Met de camper door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Eefje en Sanne - WaarBenJij.nu Met de camper door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Eefje en Sanne - WaarBenJij.nu

Met de camper door Nieuw Zeeland

Door: Eefje & Sanne

Blijf op de hoogte en volg Eefje en Sanne

07 Juni 2008 | Nieuw Zeeland, Taupo

Heeej jullie!

Onze manier van reizen is veranderd van meeliften en lange busritten in luxe rondreizen in de camper. De camper betekend: een 6(!)persoonse joekel, van de Apollo. We hadden van Bram en Remco al gehoord dat hij groot was, maar dit hadden we niet helemaal verwacht.
Dinsdagavond was dan de hereniging in ons backpackershotelletje. We werden letterlijk opgepikt! Leuk om elkaar weer te zien na de tijd in Sydney (Australie). Wat ook een aangename verrassing was, Cindy was er ook bij. Een overheersing van vrouwelijkheid is altijd mooi meegenomen. (De afwas wordt dus met kaartje-trekken bepaald en de mannen snijden het eten, de vrouwen koken)D)

We zijn cultureel begonnen door dag 1 al een museum te bezoeken. 'Ta Papa' in Wellington. Dit was best aardig, Ta Papa is een museum waar experimentele proefjes te zien en uit te proberen zijn. De bovenste verdieping waar we moesten beginnen was alleen erg saai. Gelukkig werden we ieder verdieping lager enthousiaster.

De tweede dag touren met de camper (donderdag)..
We zijn richting Taranaki gereden wat best een hele rit was. Hier zagen we een heel mooie vulkanische berg met sneeuw op zijn top. Een feitje dat we te horen kregen was dat deze berg het natste punt is van heel Nieuw Zeeland en dat de omgeving vaak het warmste is. Dit was erg mooi om te zien, vandaar dat we even zijn gestopt om wat kiekjes te schieten.
Daarna zijn we via touramarunui naar turangi gegaan. Dit was een mooie route met de omgeving zoals je dat van Nieuw Zeeland ziet: groene bergen, het gras kortgegeten door schapen en koeien langs de kant van de weg.
Gisteravond zijn we wild gaan camperen; in Nieuw Zeeland is dit in tegenstellig tot Australie weer mogelijk. We hadden een plaatsje uitgekozen in een weiland, naast de koeien. Na vijf minuutjes kwam er een man naar ons toe die ons vertelde dat dit de grond was van zijn buurman en hij een rechter stuk grond had voor de camper. We mochten daar gerust komen staan en voor een douche of toilet konden we altijd naar binnen lopen. Hier stonden we wel even blijverrast van te kijken; zou in Nederland ooit iemand zo gastvrij zijn zonder mensen te kennen of gezien te hebben?
Ook vanmorgen kwam hij weer gedag zeggen, hij moest even de stad in. Maar als we wilden douchen, koffie of thee wilden konden we altijd naar binnen. Hij zou de deur voor ons oplaten. Geweldig toch!
Natuurlijk worden de ouderwedste spelletjes weer voor de dag gehaald, en nog steeds is HENKIE wel de favoriet. We zullen hem jullie leren bij thuiskomst! De avonden zijn zo erg gezellig. Gisteren hebben we 5 stellingen verzonnen waar we dan lekker, natuurlijk met een wijntje of biertje er bij, over konden praten. Stiekem hebben we ook al een meidenavondje gehad toen de jongens al op bed lagen.

Vanavond is het plan om gezellig te gaan stappen. We zijn net in Taupo aangekomen, dit ligt in midden-NZ. De grootste afstanden die gereden moesten worden hebben we nu gehad, dus we hebben overdag wat meer tijd voor activiteiten.

Taupo is een plaats waar vulkanische bergen te vinden zijn die nog actief zijn. Deze gaan we vandaag of morgen zeker bezoeken. Je kan hier heel mooie wandelingen maken, zoals we hebben gehoord. Zodra we het met eigen ogen hebben mogen aanschouwen, en natuurlijk weer foto's hebben geknipt zullen we dit jullie zeker allemaal vertellen! Wij hebben er in ieder geval veel zin in om weer wat mooie natuur van dichtbij te gaan bekijken.. dan zit je in Nieuw Zeeland wel goed. Het is een mooi land tot nu toe.

Met ons gaat het verder heel erg goed. De reis begint nu op te schieten, en Kiribati komt steeds dichter bij. We kijken ook daar al echt naar uit. Wat een geluk hebben we toch! :)

Knuffel voor jullie..
xx xx xx ons

• 07 Juni 2008 - 01:32

Marco en Angelique..

Bedankt voor het sponsoren van de fotoruimte!! We zullen jullie niet teleurstellen :) !!

Kusjes

• 07 Juni 2008 - 02:15

Cindy:

Heey meiden!!
    Haha gezellig is het he?!! Vooral die meidenavond vond ik erg gezellig! ;)
    Dikke kus!

• 07 Juni 2008 - 06:23

he lieve meiden!
    wauw wat weer een leuk berichtje. Alvast geoefend om tussen de koeien te slapen voor als bij Jeroen bent hi-hi? Ook weer mooie foto's! Leuk M&A dat jullie fotoruimte schonken kunnen wij weer van genieten!
    Liefs en dikke kus xxxxxxxxTruus xxxxxxxx

• 07 Juni 2008 - 07:08

Neef Jeroen:

daag,

heej hebben jullie al wat duidelijkheid berijkt over de echte datum van aankomst. Vrij krijgen is niet zo easy hier gvd drukdruk dus voor ons geen vrij tot jullie komen verwacht ik. Als ik de datums weet kan ik die plannen hiero en de boer duidelijk probere te make dat we NIET werken dezer dagen haha.

Komt wel goed hoor wordt 100%

dikke kuss neef jereen

• 07 Juni 2008 - 07:21

Steffie :

Heej meiskes,
    Wat een leuke verhalen en foto's weer zeg! Wat hebben jullie het goed :D
    Groetjes Steffie

• 07 Juni 2008 - 08:13

Rita:

Nieuw-Zeeland moet echt prachtig zijn volgens vele wereldreizigers.
    Hoezo , de meiden koken en de jongens het vlees snijden? Wat een emancipatie. Valt me toch een beetje tegen.
    Pas maar op voor die koeien. Ze kunnen zo braaf staan te grazen, maar als ze het op hun 'heupen'krijgen zetten ze er de vaart in. Ik spreek uit ervaring. Veel plezier met z'n allen. xxx, mam/rita

• 07 Juni 2008 - 10:42

Els:

Ja, inderdaad wat een geluk hebben jullie toch!
    Maar geniet maar lekker hoor! Deze ervaringen nemen ze jullie nooit meer af!!

Groetjes uit Ysselsteyn(weet je nog een dorpje in Limburg bij Venray?

• 07 Juni 2008 - 10:44

Anke:

Hey!!
    Goh das nog eens andere koek dan Azië of Australië! Fijn dat het jullie nog steeds goed gaat. Geniet van de natuur en al het moois. Hier is het ook weer weeeeeeeeeekend! Alhoewel ik vandaag nog wel wat moet voorbereiden voor maandag :-(. Vanavond gaan we stappen in Eindhoven!
    Lieve meiskes, tot alweer over een dikke 2 maanden!
    xx Ank

• 08 Juni 2008 - 07:58

Leonie:

heey die meiden,
    leuk weer iets te lezen van jullie avontuur. Ja Kiribati komt in zicht en ben er benieuwd na. Jullie hebben het tot nu toe fantastisch gehad en geniet nog van de dingen die jullie gaan doen. Veel plezier nog.

gr uit Venray

• 08 Juni 2008 - 16:18

Mieke:

Heeey meiden,
    Wat ben ik JALOERS!! Ik ben inmiddels een beetje gewend aan het werkende leventje, maar wil ook weer zo snel mogelijk een mooie reis gaan maken. Maar van jullie verhalen krijg ik alleen nog maar meer zin om mun spullen te pakken en gewoon te gaan! Nog veel plezier en ik kijk uit naar jullie volgende avonturen
    Liefs Mieke

• 09 Juni 2008 - 18:07

He Sanne en Eefje,
    Leuk dat jullie een camping hebben gevonden waar het voetballen van Nederland op televisie komt! Veel plezier gewenst en hopelijk gaan ze VET winnen!!
    Wij zijn er klaar voor, jullie ook?? Liefs, xxxx mam xxxx

• 09 Juni 2008 - 20:45

Leonie:

weer een reden om een feestje te bouwen hihihi wie had dat verwacht ned-italie 3-0 yeahhhhhhh

grtz leonie

• 10 Juni 2008 - 20:16

Margot:

Hey,

Allemaal heel gaaf! Eindelijk in NZ, zo te horen bevalt het goed! toppie! Gaan jullie nog naar het zuiden (eiland)? Oja en het skydive verhaal is helemaal top, gaat bij mij ook kriebelen als ik eht lees, maar ik ben eigenlijk doodsbang!dus heb het zelf nog niet gedaan! Toch wel de moeite waard lees ik.

Veel plezier nog!

Liefs Margot

• 12 Juni 2008 - 11:46

Hummels!

Binnenkort komt er weer een nieuw berichtje aan hoor.. duurt lang!

Alles gaat goed met ons, toooot snel!

Kusjes ons

• 12 Juni 2008 - 17:07

Angelique + Maikel:

Hallo Sanne & Eefje,

Allereerst hartstikke leuk om een e-mail van jou te ontvangen en wat de inhoud betreft, we hebben het graag gedaan.
    Hier in Oirlo regent het en ik ben nu even met Maikel jouw site aan het bekijken.
    Hij vindt dat jullie mooie foto's hebben en een hele mooie site.
    Doe Jeroen binnenkort ook de groeten van ons.
    Heel veel schik nog en tot gauw.
    groetjes Maikel & Angelique

• 13 Juni 2008 - 01:18

Maria:

Eefje wie is deze jongen???

• 13 Juni 2008 - 09:12

Eelke:

Hallo,

Ik heb het niet zo druk op het werk, dus ik dacht: laat ik eens kijken hoe het Eefje (en Sanne) vergaat op hun wereldreis. En ik moet zeggen... ik ben nu wel erg jaloers!! Jullie zien nog zoveel meer dan dat wij hebben gezien. Ik wil ook weer weg!! Geniet er nog van.

xx Eelke
    (ex-Stork-collega van Eefje)

• 14 Juni 2008 - 07:25

Eef:

Eelke, Ca va?? Wat ontzettend leuk! hartstikke leuk via deze weg iets van je te horen nog eens. Hopelijk gaat het daar ook helemaal goed op het werk:D.
    xxxx

• 14 Juni 2008 - 07:27

Eef:

Maria, die jongen is Bram waar we mee reizen in de camper;)..
    Sorry, soms vergeten we de namen onder de foto's!
    liefs kusjes

• 16 Juni 2008 - 03:02

VANAVOND KOMT ER BERICHT!! OEEE ZET JE SCHRAP :D

• 16 Juni 2008 - 05:25

Ben benieuwd!!!!!!

• 16 Juni 2008 - 11:17

He lieve meiden,
    Vanavond bericht, is dit vanavond bij jullie of in Holland ????
    Gr xxxx Truus xxxx

• 16 Juni 2008 - 12:01

Vanavond in Holland, of misschien toch middernacht in Holland! ;) xx xx

• 16 Juni 2008 - 14:11

Hanneke:

Heej schatjes,

Ben bezig met een opdracht voor school dus ben voorlopig toch nog wel even bezig op de pc...wacht dus met spanning af tot jullie je bericht posten...een welkome afleiding!!!

xx kus xx