Ons eerste berichtje! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eefje en Sanne - WaarBenJij.nu Ons eerste berichtje! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eefje en Sanne - WaarBenJij.nu

Ons eerste berichtje!

Door: Eefje & Sanne

Blijf op de hoogte en volg Eefje en Sanne

23 Januari 2008 | Thailand, Bangkok

Hallo lieve mensen,

hier dan ons eerste berichtje vanuit het zonnige Thailand vanuit sanne's dagboek:

21-01-08 Amsterdam - Bangkok 19.00uur

Na een vertraging van ongeveer een uur zitten we nu dan toch al weer een tijdje in de lucht. De laatste keer dat ik op het scherm kon kijken zaten we boven Turkije. Er is nu op groot beeld een film bezig; de 2e al.. ik heb alleen nog geen zin gehad te kijken. Ik heb al een uurtje heerlijk liggen slapen met Eefje's rustgevende muziek op. Toen het eten kwam was ik al snel klaar wakker. We worden prima verzorgd hier door de kleine aziatische stewardessen. Heerlijk eten gehad met een verrukkelijk toetje! De man naast me, die overigens al de hele rit ligt te slapen, zag me smullen en boodt me ook zijn toetje nog aan. Maar we kregen zooo veel dat ik dit echt niet meer door mijn giechel kon krijgen!! Dus hier zit ik dan: gesetteld met mijn kussen, tutter, lipgloss, cola light, boek en mijn dagboekje..klaar voor het grote avontuur. En natuurlijk met Eef naast me die nu lekker een spelletje Yatzee aan het doen is. Toen het vliegtuig n'et van de grond kwam hebben we onze tassen eens geinspecteerd (haha.. lees: alle snoep op ons tafeltje gegooid!) Twee ongelofelijk schattige jonetjes voor ons bleven maar achterom kijken; we hebben zedus maar snel een snoepje in de hand geduuwd. Ik zit nu te bedenken wat ik nog allemaal kan gaan doen de rest van de vlucht, gelukkig heb ik plannen genoeg. Ik ga beginnen in het boek van Willeke, ik kan een spelletje Uno doen met Eefje, wehebben nog Yatzee, een pak kaarten, en ik ga daarna maar eens met mijn muziekje op even mijn ogen sluiten. Ik voel me fijn, rustig, relaxed. (Moet alleen een beetje plassen!) Alles prima hier, alle spullen bij elkaar en een lieve Eefje naast me.. wat wil ik nog meer?!

22-01-08 Aankomst Bangkok 07:17

Oef, dat was nog een hele bevalling. Na dat ene uurtje slapen verging het slapen me toch niet zo goed als verwacht.. Nog eheel even gedut nadat we rond 11 uur nog een broodje met kipfilet en kaas kregen. Toen ik eindelijk in een wat vastere slaap kwam werd deze bruut verstoord door de stewardessen. Ja hoor: om kwart voor 7 'smorgens (voor ons gevoel was het gewoon nog kwart voor 1 'snachts!) kregen we ' ontbijt' : bakje fruit, kommetje yochurt, aardappeltjes en een omelet met champignons. Niet echt waar ik op zat te wachten!! Raar is wel dat het nu buiten alweer licht is en het gevoel van nacht ook weg is. We zien zelfs van boven de wolken dat de zon al lekker schijnt beneden. Het is nu 7:26 om 7:45 gaat ons enorme vliegtuig landen.. Welkom in Bangkok!!

(lieve schatten.. het is genieten hier!! Love you...xx)



Berichtje uit Eefje haar dagboek:

22-01-08- Verdere ochtend

Hai lieve familie & vrienden,
Zoals Sanne hiervoor al heeft gezegd is de vlucht hartstikke goed verlopen.

Aangekomen op Bangkok Airport (Savanbhuri) verliep ook alles soepeltjes. Het viel ons meteen op dat het vliegveld van Bangkok is groot, maar tegelijkertijd ook rustig, waardoor alles overzichtelijk is. We hebben iedereen uit het vliegtuig netjes gevolgd todat we bij bagageband 15 stonden. Hier aangekomen moesten we ongeveer 10/15 minuten wachten op onze bagage. Eerst de bagage van Sanne (dan is het altijd maar even afwachten of tas 2 ook komt).. maar dit was gelukkig helemaal het geval. Vervolgens naar de Arrival hal waar het EEN grote chaos was met mannetjes van taxiservices en hotels/ toeristische organisaties. Wij waren toch redelijk wakker door het tijdsverschil en niet al te veel slaap in het vliegtuig, maar toch was ik erg blij dat we in deze chaos opgehaald en naar het hotel gebracht werden! Nog geen minuut in deze hal te hebben gestaan zagen we Kilroy en 'Sanne Wennekers' al op een bordje staan. Oau (spreekt uit: nasale oohhh) heeft ons netjes naar een taxi begeleid, is zelf meegereden en heeft onderweg al het een en ander over Bangkok verteld. We hebben maar vriendelijk ja geknikt, want Sanne vooral en ik later ook waren erg misselijk van het vele stoppen en remmen. Van het vliegveld tot het hotel duurde ong. 45 minuten rijden.

Eenmaal aangekomen bij het Royal hotel, gelegen aan Avenue of the King (erg mooie laan) heeft Oau ons nog het een en ander over het hotel verteld en heeft ze de map er bijgepakt om ons op vanalles te wijzen. Wij kwamen ondertussen nog een beetje bij van alles.

Ze stelt voor diezelfde middag met ons een boottocht te maken over de 'CHAO PHRA RIVER' waar we al wat tempels kunnen zien en het leven aan het water van de Thai. Dat lijkt me wel wat, maar ben erg moe, dus spreken we af voor die middag.
Eerst settelen we ons in ons hotelkamertje, dat een badkamer met bad en douche, schone handdoeken, balkon en lekkere bedjes heeft. Voor 2 uurtjes duiken we er in ieder geval in en..
ik (en sanne volgens mij ook) sliepen binnen no-time! Echt even bijkomen van het rare tijdsverschil.

De eerste dag al heel wat ervaringen om te verwerken. Het afscheid nog, alhoewel ik me op dit moment wel goed voel, rustig vooral. Vanuit het hotel en op hoeken van de straat staan veel mensen die tuktuk of taxi willen regelen of hele plannen met je hebben/ je meeslepen hier en daarnaar toe. De eerste dag zijn we hier al een beetje te erg ingetrapt. haha.. je weet niet beter..
Ik vind het fijn dat we de komende dagen lekker rustig kunnen bekijken hoe het hier echt werkt. Bram, we laten ons niks wijs maken he:)!

Hoop dat het ook met jullie goed gaat:)!
Liefs


  • 23 Januari 2008 - 15:41

    Roy!:

    heey
    Oww leuk om dit allemaal te horen!! En fijn tuurlijk dat allles goed is verlopen!! Gelukkig dat het daar allemaal leuk is en dat jullie ervan (zullen) genieten!!
    echt veel plezier

    knoevell(K)

  • 23 Januari 2008 - 15:46

    Fleur:

    Lieve schatjes,

    Jullie eerste berichtje...nu is het gewoon helemaal écht. Jullie zitten gewoon echt in f*cking Bangkok! Niet te geloven, maar zo gaaf!!
    Komend weekend zullen we jullie al gaan missen...net met het bestellen van de insignes voor carnaval vertelde ik me al bijna...echt even wennen..

    Dikke kus Fleur

  • 23 Januari 2008 - 16:01

    Roy:

    ps leuke foto's!! ik had ze nog niet gezien..

  • 23 Januari 2008 - 16:04

    Anke:

    haa!
    Sow zeg, jullie ontpoppen je al als echte schrijfsters! Wat leuk dat jullie ons een kijkje in jullie dagboeken geven. Ik ben echt blij dat jullie je zo op je gemak voelen. Want dan voel ik dat ook zo :-)!
    En nu............ verder op avontuur!
    Sanne ik dacht ineens aan dat jurkje van dept. Die was wel heel vet geweest voor op het strand in Thailand he! Haha.
    Misschien dat ik nog eens op zoek ga naar dat ding! Ik heb nu al zo'n zin om naar jullie toe te komen!
    Oh ja, ik vond het ook heerlijk om al wat van je te horen aan de TELEFOON! Woehoew! Eerst dacht ik nog dat je een kindje was, het klonk zo gek en ver weg. Oepsie! Maar het was gwoon mijn zusje! Mam zal wel jaloers zijn!
    Lieverds, take care!
    xx


  • 23 Januari 2008 - 16:11

    Chantal:

    Ha meiden!
    jazeker nu is het echte avontuur begonnen! ik ga heel veel meegenieten door jullie verhalen te lezen en jullie mooie kiekjes te bekijken!
    Veel plezier!
    x

  • 23 Januari 2008 - 16:20

    Willem:

    jow chickas.
    Fijn dat jullie (en jullie bagage) goed zijn aangekomen. Pas op voor zakkenrollers en ik houd deze site in de gaten!!!
    Have fun...

  • 23 Januari 2008 - 17:27

    Leonie Jenneskens:

    hey meiden,

    super dat je jullie goed zijn aangekomen. Nu gaan jullie maar eens fijn genieten van al het mooi's wat jullie nog gaan zien. Maak er wat mooi's van.

    groetjes Leonie,Stan en Vera

  • 23 Januari 2008 - 19:26

    Jeanne:

    Hoi Eefje en Sanne,

    Wat leuk jullie dagboek met bekende verhalen en beelden van Bangkok. Hopelijk horen we zeer regelmatig iets van jullie. In de bergdorpen zal dat niet lukken, maar de internetcafés in de steden zijn zeker voor backpackers perfecte ontmoetingsplaatsen en voor ons allemaal dus de uitgelezen mogelijkheden om jullie goed te volgen. Hier op het thuisfront geen veranderingen. Jullie richten je maar op jullie avontuur! Tot hoors!

    Kus! Chanel

    ps. Ik ruik de geur van Bangkok hier.

  • 23 Januari 2008 - 20:54

    Steffie:

    Hey lieverds,

    Erg leuk om te lezen dat jullie de reis goed hebben doorgemaakt.
    Foto's zien er echt super uit, een heel klein beetje jaloers toch wel(ma gelukkig ben ik geen 7 mnd weg, zou ik niet kunnen handelen)haha.
    Nou schatjes, nog heel veel plezier en denk af en toe aan die zielige vriendinnetjes van jullie hier in de kou en de regen ;)
    Ik hoop snel weer iets van jullie te lezen, zal het in elk geval goed bijhouden.

    Groetjes Steffie

  • 23 Januari 2008 - 21:02

    Truus:

    Jammer dat ik niet thuis was toen je belde Sanne. Fijn dat je even later online was en dat de webcam werkte, trouwens leuk hemdje had je aan! Lees met plezier jullie berichten en bekijk de foto's. Groetjes van oma! Veel plezier en een dikke knuffel, mam XXXX

  • 23 Januari 2008 - 22:36

    Anja En Peter:

    He toffe meiden, geweldige foto's! Relax maar even na zo'n lange reis! Dat jullie het zo goed naar de zin hebben is ook heel fijn voor ons! Liefs, Anja en Peter

  • 23 Januari 2008 - 22:53

    Bram:

    Heee Sanne en zuske....haha zo mag ik het horen eef! Fijn te horen dat de start in ieder geval goed is verlopen. Leuke manier zo trouwens, jullie persoonlijke dagboeken...
    Eef ik stuur je van 't weekend een gezellig mailtje...

    Hoop snel weer van jullie te horen, kus Bram

  • 24 Januari 2008 - 10:44

    Hanneke:

    Heej Schatjes!!

    Goed te horen dat jullie veilig zijn aangekomen en de eerste indrukken zo fijn zijn! Ik zou zo met jullie willen ruilen;)Hopelijk zijn jullie alweer bijgekomen van het tijdsverschil en de impact die alles op je heeft en kunnen jullie heerlijk gaan genieten!!
    Ik kijk uit naar jullie volgende berichtje!

    xx kus xx
    Hanneke

  • 24 Januari 2008 - 11:22

    Monique:

    Ha meiden,
    Fijn om te horen dat de reis zo goed verlopen is.
    Mooie foto`s.
    Genieten!!!!!
    O Sanne moet de groetjes doen van onze Sanne en een KUS.
    Liefs van ons allemaal

  • 24 Januari 2008 - 11:55

    Henny En Pierre:

    Eefje en Sanne

    Wat geweldig dat het begin van jullie avontuur zo goed verlopen is.Wij zullen jullie op de voet volgen.Een beetje jaloers zijn we wel,al was het maar op het mooie weer daar.Als ik dit tik is het miezerig weer maar gelukkig niet koud.De dagboeken zijn geweldig,en de foto's prachtig.Geniet in het prachtige Thailand en pas goed op je zelf.

    Lieve groetjes,

    Henny en Pierre

  • 24 Januari 2008 - 12:54

    Eva Doreleijers:

    Hee,

    Ook ik heb jullie site gevonden! Ik had je vrijdag nog een sms gestuurd Sanne maar je zult wel erg druk zijn geweest met afscheid nemen van iedereen! Geniet ervan samen met Eefje en ik ben zo nieuwsgierig en jaloers dat ik jullie avonturen ook blijf volgen!

    Groetjes Eva

  • 24 Januari 2008 - 13:41

    Karlien:

    ey sanne en eefje, gelukkig goed aangekomen! geniet van jullie reis en ik hoop dat we nog veel mooie verhalen van jullie gaan lezen! knuffel karlien

  • 24 Januari 2008 - 14:45

    Nellie:

    Dag Eefje en Sanne, mijn bericht (dat opgenomen was) van gisteren is blijkbaar gewist zie ik! Nogmaals proberen.
    Fijn dat alles goed gaat. Ik ga alle berichtjes lezen. De foto's zien er goed uit. Probeer alle indrukken en verschillende culturen zoveel mogelijk op te snuiven! Dta neemt niemand je meer af!
    Groet Nellie en poot van Baska.

  • 24 Januari 2008 - 18:03

    Jeanne:

    ben benieuwd hoe jullie vandaag, donderdag 24 januari, zijn doorgekomen.Begrijp dat jullie heus niet elke dag zullen en kunnen reageren. Dat zou veel te veel verloren kostbare reistijd zijn, maar je snapt dat wij alles willen weten. Klopt het dat jullie fotoruimte al op is??? Je kunt van mij nog wel wat krijgen, laat maar weten!!! Lezen jullie trouwens ook je mail via hotmail??? Wachten gewoon op een volgend bericht..

    Kus! Liefs! Chanel.

  • 25 Januari 2008 - 14:06

    Fam. Geerets:

    hoi meiden,
    fijn dat jullie al goed in Bangkok
    zijn aangekomen en het lekker relaxd
    hebben! Wij weten nu ook een beetje,
    hoe onze reis (hopelijk) zal verlopen.
    Zondag nog 10 weekjes dan komen wij eraan, we hebben er super veel zin in
    Groetjes xjes Casele!

  • 25 Januari 2008 - 15:22

    Pap:

    hoi hoi,
    hoop weer gauw iets te horen van onze trekkers. De eerste berichten waren gelukkig goed. Zitten jullie over enkele dagen al in Chang Mai? Dan gaat het snel. Een dikke zoen en hopelijk tot gauw.

  • 25 Januari 2008 - 15:45

    Camillia:

    eej liever meiden!!
    Nou zeg genieten, al snel de eerste verhalen! Fijn om te horen dat het goed gaat, en dan ook nog eens chatten met sanne, leuk hoor!!
    meiden ik kijk uit naar de nieuwe verhalen. Geniet!
    Knuffel camillia

  • 25 Januari 2008 - 17:29

    Lotte:

    Hey lieve schatten,
    Echt geweldig om jullie eerste verhalen te lezen. Zo te lezen gaan jullie een geweldige tijd tegemoet en geloof maar dat ik daar stikjaloers op ben.
    Dikke kus Lotte

  • 25 Januari 2008 - 20:40

    Truus:

    he lieve meiden,
    Ik heb fotoruimte voor jullie geregeld.
    400 foto's en 2 filmpjes. Hoop snel weer iets te horen!
    Liefs mam xxxxxxxxxxxxxxxx

  • 25 Januari 2008 - 21:05

    Marlou Geven:

    Hoi juf Sanne en Eefje,
    Nu we van Fleur de site weten.
    Kunnen we jullie volgen in jullie avontuur. Fijn dat jullie goed zijn aangekomen, en hopen dat jullie er flink van gaan genieten. Hopelijk zijn ze in Kiribasi blij met het geld dat jullie er staks gaan brengen. Het gaat jullie goed.
    Veel groetjes van Marlou Geven.


  • 24 Februari 2008 - 17:24

    Joop Boer :

    Hoi Sanne en Eefje,

    Wat leuk om de verhalen te lezen en de foto's te bekijken. Zo te zien moeten jullie het geweldig hebben. Sanne beterschap. Sanne jouw belastingformulier is ingevuld.

    Met vr.gr.
    Joop Boer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eefje en Sanne

Hallo lieve allemaal, wij gaan samen 7 maanden het avontuur tegemoet! Via deze site kun je alle mooie momenten volgen die wij gaan meemaken. Natuurijk mag je ook altijd een berichtje plaatsen zodat we ook alle wilde verhalen van hier nog blijven horen! Veel plezier op de stie en tot eind augustus!! Dikke kus Eefje & Sanne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 59567

Voorgaande reizen:

21 Januari 2008 - 15 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: