De ontdekking van Captain Cook.... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eefje en Sanne - WaarBenJij.nu De ontdekking van Captain Cook.... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eefje en Sanne - WaarBenJij.nu

De ontdekking van Captain Cook....

Door: Eefje & Sanne

Blijf op de hoogte en volg Eefje en Sanne

17 Mei 2008 | Australië, Sydney

Welkom in de wondere wereld van.. Captain Cook. Vandaag nemen we jullie mee naar Fraser Island waar we de afgelopen twee dagen moesten overleven tussen haaien, teken, slangen, spinnen, onverwachte dingo's en pijlstaartroggen. Spannend he;)!

Maar nu eerst...
Na het Byron Bay avontuur met Jorrit en Jasper zijn we verder gerezen met Sin clair. Dit vonden we beiden gezellig. We zijn hier twee dagen lekker verwend door Rowena (de oude schoolvriendin van Sinclair). Na twee dagen hier hebben we haar bedankt door een flinke opruimpoets door haar huis. Vandaar dat er nu nog steeds regelmatig een flinke NIES! ontsnapt uit Sanne haar neus. Vanaf Maleny zijn we met Sinclair naar Hervey Bay gereden waar we ook weer afscheid hebben genomen van hem. Na al die mooie stranden en relaxen hadden waren we weer toe aan wat dagen 'samen' en een groot, nieuw en spannend Captain Cook avontuur!
We moesten er wat dollartjes voor neerlegen, maarrrr.. dan heb je ook wat!

Eerst even wat info over Fraser voor de ietwat topografisch gestoorden onder ons;D! uhum.. Fraser Island:
Eén van de populairste eilanden aan de oostkust van Australië. Het aparte aan dit eiland is dat het eigenlijk één grote zandbank is. Het hele eiland bestaat uit zand, er is geen aarde, geen klei en er zijn geen verharde wegen (het strand is een geregistreerde snelweg. Omdat backpackers hier nog al eens te hard reden is er doormiddel van een 'snelweg' een snelheidslimiet. Vreemd dat er dus niemand aan het zonnen is en er geen spelende kinderen te vinden zijn! Een snelweg op het strand, bijzonder om te zien vonden wij!)
Het eiland is begroeid met allerlei bomen en planten, en er zijn zo´n 200 meertjes op het eiland. Daarnaast zijn er ook zandduinen, die je het idee geven dat je in een woestijn rondloopt, heel mooi! Er zitten allerlei dieren op het eiland, waarvan de dingo wel de bekendste is. Dit is een wilde hond die in principe geen kwaad zal doen, maar doordat mensen hun eten of afval buiten laten slingeren worden ze steeds minder schuw, en je zult de eerste niet zijn die ´s avonds of ´s nachts gezelschap krijgt van deze beesten, die in hun poging aan eten te komen erg lastig kunnen zijn.

Het mooiste meer van Fraser Island, vonden wij, is Lake Mc Kenzie. Dit meer is super blauw, en ongelooflijk helder. Je kunt je tenen zien als je tot je borst in het water staat! Alleen deze plek al is genoeg om een dag aan te spenderen, maar die tijd hadden we helaas niet.
Verder is er een scheepswrak van de Maheno op het eiland, dat als een imposant gevaarte:D hihi aan de oostkust van het eiland ligt. Ook had je een heel erg mooi uitkijkpunt waar Captain Cook met zijn schepen aankwam; Indian Head. Vanaf dit uitkijkpunt zou je schildpadden, haaien, dolfijnen en roggen kunnen zien zwemmen. Wij hebben hier echter helemaal niets van mogen bewonderen, shit! Zelf een duik in de zee nemen is niet verstandig, er zijn gevaarlijke stromingen en daarbij stikt het er van de mensetende haaien. Gelukkig zijn de meren wel veilig. Hier hebben wij dan ook in gezwommen. Verfrissend was het zeker kunnen we jullie vertellen:).

Op het eiland leven ook nog aboriginals. Waar deze eerder op het gehele eiland woonden hebben ze nu hun eigen afgeschermde leefgebied op het eiland. Dit komt doordat heel Fraser Isand Nationaal park is geworden. Hier wat leuke weetjes over de aboriginal;
* Om nooit alleen in het leven te staan als aboriginal hebben ze bedacht dat bijvoorbeeld een jongen van 14 jaar trouwt met een vrouw van 40 jaar. Wanneer deze vrouw dood gaat is de jongen van 14 inmiddels ook al rond de 40 en trouwt deze dus met een meisje van 14 jaar!
* Doordat aboriginals hun voedsel voornamelijk uit de natuur halen is het belangrijk om te weten of het voedsel giftig of niet giftig is. Om dit te testen gebruikten ze de oudste vrouwen uit het dorp. Dit omdat ze het grootste deel van hun leven hadden gehad. En omdat ze al kinderen gebaard hadden (wat voor een vrouw de belangrijkste taak was). Stierf de vrouw, dan werd de bepaalde vrucht op een andere manier bereid en weer op een andere vrouw uitgeprobeerd.

We hadden van Fraser Island weer een vakantie-achtig eiland verwacht, maar het was veel avontuurlijker en minder toeristisch. Heel erg leuk vonden wij!

Geniet van de foto's. Ook bij het vorige berichtje zijn nog wat nieuwe foto's geplaatst. Bedankt weer voor alle leuke reacties!!

Heel erg veel liefs knoevels en kusjes
xxxxxxxxxxx

• 17 Mei 2008 - 04:42

Roy:

hallo schatjes,

wat leuk om weer wat van jullie te horen!
    en sanne, wij hebben nog een heel leuk nieuwtje maar daar kom je nog wel 'n keertje achter!!

liefs, x Roy

• 17 Mei 2008 - 08:44

Pap:

Ha Sanne & Eefje.
    Wat weer een verhaal zeg.
    Zo zie je zoveel verschillende culturen en landschappen dat je straks nog niet meer weet waar je overal bent geweest.
    Voor ons is het steeds weer spannend wat jullie weer meemaken.
    Zo te zien hebben jullie het geweldig naar de zin.
    Geniet er van, en hou ons op de hoogte.

Nog veel schik en lol samen, en het is superleuk telkens iets van jullie te horen.
    Groetjes ut Oeldere

• 17 Mei 2008 - 09:15

Steffie :

Heej meiskes,
    Echt supermooi daar man! Weer leuk om weer iets van jullie te horen en zien...
    Jullie zien er goed en gelukkig uit.
    Nog veel plezier daar he.
    Groetjes Steffie

• 17 Mei 2008 - 09:56

Wietske:

Spannend allemaal...
    Lekker om te weten dat er mensenetende haaien zitten! not! haha!
    Nog geen enge spinnen of slangen dicht bij je gehad? Laat ze maar ver weg blijven :-P
    Veel plezier verder dames, let op jezelf!
    Dikke zoen... van een hopelijk afstuderend zusje :-D
    Kus!

• 17 Mei 2008 - 11:44

Anke W:

Hier nog een grote zus ;-)!
    Inderdaad oppassen voor die haaien. Waag het niet om het water te betreden daar dames!!
    Super mooi allemaal gewoon! Zo vet dat jullie al die plekjes met eigen ogen mogen aanschouwen!
    Verder is hier alles oke. Leuk mailtje voor de korfbalsters San! Heb alweer zin in de wedstrijd morgen. Toch mis ik je wel ns als enthousiaste toeschouwer langs de lijn.
    Hoe gaat het nu met die tekenbeet? Niks meer aan het handje?
    Eef en San, geniet er nog van (da rijmt, hehe).

Heel veel liefs!!! xx Ank

• 17 Mei 2008 - 17:02

Danielle:

Eeeej even snel en even kort weer.. sorry!! Maar WAT MOOI EN WAT LEUK ALLEMAAL!!! Geniet nog!!!
    Dikke kus!

• 17 Mei 2008 - 18:24

Mandy:

heee:D,
    wat een geweldig verhaal weer en spannend om te lezen.
    misschien een beetje eng maarja daar kom je wel weer overheen;)!
    ik dacht dat je dat alleen op tv zag die enge beestjes (beesten)
    liefs xx Mandy!
    ps. die 2e foto is prachtig hahahaha wat leuk!

• 17 Mei 2008 - 20:51

He lieve Sanne en Eefje,
    mooi bericht en leuke foto's meiden.
    Na vandaag 2 mails van je te hebben gehad Sanne en samen gezellig op msn, toch ook even een berichtje achterlaten.
    Heb een adres gekregen van Mien Classens om zeer goedkoop naar jullie te bellen. Haar dochter woont in Australie vandaar dat ze dit wist!
    Ga het snel ff uitzoeken en dan hoor je van mij een dezer dagen! Volgens mij had je erg slecht bereik waar jullie nu zijn, toch? Nou lieverds nog heel veel plezier, ben voorzichtig en hou je plek van de tekenbeet goed in de gaten woh Sanne!!!!
    Dikke kus van een ietsepietsie bezorgde mama, nee hoor komt wel goed sgatje!!!!
    liefs en dikke kus, xxxx mam xxxx

• 18 Mei 2008 - 16:21

Marlou..:

wat een verhaal en super mooie foto's!! Daar zou ik nu ook wel wille zijn.. Sanne ik mail jou binnekort fftjes over mijn vriend met een foto want jij bent natuurluk super nieuwsgierig, jammer dat jij en jeroen er niet bij zijn met familiedag. Geniet er nog van.. Dikke kus van marlou.

• 18 Mei 2008 - 21:20

Leonie:

hoi hoi

weer een spannend en mooi verhaal gelezen
    zo zien jullie nog eens wat zeg.
    hopelijk geen nachtmerries gehad van de enge beeste wah wah.
    maar wel weer leuk om te zien en te horen hoe jullie het saampjes hebben.
    veel lol nog samen en tot de volgende keer.

liefs leonie

• 19 Mei 2008 - 07:12

Fleur:

Hey meiskes!!

Superleuk berichtje en echt gave foto's. Ook leuk om die feitjes te horen, leer ik hier ook nog wat van jullie reis! haha
    Nou mupkes....nog heeel veel plezier en schik, maar dat zal denk ik wel lukken! Ik denk aan jullie!

Kus Fleur

• 19 Mei 2008 - 09:23

Eefje En Sanne:

Jow, wij gaan zo vertrekken voor onze busreis. Ja, maarliefst 10 uurtjes stilzitten en plas ophouden :) Daar staat dan wel Arlie Beach weer tegen over; soms moet je even sufferen voor iets he! Gelukkig vertrekken we om 20.00 uur dus kunnen we lekker slapen onderweg.

Bedankt voor alle lieve berichtjes. Jullie vonden ons bericht spannend he?!
    Wij zijn zelf ook zeer te spreken over onze schrijfkunsten ;) tis ma dat ge ut wet! (grapje hihihi)

Kusjes en computerknuffels (dat was een goeie Anja!) van ons xxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 19 Mei 2008 - 16:57

Margot:

Hey Eefje,

Leuk om weer iets te horen, kijk altijd ff wat eefje nu aan het doen is! En nu al in australi en nz komt eraan! Gaaf man! Christchurch leuke stad, hoop dat het mooi weer is daar, is nu wel winter daar.
    Heel veel plezier nog. De foto's zn ook geweldig! Van down under!

Cheers, liefs,

Margot

• 20 Mei 2008 - 05:34

Hoi Sanne en Eefje,
    Al aangekomen op de nieuwe bestemming?
    Nog moe van de lange busreis denk ik.
    Veel plezier op jullie nieuwe stekkie en tot horens!
    Liefs en dikke kus xxxx mam xxxx

• 20 Mei 2008 - 09:13

Neef Jeroen:

Heej schatjes,

Leuk man dat gullie nu echt komme. Ik ben al dingen aant bedenken om te doen. Is een bootreis iets op een helderblauw meer waar je van zandduinen af kunt glijden en maby effe vissen maar vooral lekker varen?? De zoon van de boer (nog vrijgezel) kan varen en zo en ze hebben hier een boot dus alles is lowcost for youguys. Slapen is inbegrepen hier duss... Of als je zelf iets ruigs weet voor hier in de buurt hoor ik het graag.

Je kunt skydiven hier kei vet uitzicht maar niemand wil met me mee, en ik vind het niet zoo duur. Dus als jullie interessen hebben???

Veel plezier nog en houd um in de broekie woh...

dikke kus van jeroen

• 20 Mei 2008 - 11:09

Camillia:

Idd erg te spreken over jullie schrijfkunsten leuk hoor! Blijft leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken... erg gaaf!! geniet er maar lekker van.

Kussies

• 21 Mei 2008 - 03:30

Leuk nieuwtje:

29 mei gaan wij SKYDIVEN!!!!

Natuurlijk krijgen jullie meteen te horen hoe het is geweest via de site! We hebben er erg veel zin in..! Spannend :)

Verder gaat alles prima hier, aankomende zaterdag vertrekken we naar Cairns met de bus.. alweer ons laatste plaatsje dat we bezoeken in Australie!

Vanaag is het de 21e.. dat betekend dat we al weer 4 maandjes aan het reizen zijn! Joehoeee.. daar moet op gedronken worden hi-ha-hooo!

Liefs en knuffels van ons

• 22 Mei 2008 - 11:07

Eef & San Vanuit Bar:

'T is stiiiiiil aan de overkant!!! :) :)

• 22 Mei 2008 - 15:17

Steffie:

Heej,
    Ja wij zitten vol spanning op een nieuw verhaal met nieuwe foto's te wachten, haha!
    Groetjes Steffie

• 22 Mei 2008 - 15:48

Truus:

Ha lieve meiden in de bar!!!!!!!
    Geen bericht is goed bericht moet je maar denken, maar dat vinden jullie niet leuk om niks van ons te horen merk ik nu.
    Had je vanmorgen proberen te bellen Sanne, zomaar. Kreeg geen aansluiting misschien stond je telefoon niet aan? Ga het morgenvroeg weer proberen!
    Lekker slapen en maybe tot morgen!!
    Liefs en 1000 knuffels xxxx mam xxxx

• 23 Mei 2008 - 04:55

Eefje En Sanne:

haha.. wij vinden het gewoon heerlijk om te weten waar jullie mee bezig zijn; beetje nieuwsgierig zijn we wel :)
    Morgenvroeg vertrekken we met de bus naar Cairns, vanuit daar zullen we weer een nieuw berichtje plaatsen!

Knuffels en kusjes

• 23 Mei 2008 - 11:11

Truus:

Super Sanne dat ik je vanmorgen aan de telefoon heb gehad!
    Als er nog iemand is die voor 6 cent per minuut naar Sanne of Eefje wil bellen, vraag maar naar het nummer bij ons. Dit is alleen zolang ze nog in Australie is in Nieuw Zeeland is er een ander tarief!
    Goede reis morgen meiden en tot horens!!
    liefs en dikke kus xxxx mama Truus xxxx

• 23 Mei 2008 - 19:58

Wendy:

Ha Sanne en Eefje

Zo te zien hebben jullie het daar goed naar je zin. Leuk om te zien wat jullie daar allemaal meemaken!
    Super mooie foto's ook.

Veel plezier nog en geniet er van.

Groetjes Wendy (jullie collega)