Swilling!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eefje en Sanne - WaarBenJij.nu Swilling!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eefje en Sanne - WaarBenJij.nu

Swilling!!

Door: Eefje & Sanne

Blijf op de hoogte en volg Eefje en Sanne

25 Maart 2008 | Thailand, Bangkok

Heeeey!!

Swilling is ons nieuwe motto... en zo ongeveer alles wat we hier doen op een dag: Swimming & chilling!

Maar eerst willen we jullie graag iets vertellen over The Killing Fields en Tuol Sleng in Cambodja. Wow, wat een aparte ervaringen hebben we hier opgedaan. Een stukje geschiedenis van dit land.
Eerst zijn wij naar Tuol Sleng geweest, het genocide museum in Phnom Penh. Dit was een hogeschool dat door het Rode Khmer Regime is gebruikt als Security prison 21 (S-21). Onder dit regime (1975-1979) zijn meer dan 17.000 mensen hier opgesloten, gemarteld, vermoord en hebben moeten wachten op een verschrikkelijke dood in de Killing Fields. 12 mensen hebben het hier uiteindelijk overleefd. Dit museum bestond vooral uit lege klaslokalen met martelmaterialen, oud bloed op de vloer, fotocollage's van alle slachtoffers toen ze werden binnengebracht en tijdens martelingen. Soms werden er zelfs foto's gemaakt van mensen voor een marteling en een van daarna. Verschrikkelijk om te zien. We zijn hier echt misselijk weggegaan, geen zin meer om te praten. En dit alles is nog maar 30 jaar geleden.
Daarna hebben we het dan ook maar even rustig aangedaan, hebben we wat gedronken in een rustig cafetje. 's Middags hebben we onze zinnen even op iets luchtigers gezet en zijn we naar het Nationaal museum geweest. Dit was vooral een museum met kunst; boedhabeelden, een mooie binnentuin en hier en daar nog andere kunst. Erg mooi, maar we hadden helaas deze dag niet meer alle puf ons te verdiepen in de betekenis van de beelden, dus we waren hier na wat mooie kiekjes te hebben geschoten ook weer redelijk snel klaar mee.
De dag erop zijn we richting de Killing Fields gegaan. Dit is de grootste plek in Cambodja waar veel onschuldige slachtoffers zijn 'begraven' in massagraven, al dood of nog niet. Super erg ook om hier rond te lopen over botten (die je kunt zien als je over de grond loopt) van mensen die hier zijn omgekomen op deze manier. Op deze plek is een monument neergezet ter ere aan alle onschuldige slachtoffers. Gevonden skeletten, botten en kleren zijn hier opgeslagen in 17 lagen. 17 staat voor 17 april, de dag waarop dingen beter zijn geworden hier.
's Middags naar het Royal Palace geweest wat ook wel heel mooi was. Hier waren vooral weer ee aantal nmooie gebouwen en tempels te zien.

Na al het cultuursnuiven, reizen, backpacken nu even iets luchtigers en vooral swillen!! Vakantie in onze vakantie dus..

We zijn nu al weer 3 dagen op Koa Pangang; Toi Nai Pan beach. Geweldig! Hoe ziet een dag er uit:
We staan op rond 9 uur. Later kan ook echt niet want het is dan al erg heet in onze kleine rieten bungalow! We gaan een ontbijtje nemen in het restaurant. (wat steeds lastiger wordt omdat we al 2 maanden uit het zelfde assortiment moeten kiezen..) Daarna meteen een duik in de zee en even swillen met een groep mensen die we hier hebben kennen. 'S middags wordt er dan iets 'ondernomen' zoals een potje pokeren, een ander kaarstpel, filmpje, relaxen op het balkon van een van ons en natuurlijk zonnen. Tegen een uur of 6 weer eten en dan verzinnen we voor de avond vaak weer iets om te doen. Vanavond gaan we weer pokeren.. gisteren is Sanne met 2 mannen de berg opgelopen, wat een aardige klus was. Eefje heeft vanmiddag volleybal gespeeld op het strand. Het is dus echt vakantie hier! We zijn soms nog wat onrustig in ons lichaam omdat we niet gewend zijn niets te doen op een dag, maar we genieten er natuurlijk enorm van! We hebben ook al een lekker kleurtje gekregen; het is gemiddeld 35 graden. Het water 29 graden celcius, echt afkoelen is er dus niet bij!
Echt een bounty-eilandje dus.. zo nu en dan zijn er ook grote feesten hier. Aankomende vrijdag is de Half-Moon-Party waar we waarschijnlijk wel naar toe willen gaan. We zijn erg benieuwd!

We genieten nog volop van alle indrukken en ervaringen!!

Een dikke knuffel van ons

• 25 Maart 2008 - 14:46

Roy!:

Heeey wat tof zeg!

ik ben jaloers op het motto!!
    hihi had ik dat maar!

maar ben weer weg

liefssxx(L)

• 25 Maart 2008 - 14:49

Mandy:

dag bruine reizigers
    wooooow,, wat een spannend verhaal weer!
    gewonnen met volleybal?:D
    succes met poker hé!!
    vééééél plezier
    xxx kus Mandy

• 25 Maart 2008 - 14:55

Lotte:

Hey meiden!

De verhalen blijven spannend om te lezen. En heerlijk dat jullie nu lekker aan t genieten zijn. Ik heb wel eens verhalen gehoord over Half-moon-party's. Als t goed is erg de moeite waard. Dus heel veel plezier nog met even rustig aan doen en een beetje feesten!

xx Lotte

• 25 Maart 2008 - 15:10

Willeke:

Hey meiden, het blijft toch een gek idee.. hier gaat echt gewoon alles door en jullie hebben het daar zo super geweldig! Mooie foto's, en jullie kleurtje begint te komen!
    Liefs Flippel

• 26 Maart 2008 - 07:08

Heeeey swilling lady's !
    Ja, ja jullie willen natuurlijk al bruin zijn als wij komen?!?
    Weer super veel gezien en heel mooie kiekjes. Geweldig daat!
    Liefs mam xxxxxxxxxx

• 26 Maart 2008 - 12:19

Rianne:

Heeeey dames,

Wat een mooie foto's weer!
    Julie lekker in de zon en wij lopen hier door de sneeuw heen echt een gek idee!
    Heel veel plezier nog en Sanne ik hou je op de hoogte met de voetbal avondturen hier van psv (bijna kampioenen)

Gr Rianne

• 26 Maart 2008 - 12:47

Karlien:

hallo sanne en eefje,

leuk om jullie verhaal weer te lezen. zit er allemaal kei mooi uit daar, ben wel een beetje jaloers hoor! lekker bruinen in de zon daar, heerlijk. Wel 'n beetje eng verhaal over die martelingen. gisteren lekker in de sneeuw gekorfbald
    -> 't was absoluut niet genieten sanne! ben maar blij dat je daar zit, haha. volgende week de 1ste oefenwedstrijden en dan kunnen we weer beginnen voor het echie. geniet maar lekker van het zonnetje daar! hopelijk kan ik weer snel een verhaaltje lezen over jullie avondtuuren! kus en knuffel karlien

• 26 Maart 2008 - 21:26

Rita:

wij mar ozelen en jullie het bed uitzweten. Mooie foto's. Blijf genieten. Nog maar 20 weken en jullie komen al weer naar ons kikkerlandje terug.xxx, mam/Rita

• 26 Maart 2008 - 22:11

Anja:

Hey, swilling girls of Thailand,

• 26 Maart 2008 - 22:15

Anja :

Hey swilling girls of Thailand,

Het is weer fantastisch!!!!!
    Zal ik ff een sneeuwballetje naar jullie gooien?
    Dat is anders wat of nie dan?
    Wat een tegenstelling met het weer bij jullie.
    Swill maar lekker verder!!
    Kus, knuffel Anja XXXX

• 27 Maart 2008 - 11:40

Camillia:

eej meiden!

Jah hoor, kan allemaal, lekker Swillen! Heerlijk zeg! Geniet er maar goed van, maar na zoveel indrukken verdienen jullie het ook wel.
    Weer heel wat mee gemaakt.
    Ik ga weer lekker stage lopen...

Tot de volgende verhalen.

Knuffel Camillia

• 27 Maart 2008 - 18:37

Tante Jo Ome Thei:

Stuur maar een beetje zon naar hier
    Geniet nog maar lekker
    Veel liefs

• 29 Maart 2008 - 06:13

hey die meiden
    geweldig om te horen hoe jullie het daar hebben. wat ik wel wil vragen is of jullie een beetje zon deze kant op willen sturen. wel een beetje eng om te horen en te zien van de martelingen daarzo. geniet van jullie relaxen en nog veel plezier.

groetjes en een knuf van mij.

• 29 Maart 2008 - 14:39

Maria Futerfas:

Wat een geweldige reis zijn jullie aan het maken! Ik ben precies terug van 13 dagen Nederland. Met pasen was er sneeuw! Dan hebben jullie het heel wat warmer!

Liefs

Maria

• 30 Maart 2008 - 11:48

Papa Wiland:

skòn foto's en weer heel wat 'meegemakt',
    alle zintuigen komen weer goed van pas.
    geniet maar lekker verder en blijf goed op je zelf passen. Dikke kus x

• 31 Maart 2008 - 14:29

He lieve meiden,
    nog 6 nachtjes en dan is het zover, heerlijk we hebben er zo'n zin in!
    Alles goed daar? Goeie vlucht voor morgen naar Maleisie (denk er aan het is wel 1 april) en tot horens!!!
    Liefs en knuffel xxxxx mam xxxxx

• 31 Maart 2008 - 17:58

Jos En Petra + Kids:

Hey Dames,

Eindelijk jullie site gevonden. Leuk om te zien, we hopen dat we hier nou ook het mooie weer krijgen. Knuffel en kusjes van de jongens.

Groetjes van ons allemaal

• 03 April 2008 - 06:58

Marco & Angelique:

Zondag gaan we de familie Wennekers en Geerets naar schiphol brengen. Als het vliegtuig vertrekt zal Marco wel tranen in de ogen hebben, niet omdat hij moeilijk afscheid kan nemen maar omdat hij dan een vliegtuig in de lucht ziet gaan.
    Wij hopen dat jullie samen twee ongelofelijke weken zullen beleven en dat we ook daar hele mooi foto's van zullen zien op jullie site.
    Have fun!!!!!

• 04 April 2008 - 10:46

He Sanne en Eefje,
    Komt er nog iets nieuws op jullie site voordat we vertrekken of hebben jullie het te druk met swilling?
    Hou van jullie!!
    liefs en dikke kus (mama) Truus xxxx

• 04 April 2008 - 13:58

Steffie :

Heej meiskes,
    Ja ook ik vind dat jullie nu maar weer eens iets erop moeten zetten, hihi!
    Groetjes Steffie

• 04 April 2008 - 20:21

Cinderellah:

NOG 2 NACHTJES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

woehhhhoewwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww xxxxxxxxxx cinderellah

Tot binnenkort wijfies! xxx

• 05 April 2008 - 07:49

Leonie:

nog een nachtje slapen en dan is het zover. heerlijk toch dat je mensen in je armen kunt sluiten die je dierbaar zijn. voor allebei geniet ervan en have fun.

groetjes leonie

• 05 April 2008 - 09:41

Sanne:

Yup, vanavond is het plan!!
    Nog steeds alles heerlijk hier.. ooee nog 1 nachtje!! xxxx

• 06 April 2008 - 11:44

Claire:

Haa meiden,
    Genieten lukt nog steeds zo te lezen, heerlijk zeg!! Jullie hebben ons zo jaloers gemaakt dat Willeke en ik besloten hebben dat we volgend jaar ook samen gaan reizen hihi!!
    Veel plezier met je ouders, geniet er van!
    xxx Claire

• 07 April 2008 - 07:36

Jacq&Riek:

Hallo allemaal,
    Zijn jullie al gearriveerd,aan de andere kant van de aardbol?
    Hoe verliep de vlucht? Hopelijk goed.
    Jullie zullen het wel bloedheet hebben daar,HEERLIJK,Hier heeft het vannacht gevroren, maar nu schijnt het zonnetje.
    Wij gunnen jullie een hele fijne vakantie met z,n allen.
    Have funnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

• 07 April 2008 - 08:02

Els:

hoi jullie allemaal!!
    Zojuist terug van Marlies wegbrengen. Is de family al aangekomen? Swil ze maar lekker allemaal. Als Marlies en de meiden in Ecuador het ook zo swilling krijgen, dan loopt het wel los. Sanne en Eefje: Swill maar lekker verder met de family!!!!

Groetjes van Els en de fa(r)m,

• 07 April 2008 - 09:09

hoi hoi allemaal,
    Ik hoop dat jullie een geweldige reis hebben gehad. Wens jullie met z'n allen een te gekke tijd daarzo. Geniet ervan en we horen het wel. Veel plezier.

groetjes van mij.

• 08 April 2008 - 15:16

he meiden,
    Het is genieten hier in Bangkok!
    Morgenvroeg vertrekken we naar River Kwai, en dan is het echt bijna zover!
    Vrijdag kunnen we jullie heerlijk in onze armen sluiten, maar nog ff genieten!
    Liefs en dikke kus, Truus, Theo, Anke, Thea en Cindy xxxxxxxx

• 09 April 2008 - 02:31

Sanne:

OOOEEE KRIEBELTJES!

• 12 April 2008 - 21:40

Els:

Hallo allemaal!!
    En hebben jullie mekaar gevonden. Fijn hè!! Toch weer gezellig met de fam.bij elkaar! Geniet ze!! Het is weer zo snel voorbij. Maar gelukkig voor ons is Anke alweer snel hier bij ons!!! Ha, ha!!
    Truus! Heb je niet de neiging om Sanne aan d'r haren mee naar huis te slepen? Of gaat ze vanzelf gedwee wel mee.

Groetjes Els en de rest van de fam. uit Ysselsteyn!
    Met oma gaat het trouwens weer goed! Ze mag weer uit bed, gelukkig!