mag plaatsen :-)! Alsof ik niks beters te doen heb :-P! Ik heb net de kindjes de klas uitgejagen dus ik dacht, tijd voor de verhalen van Eefje en Sanne! Goed gedacht dus aangezien er weer een nieuw, wederom mooi verhaal op stond. Het lijkt me echt geweldig wat jullie allemaal mee maken, hoe meer verhalen ik lees, hoe jaloerser ik word!

Geniet ervan!
    Liefs, Kus Melanie

• 11 Februari 2008 - 14:35

Melanie:

Ik zie nu, dat ik niet het eerste berichtje plaats (het derde, ben ik ook tevreden mee!) Toen ik begon met typen stonden er nog geen andere reacies op, vandaar dat ik dacht dat ik de eerste was :-)! Kus

• 11 Februari 2008 - 14:40

Loes:

Hoi Sanne en Eefje,
    Echt leuk om jullie verhalen te lezen. Echt een super avontuur. En het is nog maar net begonnen. Ik zal de verhalen in de gaten houden. Ben benieuwd naar Kiribati.
    Groetjes van (juffrouw) Loes van Oeldere.

• 11 Februari 2008 - 14:53

Sanne En Eefje:

Ja ja ja, de foto's komen eraan!! haha.. duurt een eeuwigheid om ze up te loaden vandaar.. we zijn er nu hard mee aan de slag! even geduld nog.. :) xxxxxxxxxxxx

• 11 Februari 2008 - 15:11

Sanne En Eefje:

sow.. dat was weer een uurtje internet!! haha.. geniet er van. xx

• 11 Februari 2008 - 15:27

Anke:

Yes yes, foto's!
    Was er wel een beetje aan toe om jullie in 'levende lijve' te zien! Wowie, wat een mooie kiekjes. En die baby... um op te vrete! Jullie zien er goed uit zeg. En San, ik zie je ook met andere kleren en sieraden enzo! Al flink wat gesjopt tussen de bedrijven door dus?
    Vandaag leek het wel lente hier zeg! Heerlijk eerste zonnetje. Dus flink stuk van de middag met de kids van groep 1-2 waar ik moest vervangen in de zandbak doorgebracht :-)!
    Verder vandaag voorbereidingen treffen voor morgen, spannend!
    Enjoy girls! <3

xx

• 11 Februari 2008 - 15:32

Fleur:

hey meiskes..

Wat gnieten allemaal, de foto's zijn echt geweldig, geven een goede indruk over hoe het daar nu is. Leuke foto's van de bevolking en die lieve kiendjes daar...!! En de mannen ook al gevonden zo te zien (ziet r goed uit)...goed werk dames..hahaha grapje! Laat ze maar eens zien wat Kingzen is!!

Schatjes, nog heel heel veel plezier daar!!
    Dikke kus Fleur

• 11 Februari 2008 - 16:41

Chanellie:

Ha die Eefje en Sanne,
    Geweldig jullie reis tot nu toe! ~Enne .....prachtige foto's. Wat is dat trouwens met die bebloede knie? Van het brommertje gevallen??? Kijken jullie wel goed uit! Vooral ook met het eten! Jullie weten toch : bij misselijkheid, braken, diarree cola drinken!!
    Blijf genieten!

Liefs! Chanellie.

• 11 Februari 2008 - 16:54

Kirsten En Petra:

ha die Sanne en Eefje,

Wat een geweldig enthousiaste verhalen komen er van jullie. erg leuk om op deze manier mee te genieten.
    we blijven jullie volgen!!!!
    geniet....
    lieve groetjes Kirsten en Petra en een dikke knuffel

• 11 Februari 2008 - 18:35

Leonie:

ha die meiden,
    wat een leuke foto's zeg mooi om te zien
    leuk van de bevolking, het water en ja Sanne moet zeggen staat je wel goed zo'n kleine op de arm. Jullie zien er geweldig goed uit. Leuk dat jullie voor Jane hebben kunnen spelen hihi. Echt super om dit zo via de site mee te maken. Geniet er nog volop van en we wachten op de volgende lading.

liefs Leonie

• 11 Februari 2008 - 21:13

Wiland En Rita:

Ha meiden,
    Fijn weer zo'n partij foto's te zien en mee te krijgen dat jullie het goed maken.
    Moeten we de foto's eigenlijk op een manier bewaren of doen jullie dat via de usb-stick? Kijken jullie a.u.b. wel goed uit met raften, tubing (whatever it will be) en springen..... Hoe is het met de knie, eef? Laat maar weer gauw iets horen. Heel veel lieve groetjes van ons allen en geniet maar lekker verder.

• 12 Februari 2008 - 05:26

Steffie:

Hey meiden,

Echt superleuk om weer iets van jullie te horen....sanne gelukkig voel je je weer beter. Ik kwam gisteren op het werk:ligt er een enveloppe voor jou of ik die mee wou nemen....is dan wel raar zeg!!! Maja heb hem afgegeven bij jou thuis.
    Meiskes nog heel veel plezier he!

Groetjes Steffie

• 12 Februari 2008 - 08:11

Bram:

Hee lieve zus en Sanne, hangen die twee onder het mom van backpacken nog steeds constant in de kroeg uit..
    Echt super foto's, jullie zien er inderdaad goed uit! Eef ik hoor weer van je via de mail.
    Kus Bram

• 12 Februari 2008 - 09:52

Danielle:

Eeej meisjes!! Wat een supermooie foto's weer!!! En ook echt superfijn om te lezen dat jullie zo aan het genieten zijn!! Hopelijk worden jullie nie meer ziekjes..
    Genietze nog!!
    Kus, Danielle!

• 12 Februari 2008 - 15:02

Inge:

Hee Sanne,
    alles goed daar?
    Jullie hebben er een mooie site van gemaakt, super.
    Veel plezier en geniet ervan,
    Groetjes Inge (Oirlo)

• 12 Februari 2008 - 15:11

Fam. Geerets:

Daaaaag mupkes!!!

alles goed daar zo te horen!!!! piekfijne foto's en mooie verhalen!
    Erg fijn dat we zo alles meekrijgen wat jullie meemaken daar! Hier gebeurd ondertussen weinig bijzonders. Alles gaat z'n gangetje. Alleen wel 1 groot lichtpunt.................................................................................................................. Jeroen heeft eindelijk zijn P gehaald, met een 7,6, dus das wel super natuurlijk!
    Wij wensen jullie nog heeeeel veel plezier, en nie te zat natuurlijk!
    Tot over 8 weekjes (1/3 vd fam. dan...) We hebben er zin in....

veel liefs...
    xxxxx fam. geerets uut t moije casele...

• 12 Februari 2008 - 16:16

Willeke:

Hey schattekes, wat hebben jullie een leuk leven daar, echt geweldig!!
    De foto's zien er goed uit, begin ergens toch wel jaloers te worden!!
    Een deel van de carnavalsfoto's staan op mijn hyves voor het geval jullie nieuwsgierig worden!!
    Veel plezier met allemaal die nieuwe dingen die jullie doen!!
    Sanne zondag verloren van Oranje wit met 8-11.. beetje jammer we gaan degradatie proberen te voorkomen...
    Liefs Flippel

• 12 Februari 2008 - 18:48

Sandy:

Hoi Sanne en Eefje,
    Leuke foto's en wat een plezier. Ik zal regelmatig even bijlezen wat jullie allemaal beleven. Geniet ervan.

Groetjes,

Sandy (school Oirlo)

• 13 Februari 2008 - 12:50

Anja:

He lieve meiden,
    Ik had je nog zo gewaarschuwd Sanne.....
    maar wat is je kindje al groot!!(hi hi)
    Ik wil niet in herhaling vallen, maar het is super om jullie fantastische verhalen te lezen en fotos te zien!
    Geniet maar lekker verder.
    Liefs, kus
    Anja

• 13 Februari 2008 - 19:43

Stephanie:

hey lieve meiden

Wat een mooie foto's, en die kindjes... echt te schattig!! Zie dat jullie het erg naar jullie zin hebben, ziet er ook echt genieten uit:)
    Heel veel plezier nog dikke knuffel X Stephanie

• 14 Februari 2008 - 08:19

Hanneke:

Hee lieve meiden!!

De foto's zien er geweldig uit! en jullie zelf ook, je kunt gewoon zien dat jullie ervan genieten!! Blijf dat ook zeker doen!!!

Liefs
    Hanneke

• 14 Februari 2008 - 15:44

Ingrid:

Hoi Sanne
    Wat een mooi avontuur zijn jullie aan het beleven.
    Fijn dat je weer beter bent want ziek zijn in een vreemd land valt niet mee.
    Zorg en let goed op elkaar
    Groetjes Lau en Ingrid.

• 14 Februari 2008 - 16:50

Els En Harold:

Hallo Sanne en Eefje
    Wat leuk om jullie avontuur zo te volgen.
    We zijn wel een beetje jaloers op jullie ervaringen en mooie foto's.
    Geniet ervan.

Groetjes uit Venray.

• 15 Februari 2008 - 10:52

Camilia:

Eej meiden!! Wow leuke foto`s en verhalen! Jullie maken me wel jaloers als ik dat allemaal zie. Gelukkig schijnt de zon hier vandaag ook een beetje :P haha.
    Jullie maken er ook wel een groot feest van. Aankomende zaterdag geven stephanie en ik ons feestje, en dat zonder jullie!

Veel plezier nog, en de tijd zal wel vliegen voor jullie.

Kussiess Camillia

• 15 Februari 2008 - 17:47

Bart:

Allemachtig prachtig!
    Ik zie en lees alleen maar dolle pret. Op wat onverwachte verrassingen na. Maar ach, dat houd je scherp en zo waardeer je de goede tijden nog meer. :D
    Veel plezier nog en wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!

Kus

• 17 Februari 2008 - 14:49

Hein En Marie-Jose:

Eefje en natuurlijk ook Sanne,
    Vanmiddag weer eens op jullie site gekeken. Leuk om jullie reis zo een beetje te kunnen volgen.Veel mooie foto's en spannende avonturen. Geniet ervan en blijf voorzichtig. Oma vond het trouwens superleuk dat ze een kaartje van je krijgt uit elk land. Ik zal ze als hier is ook weer een keer de foto's laten zien. Het gaat jullie goed !!!

• 17 Februari 2008 - 15:41

Steffie :

Sanne, je krijgt de groetjes van je ex-collega's van het ciz.....

• 17 Februari 2008 - 18:29

Els Verheijen:

Ha ladies!!!

Als ik dit zo allemaal lees en zie van jullie, krijg ik toch het gevoel dat ik vroeger iets heb gemist. Waarom was dit niet toen wij jong waren? Super toch om zo te kunnen genieten en te proeven van andere culturen. Maar je bent nooit te oud om iets te leren of te doen. Wie weet????
    Meiden geniet en veel groetjes en zorg goed voor jullie zelf!!!!!

• 18 Februari 2008 - 15:46

Monique:

Hee Eef, hoe is het daar? echt super leuk jullie site! heb ff al jullie fotos gekeken erg leuk. hoop dat je het naar je zin hebt en wens jullie heel veel plezier!

liefs monique

• 19 Februari 2008 - 08:41

Ricky:

Hee Sanne ....en Eefje natuurlijk ook.
    Wat leuk al die verhalen van jullie...ik zou bijna jaloers gaan worden.. Geniet er maar lekker van dan geniet ik wel van al die mooie foto's...Veel plezier verder en steeds een goeie reis...groetjes Ricky

• 19 Februari 2008 - 10:38

Groep 7:

hallo juf sanne en eefje,

wat een mooie foto's!
    we zijn benieuwd naar de volgende foto's en verhalen.
    waar zitten jullie nu precies, dan kunnen we misschien zoekn op google earth.
    hoe gaat het verder met jullie?
    met ons gaat het goed. we hebben al 4 stelletjes in de klas!!!!
    veel plezier verder en tot horens!!!
    groetjes groep 7, Oirlo

• 19 Februari 2008 - 15:10

Oma Hennie:

Hoi Eefje,

Ik heb de foto's gezien hier bij Marie-Jose. Ik vond ze erg leuk. Wat je allemaal meemaakt is wel interessant. Heel veel groetjes en bedankt voor je kaart. Liefs Oma

• 20 Februari 2008 - 08:54

Thei Wismans:

Even een berichtje van ons Thei en Jo
    Veel plezier geniet maar lekker
    wij wachten vol spanning naar het volgende bericht
    groetjes oom Thei en tante Jo
    Dikke kus

• 21 Februari 2008 - 15:25

Danielle:

Eeeej meiden, ik smacht naar een nieuw leuk verhaal en nieuwe mooie foto's!! Hoe gaat het nu met jullie?? Ik ben zo benieuwd.... :)

• 21 Februari 2008 - 16:34

Rianne:

Hee Sanne en Eefje,

Mooie foto's en leuk om jullie spannende verhalen te lezen echt gaaf......!!!
    Leuk berichtje op de svoc site Sanne, leuk om even iets van je te horen. We missen je wel dat had je vast al in de gaten nu we zondag om degradatie moeten spelen.
    Hoe is het trouwens met je wenkbrauwen en je benen ben benieuwd haha.
    Je hoort 1 maart wel wat me gemaakt hebben doe maar even duimen dat brengt ons vast wel geluk.

kus Rianne

• 22 Februari 2008 - 04:16

Eefje:

he joelle, super leuk je berichtje. ik had je mailtje ontvangen, je bent verhuisd! proficiat, hoop dat joris en jij hartstikke gelukkig worden daar!

hier is alles helemaal goed. het weer alleen niet zo nu.. 22 graden, beetje nat en koud!

liefs xx eefje

• 22 Februari 2008 - 04:17

Eef:

he oma, dat had ik nu niet verwacht, super goed dat ik een berichtje van jou ontvang via internet:). hier gaat alles goed!

knuffel en kusjes, Eefje

• 22 Februari 2008 - 16:27

Camillia:

eej meiden.

Kijk weer uit naar jullie verhaal over het grote avontuur.
    Leuk om ook te zien dat er zoveel mensen aan jullie denken ofniet??

Kussies en knuffel Camillia

• 22 Februari 2008 - 18:14

Stan:

psv 2-1 met psv is hetgoet groetjes stan en tom en guus en naatan.

• 23 Februari 2008 - 07:58

Sanne:

Heeey mannen!!

Gelukkig is psv nog aan de winnende hand!Hopelijk kan svoc01 morgen ook wat puntjes pakken!! Hoe gaat het met jullie? Hoe gaat het op school? Als ik terug kom in de zomer gaan we een keertje iets gezelligs doen!!!

Liefs Sanne

• 23 Februari 2008 - 08:46

Theo:

Hallo meiden.

Waar blijven die stoere verhalen, met die prachtige foto’s nu?
    Het lijkt me leuk om weer eens iets nieuws te zien.
    Hier in OELDERE is alles oke.
    Is het niet geweldig om met een brommertje door het chaotische verkeer te crossen?
    Nou de groetjes en geniet er samen van.
    Tot hoors

Veel liefs XXX Pap

• 23 Februari 2008 - 09:05

Theo:

Hallo meiden.

Waar blijven die stoere verhalen, met die prachtige foto’s nu?
    Het lijkt me leuk om weer eens iets nieuws te zien.
    Hier in OELDERE is alles oke.
    Nou de groetjes en geniet er samen van.
    Tot hoors

Veel liefs XXX Pap

• 24 Februari 2008 - 09:25

Truus:

waar blijft al het nieuws en de foto's?
    jullie laten ons wel lang in spanning zitten.
    Enne voorzichtig woh Sanne en goed opletten, dat verdwaalverhaal is alleen achteraf ruig en spannend!
    Hopelijk kun je zometeen ff bellen!
    Liefs en dikke kus, mam xxxxxxxxxxxxxxxx

• 24 Februari 2008 - 11:44

Debbie:

Hey Sanne!
    Bedankt voor je mailtje! Kei leuk dat je ook nog aan ons denkt! Maar we gaan ons best doen en hopelijk nemen we de winst mee naar huis! Veel plezier nog!
    kus Debbie

• 24 Februari 2008 - 18:58

Eddo En Dilian:

Hoi Eefje en Sanne,

Wat super om te zien hoe goed het jullie vergaat. Prachtige foto's. Ik durf ze Wouter en Chris en Niels niet te laten zien, want dan moeten we daar dit jaar ook op vakantie en dat gaat niet qua budget. Bij nader inzien laat ik ze de foto's toch zien en dan vertel ik ze dat ze die soep moeten eten van de foto, dan willen ze vast wel weer naar Frankrijk op vakantie.

Geniet van jullie vakantie!! en we kijken nog een paar keer op de site zodat we zien hoe het jullie vergaat.

Dikke Knuffel van Wouter, Chris en Niels en hun ouders :-)

• 25 Februari 2008 - 08:08

Sanne:

Joehoeeee het zonnetje schijnt weer!!! Dat betekent dus dat we NU naar het strand vertrekken.. vanavond een nieuw berichtje.. en anders morgen, beloofd!!
    xxxxx Eefje en Sanne

• 25 Februari 2008 - 20:42

An V D Pasch:

Dag dames Heerlijk dat jullie het zo fijn hebben.Maar zijn jullie wel voorzichtig.we zien jullie ook weer graag in Oirlo terug.Ik kan de tijd vullen met de mooie fotos dankje daar voor. Wat is het daar toch mooi en die gebouwen prachtig.Ik wens jullie nog veel pret met de groeten van an van de pasch