Jump the beach...!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eefje en Sanne - WaarBenJij.nu Jump the beach...!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eefje en Sanne - WaarBenJij.nu

Jump the beach...!!

Door: Eefje & Sanne

Blijf op de hoogte en volg Eefje en Sanne

29 Mei 2008 | Australië, Sydney

Hallo luitjes!

Enthousiast als we waren door onze skydive.. de layout van deze gepimpte site bevalt ons niks! :) Evengoed zijn jullie nog altijd welkom ons te bezoeken, en een berichtje achter te laten.. graag zelfs!!

Maaaar dan nu toch echt terug naar ons avontuur van vandaag:

SKYDIVEN!

Vanuit Cairns zijn we vanmorgen opgehaald om op Mission Beach onze sprong te gaan wagen. In de bus hebben we twee uurtjes nog wat liggen dutten, we vertrokken al om half 8 's ochtends. Na al het papierwerk en de handtekening die toestemming geeft om je leven te wagen, mochten we na een uurtje wachten het vliegtuig in. Whoohoow!
Sanne met een camara-man gewapend en Eefje's begeleider met een handy-cam voor foto's. Super spannend om samen, naast elkaar zittend tussen de benen van onze skydivemasters, de lucht in te gaan en de grond steeds verder van je zien te gaan. Na 7000 feet (op de helft) kregen we het al aardig benauwd omdat we al zo ongelofelijk hoog in de lucht zaten. En die apen van en skydivemasters maar foto's schieten van onze bange, maar blije gezichtjes!
Op 14.000 feet, wat 4,5 kilometer is, ging het allemaal heel snel. Wij zaten achterin het vliegtuig dus we konden 4 personen al zien springen. Je master schuift je dan naar voren. Met je voeten zit je over de rand van het vliegtuig. Je hoofd moet naar achteren, je armen gekruist en dan is er echt geen tijd om na te denken. JE GAAT GEWOON! :D
Zooooo vet! Het gevoel is echt onbeschrijfelijk.. het uitzicht is geweldig. Zo snel als je gaat, een vrije val van 60 seconden en daarna met de parachute omhoog geschoten worden. Wat een belefenis!
We mochten zelf wat sturen met de parachute. Wat ook wel lachen was, was dat Sanne's divemaster op de vraag 'waar is Eefje nu' meteen op pad ging om even te zoeken. Zo vlogen ze door de lucht opzoek naar blonde krulletjes!! We vlogen haast tegen elkaar aan, en konden even kort kletsen in de lucht! Suuuper tof. Daarna hadden we nog alle tijd om lekker rond te zweven in de lucht en een mooie landing te maken op het strand, waar we elkaar helemaal gek van enthousiasme in de armen vlogen.
En.. zijn wij stoer of stoer?

Raar was wel dat na een uur we lekker op het terras aan het strand zaten, met onze medespringers, en we ons niet konden voorstellen dat we dit toch echt net hadden gedaan. We wilden heeel graag nog een keertje maar het gevoel van adrenaline was al snel weg. Een Ierse jongen die bij ons was dacht dat het wel zou kunnen dat je hersenen het afsluiten omdat het anders te veel voor je is! :) Dat vonden we wel een grappige theorie! Een jongen die sprong in onze groep werd het dan ook echt even te veel.. hij kwam lijkwit beneden en was toch wel een half uurtje van het padje. Gelukkig vond iedereen verder het wel helemaal geweldig en kwam iedereen voor de rest lachend naar beneden.

Echt een aanrader hoor, als je ooit de kans hebt zeker doen. Het is lang niet zo eng als het lijkt, de beleving is zo veel anders dan wat je zou denken. Het is geweldig wat je allemaal ziet en hoe vrij je bent en je voelt in de lucht. Het gevoel van vliegen kwam echt naar boven als de wind je mee neemt boven een mooi strand.

Het resultaat: We hebben super vette foto's die jullie zeker gaan zien als we thuis zijn. We willen dit zeker met jullie delen! Sanne heeft een dvd, inclusief intervieuw vooraf! (Om te gieren!) Komt dat zien, komt dat zien!

Natuurlijk ook weer wat foto's op de site. Overmorgen gaan we duiken in het Great Barrier Reef, ook dan krijgen jullie weer uitgebreid verslag inclusief de foto's van de afgelopen week. Die passen niet echt bij dit spannende bericht!!

Joehoeee, kicken!
Kusjes en knuffeltjes
Eef en San
(die zich ontpoppen tot heldinnen)

• 29 Mei 2008 - 12:47

Willem:

hee meiden,
    maar goed dat jullie weer veilig geland zijn
    ik zit nu alleen bij wennekers thuis zo op de bus in de pastoor gerardsstraat richting tilburg hou je goed daar en kom maar snel weer met wat nieuwe spannende verhalen!! groeten

• 29 Mei 2008 - 13:00

Willem:

hee meiden,
    maar goed dat jullie weer veilig geland zijn

• 29 Mei 2008 - 13:05

Claire:

Jeeezus meiden wat gaaf!! Wat een super ervaring lijkt me dát!!Wat moeten jullie veel te vertellen hebben als jullie straks weer terug zijn. Ben heel benieuwd naar het filmpje! Meiden geniet lekker verder van jullie geweldige avontuur! Ik ga wel weer even door met het vele schoolwerk:S

Veel liefs xxx Claire

• 29 Mei 2008 - 13:17

Karlien:

helluw megjes,
    kei gaaf man dat jullie dit hebben gedaan! super vet lijkt me dat, jullie maken ons steeds meer jaloers met jullie verhalen! Ook het duiken van overmorgen zal ontzettend mooi worden, als je een dolfijntje tegen komt sanne geef je hem dan een kusje van mij? heel veel plezier nog, vanavond mogen we bij riet gaan eten met 't twed. loes en riet hebben een lekkere maaltijd voorbereid en daarna gaan we gezellie iets drinken! geniet ervan!
    kusjes karlien

• 29 Mei 2008 - 13:50

Peter:

GEWELDIG!! Wat stoer zeg!! Blij voor jullie dat het zo super was/is! Groeten, Peter

• 29 Mei 2008 - 14:04

Anja:

He stoere meiden!!!
    Wat geweldig gaaf zeg.
    Dat jullie dat durven....wauw.
    Ook de fotos zien er weer adembenemend uit.
    Een vrije val van 60 seconden... niet te geloven zeg,wat lang.
    Ik vind de duikplank in Walbeck al te hoog!!Ben benieuwd naar het filmpje... maar dat zien we in augustus dan wel.
    Nou kanjers,tot de volgende keer.
    Liefs,kusje
    Anja

• 29 Mei 2008 - 15:11

Pap(oeldere):

Fijn zeg!!
    Ik wist wel dat jullie een paar stoere meiden zijn,
    Maar ZOOOO STOOEER???
    Jullie zijn nu weer een ervaring rijker.
    Kan dit nog wel allemaal in jullie bagage, of moeten we weer eens voor pakezel komen spelen?
    Nog veel plezier.

Kussss
    PAP

• 29 Mei 2008 - 15:33

Chanellie:

WOOOOOOOOOUWWWW,Goed zeg!!
    Heel veel groetjes uit Berlicum.

• 29 Mei 2008 - 15:38

Camillia:

Ha!!

Menn, wat een te vette ervaring. (Dat is toch fucking niet normaaal!! , ala jaap, gouden kooi) :D haha.
    En of jullie stoeren meiden zijn!!

kussiess

• 29 Mei 2008 - 16:20

Peter:

Heb jullie spannende bericht gelezen en fantastische foto's gezien.
    Ik ben net klaar met de afwas. Moet ook maar eens wat anders verzinnen.
    Mar kek wel ut.
    Peter

• 29 Mei 2008 - 17:02

Chantal:

Wow megjes wat Spannend!!! gaaf zeg! ik vond jullie al mega stoer, maar nu al helemaal!
    xx

• 29 Mei 2008 - 17:06

Travelchris:

**I believe in paradise
    but I know that it's not some place you can look for, cause it's not where you go !
    It's how you feel for a moment in your life!
    If you find that moment, it last forever ! **

the pics re amazing !
    cheers from a hot and humid place to Ozzie !
    Chris !

p.s. a kind reminder to get the ear ring if not yet ! ;)

• 29 Mei 2008 - 18:08

Fleur:

hey hummel pummels!!

T is weer eens ene genieten bericht!! Niet te geloven wat jullie dadelijk allemaal hebben gedaan! Ons hoogtepunt van dit jaar is morgenavond: Krezip in oeldere!! hahahaha Heeeellleee dikke kus

• 29 Mei 2008 - 19:53

Truus:

lieve heldinnen!!
    Wat jullie al niet meemaken, super!
    En wat een geweldige foto.s, ik heb ze al minstens 6 keer bekeken!
    Ik zou het echt niet durven, van wie heb je dat lef toch Sanne?
    Ik probeer je morgen vroeg (30 mei) even te bellen Sanne!
    Liefs en dikke kus Truus xxxxxxxx

• 29 Mei 2008 - 20:54

Loes:

Heeeee Sanne en Eefje!

wat een stoer verhaal! Echt leuk zeg. Ben net thuis van ons etentje bij Riet met het twed. En Sanne tis toch veel gezelliger als je er bij bent! Hadden we nog wat stoere verhalen gehad! Geniet ze samen,

Dikke kus Loes

• 29 Mei 2008 - 21:47

Flipkip:

Zo VET!!! AJAJAJA kus kus flippel

• 30 Mei 2008 - 07:45

Bas Don:

Stelletje associale sky divers!! Wat een avontuur. Erg leuk om jullie verhalen te lezen! Kunnen jullie alles nog wel verwerken of leven jullie in een plezierige roes?
    Tot augustus en nog heeeel veel plezier!
    groet Bas

• 30 Mei 2008 - 08:12

Kelly:

Heey Eefje en Sanne,

Wat ontzettend gaaf dat skydiven! Ook egt leuke foto's!
    En sanne, we hebbe je gister wel een beetje gemist bij het eten! Je leuke verhale en gekke acties! maar gelukkig dat we die in augustus weer hebbe he!

Nog suuuuuuuuuuuuper veel plezier en geniet ervan!!

Dikke kus van Kelly..

ps. Dank je wel sanne voor je lieve smsje!!

• 30 Mei 2008 - 12:39

Jessie:

Hallo meiden,

Ik kwam net Truuske tegen in Venray en die vertelde over jullie sky-dive avontuur. Dacht toch effe snel kijken, helemaal te gek. Die gezichten van jullie spreken boekdelen. Geniet er maar van, maar dat lukt wel zo te zien.
    groetjes Jessie, Paul en kusje van Merijntje

• 01 Juni 2008 - 12:33

Stephanie:

Suppper vet meiden en genieten foto's

Kus

• 01 Juni 2008 - 16:28

Danielle:

Jullie zijn zeker stoer!! Echt supervet!! Ben benieuwd naar die dvd!!
    Kus, Danielle

• 01 Juni 2008 - 17:44

Cinderellah:

ohhhh echt zo supersupersupersupervet!!!!!!!

xxxxxxxxxx

• 02 Juni 2008 - 09:37

Leonie:

hey heldinnen
    wat cool dat jullie dit hebben meegemaakt. lijkt me echt te gek zo lekker vrij in de lucht te hangen. wat een leuke foto's hebben jullie gemaakt echt te gek. lijkt me stoer om mee te maken zou het zelf ook wel willen doen helaas is de durf er niet. geniet lekker verder van alles en tot de volgende keer.

gr leonie

• 02 Juni 2008 - 10:07

Joëlle:

Hee, Eefje!!
    Ik sprak Tessa even op msn, en toen kwam ik op het idee om jou site toch ook maar eens even een bezoekje te brengen.. Maar wat een vet verhaal zeg! Echt een heldendaad. Zo te lezen heb je de tijd van je leven, en dat is echt fijn om me voor te stellen. Wanneer kom je eigenlijk weer terug? En wat zijn de plannen dan? Of moet je daar nu nog even niet aan denken?
    veel plezier nog, en we moeten maar een keertje afspreken als je terug bent!
    Liefs en een dikke zoen, Joëlle