Wilde avonturen op het noorder eiland.. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Eefje en Sanne - WaarBenJij.nu Wilde avonturen op het noorder eiland.. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Eefje en Sanne - WaarBenJij.nu

Wilde avonturen op het noorder eiland..

Door: Eefje & Sanne

Blijf op de hoogte en volg Eefje en Sanne

17 Juni 2008 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hai trouwe bezoekers;),

Fijn dat jullie er weer zijn voor het lezen van een nieuw verhaal.
Vandaag nemen we jullie mee tot ongeveer twee weken terug waar we ons avontuur in Nieuw Zeeland begonnen.

Na het zien van Wellington zijn wij richting Taupo gereden. Hier hebben wij wel een van de mooiste watervallen die we tot nu toe hebben gezien mogen spotten. Het was niet de hoogste, maar de omgeving was geweldig mooi en de waterval was vooral heel erg breed en stroomde hard waardoor het al met al een indrukwekkend plaatje was.

In Taupo hebben we ook het meer bezocht. Waarschijnlijk hebben we deze niet van de mooiste hoek gezien, want dit meer is erg bekend, maar wij vonden het toch redelijk tegenvallen. Richting Rotorua kwamen wij een manege tegen. We hebben 's middags onze moed bij elkaar verzameld en zijn op het paard gesprongen. We hebben een heel erg mooie tocht door het bos gehad op paard (zowel rustig lopend als in draf & galop) en hebben vanuit het paard de 'Craters of the moon' gezien; een vulkanisch fenomeen waar de rook uit de grond omhoog komt. Erg leuk om te doen, wel een beetje spannend af en toe;).

We hebben met de camper afwisselend wild gecampeerd en op de camping geslapen. Die avond waren we zo moe dat we weer een keer hebben geslapen op de camping. Cindy had nog een kaartje voor een gratis SPA en.. deze camping had een SPA! Dus om acht uur stond hij klaar voor ons en hebben we genoten van een biertje en een badje! Daarna niet al te laat naar bed want...
We moesten er weer om zes uur 's ochtends uit voor NEDERLANDS VOETBAL!
Zie je het voor je; vijf backpackers in de luwte van de nacht opstaan en in pyjama voor de buis met.. ja ja AH borrelnootjes en wat blikjes bier. (de borrelnootjes hadden we in een typisch Nederlands winkeltje gekocht aan de kant van de weg samen met: Rinse appelstroop en mergpijpjes)
Wat een geweldige wedstrijd! Na de wedstrijd ontstonden de wildste ideeen over hoe en waar we de volgende wedstrijden konden gaan kijken.

In Rotorua zijn we diezelfde dag naar een bekend park gegaan; Te Puia.
Dit is een park waar je over de Maori-cultuur vanalles leert en kunt zien. We zijn hier bij een voorstelling geweest met dans en zang van de Maori's, heel erg leuk vonden wij! De Maori's hebben een soort strijd-dans om de tegenstander bij een gevecht af te schrikken om zo onnodig geweld te voorkomen. Deze dans heet de HAKA en hierbij bollen de mannen hun ogen en steken ze hun tong uit. Een heel erg grappig gezicht..
Ook heb je in dit park vulkanische kraters. We hadden er hier al een aantal van gezien, maar we hadden het water nog niet zo hoog uit de grond zien spuiten.
We hebben hier ook de 'Kiwi' voor het eerst gezien; het dier van Nieuw Zeeland. De Kiwi is een beschermd nachtdier waardoor het moeilijk is hem in het wild te zien.
Ook staan de Maori's bekend om houtsnijwerk voor gebouwen en kunst. Hier hebben we dan ook iets van gezien in de houtsnij-school die in dit park gevestigd is.

Hierna zijn we doorgereden naar Wahii beach waar enkele mooie wandelroutes zouden zijn. Hier zijn we toch niet meer gestopt, maar we zijn meteen doorgereden naar Cathedral Cove en de hot water beach.
De hot water beach is een strand waar het water op bepaalde plekken bijna kookt. De grond en het water worden op deze plaats verwarmd door een grote vulkanische steen onder water. Op sommige plekken kon je niet eens staan, want dan zou je je voeten verbranden. Een heel raar, maar super mooi natuurverschijnsel.

Cathedral Cove is een bekend strand waar je via een wandelroute naar toe kan. Op dit strand is een scene van de nieuwste film Narnia opgenomen.
We hebben hier heel erg mooie foto's kunnen maken. We hebben genoten van dit mooie strand..

Via Cathedral Cove zijn we naar Kerikeri doorgereden waar Bram en Remco wat mensen uit hun dorp op wilden zoeken. We zijn hier super gastvrij ontvangen en mochten hier twee nachten blijven. We hebben hier dan ook de tweede wedstrijd van het Nederlands elftal kunnen kijken. Ze hadden hiervoor al een Nederlands feestje georganiseerd, dus 'sochtends om half 7 zaten we met 24 mensen in de huiskamer van Esther en Coen! Het was even net alsof we in onze eigen huiskamer zaten. Heerlijk knus en gezellig.

Ook mochten we de tweede dag de auto lenen. Samen met hen hadden we bekeken wat er allemaal in de omgeving te doen was. Het quadrijden sprak ons meteen aan; lekker wild door de zandduinen scheuren! Jammer sprak Eefje de prijs iets minder aan en koos ze er voor om lekker een dagje thuis bij de famlie te blijven.
Met Cindy, Remco en Bram is Sanne toen op pad gegaan.. 2 uur rijden van Kerikeri. Daar aangekomen stonden de quads klaar; wat een monsters! Ik werd er wel een ietsiepietsie bang van :)
Gelukkig mochten we eerst even oefenen, waar al bleek dat Bram de diehard was in quadrijden..
We reden over rotsen, zandstrand en zandduinen, wat een avontuur! Doordat ik de hele rit met een mega smile op mijn mond rond reed, moest ik regelmatig zandhappen! Er kwamen wat flinke uitdagingen zoals steile hellingen en diepe dalen gevuld met water. Bram wilde zich even uitsloven bij een van deze hellingen en vloog dan ook even flink over de kop. Wij natuurlijk vol schrik naar hem toe rennen, maar meneer is sterk en stoer dus er was gelukkig niets aan het handje. Poeh poeh, zo zie je maar weer: vrouwen kunnen heeeel goed rijden!! ;) Voldaan, met lekker veel adrenaline in het lijf reden we weer naar 'huis' waar de bbq al heerlijk aan stond..!

Na de voetbalwedstrijd was het weer tijd om in te pakken en weg te wezen..
We zijn toen doorgereden naar Auckland waar Bram en Remco de camper weer in moesten leveren. Wij zijn toen met zijn drietjes naar een hostel gegaan.

Daar zitten we dan nu, samen met Cindy. Gisteren hebben we Bram en Remco nog eventjes gezien en dan ook echt gedag moeten zeggen! Wat een leuke tijd hebben we met hun gehad!

Daarom gisteren maar even een filmpje gepikt en een echte meidenfilm uitgekozen; Sex and the City. Draait deze al in Nederland??
Het is een echte aanrader in ieder geval, heerlijke film.

Vandaag en morgen willen we dan nog een beetje sightseeing doen in Auckland zelf. Donderdag vertrekken we dan weer met zijn tweetjes richting Hikurangi waar Jeroen zit. Hij komt ons (NZ-tijd) om half zes ophalen. Super leuk.

Dat was weer het verhaaltje.. veel leesplezier! We vertellen snel over hoe het bij Jeroen is geweest.

Heel veel liefs en groetjes van ons
Eefje en Sanne xx

• 17 Juni 2008 - 05:26

Anja:

Hey girlies,

Het oranje gevoel leeft ook bij jullie, merk ik. Het was ook echt supergaaf, evenals jullie wilde verhalen weer!!
    Wat ook weer een mooie plaatjes!!
    Nog twee maandjes genieten voor jullie, vooral doen!!!!!
    Kus Anja xxxx

• 17 Juni 2008 - 05:30

Truus:

He Sanne en Eefje,
    We hebben even geduld moeten hebben, maar dan krijgen we ook wel een leuk verhaal en mooie foto's! Dacht dat je alle middelen van vervoer zo'n beetje te hebben gehad, zitten ze op een paard en Sanne jij op een Quad, wat kunnen jullie nog meer bedenken! Misschien bij Jeroen op de tractor nog?
    Doe je hem knoevelen van ons allemaal Sanne?
    Have fun, liefs xxxx Truus xxxx

• 17 Juni 2008 - 05:55

Hanneke:

heej!!

hoe hilarisch dat jullie gewoon om zes uur 's ochtends met een biertje en borrelnootjes voetbal zitten te kijken!!! Cool! Sex and the city draait hier ook al, ik ga morgen..dus ben zeer benieuwd! Mooie foto's weer trouwens, altijd erg leuk om te kijken!!
    Geniet nog van jullie twee relaxdagjes en veel plezier bij Jeroen!
    liefs
    Hanneke

• 17 Juni 2008 - 07:41

Neef Jeroen:

nog 2 nachtjes
    woehoew xxxxxxx

• 17 Juni 2008 - 08:04

Willeke:

Ciao Bella's, wat klinkt dat allemaal weer goed en wat zien de foto's er prachtig uit! Over twee maanden zijn jullie al weer thuis... heerlijk idee, we gaan er dan echt een super super super feest van maken!!
    (K)

• 17 Juni 2008 - 08:24

Ank:

Heeey San,
    Wow, zit ik hier achter mijn pjoeter te werken en jullie maar genieten en rieleksen daar. Ik bespeur een beetje jaloezie bij mezelf ;-)!
    Ik vind de natuurplaatjes zo gigantisch mooi! Het klokje tikt verder dus geniet nog van de laatste 2 maandjes alweer.
    Een fijne wedstrijd voor vanavond (bij jullie morgenvroeg)! Oh ja, en natuurlijk veel plezier bij/met Jeroen!!

Liefs Ank

• 17 Juni 2008 - 08:31

Anke:

Huhumm, zie dat ik alleen hey San in mijn kopje heb staan. Sowry Eefje, was niet zo bedoeld! Dus speciaal voor jou en Cindy vanuit dit berichtje groetjes van mij :-)!

• 17 Juni 2008 - 10:18

Camillia:

Wow! Heerlijke verhalen en super foto`s.(Y) Wat een mooie omgeving! en dat Quatrijden, lijkt me doodeng!, haha...
    Wel heerlijk dat jullie ook lekker naar het voetbal hebben kunnen kijken!! :)

En sex and the city idd ook gezien! Heerlijke meiden film :)

Kussies. kijk uit naar het volgende verhaal.
    (K)

• 17 Juni 2008 - 10:59

Leonie:

wauw wat een verhaal zeg, echt sjiek. En dan ook nog het voetballen kunnen kijken is toch fantastisch. Jullie hebben het echt naar de zin en ook maar goed. Nog twee mnd en dan zit het er weer op dus meiden genietuhhhhhhh.

groetjes leonie

• 17 Juni 2008 - 11:21

Bram:

Jaah Dorreleijers,

Was een mooie tijd!!
    Hoop gezelligheid en hoop gekke dingen!!
    Dat quadrijden ach kan wel eens fout gaan haha!! :P:P

Veel plezier morgen met voetbal kijken wij kunnen nog 2.5 uur slapen dan mogen we naar het vliegveld we houden contact

Dikke kus

p.s. ohjah zullen veel foto's op onze site zetten kun je ze daar er nog afhalen als je ze niet hebt (braminozzy.waarbenjij.nu, remcoinozzy.waarbenjij.nu)

• 17 Juni 2008 - 12:25

Elly Swinkels:

Hi Sanne en Eefje,

Vanaf 't begin van jullie avontuurlijke onderneming houd ik jullie berichtjes bij en geniet volop van de mooie verhalen en foto's.
    Nu vrees ik echter dat jullie enkele mooie dingen op het Noorder-eiland gaan missen, daarom dit berichtje!

Tussen Rotorua en Lake Taupo ligt de Waimangu Valley en het is echt de moeite waard daar heen te gaan!

'n Stukje zuidelijker ligt Waitapu Wonderland en dit mag je eigenlijk ook niet missen!

En vooral de mooiste dagwandeling op de hele wereld "de Tongariro-crossing", moet je gelopen hebben!!
    Deze ligt in het nationale park onder Lake Taupo.

Op advies van onze Wilmar geef ik dit aan jullie door.
    Zoals, tenminste Sanne weet, zijn wij goed 2 jaar geleden in N.Z. geweest en hebben daar enorm genoten.
    Ik wens jullie nog een fijne voortzetting van jullie avontuurlijke reis en zie wel of je de tijd of zin hebt om ons advies op te volgen...

Groetjes van mij en natuurlijk van Wilmar en Margje uut de Hei!!
    Elly.

• 17 Juni 2008 - 16:19

Rita:

een mooi beeld van wat jullie al zagen in NZ. Gaat het nu weer goed met de fotocamera of hebben jullie nog steeds advies nodig m.b.t. de instellingen?
    Vanavond voetballen tegen Roemenië. Wat zijn die Nederlanders toch goed, hè? Hopelijk kunnen jullie de wedstrijd ook zien, ook al moeten jullie er erg vroeg voor je bed uit.
    Groetjes, xxx mam/rita

• 17 Juni 2008 - 18:25

Steffie:

Heej meiden,
    Wat hebben jullie weer genietuh dingen meegemaakt zeg!Superleuke/mooie foto's! Ik ben ook van plan om nog naar sex and the city te gaan, hoorde er leuke verhalen over dus....nou meiden nog heel veel plezier en doe jeroen de groeten!
    Groetjes Steffie
    PS Ik find jullie ook lief ;)

• 17 Juni 2008 - 21:21

Tante José:

Eindelijk weer eens verbinding,Stomme computer!!!!
    Geweldig dat jullie het zo fijn hebben, maar beloof me dat je niet alle botten breekt met die capriolen die jullie daar uithalen.Geniet lekker verder, groetjes en knuffel t.José

• 17 Juni 2008 - 22:09

Eef En Sanne:

Wat een geweldig leuke berichtjes weer! We hebben vanochtend Romenie-Nederland gezien in een sportcafe-tje, 2-0!! hup holland hup;).
    Helaas zit het NZ avontuur er voor ons weer op en kunnen we de tips niet meer meenemen. Toch bedankt, wie weet gaan we nog eens terug;)!
    Liefs Sanne en Eefje

• 18 Juni 2008 - 09:21

Fleur:

Hey schatjes!! Leuk om te zien dat jullie je hollandse roots niet zijn vergeten en daar gewoon doorgaan!!! Ziet er super gezellig uit!
    Geweldige foto's en genieten avondturen zoals altijd! hele dikke kus Fleur

• 19 Juni 2008 - 04:56

Cindy:

Hey lieverds!
    Vond het echt supergezellig met jullie! Heel veel plezier bij Jeroen! Ik ga jullie site volgen hoor!
    Hele dikke kus!

• 19 Juni 2008 - 08:35

Tom:

Hej dames,
    Super mooie foto's!!! En flink gefeest bij Jeroen of hard moeten werken?? We lezen het wel.
    Groetjes en nog veel plezier!!! XX Tom

• 19 Juni 2008 - 13:02

Els:

Waw!! Wat jullie daar toch allemaal beleven!! Kan me toch wel voorstellen dat jullie moeders jullie weer eens eindelijk in de armen willen sluiten. Pas wel op. maar blijf vooral genieten!!!!!!

Groetjes uit Ysselsteyn!!!!!

• 20 Juni 2008 - 02:26

Coen En Esther:

Hallo meiden, wat een verademing zo'n heerlijke roze website (ik heb net die van Bram en Remco bekeken!) Wij vonden het hartstikke leuk om jullie te ontmoeten, hoop dat jullie nog een gezellige tijd in NZ hebben

Liefs,

Esther

• 21 Juni 2008 - 17:41

Truus:

He lieve Sanne en Eefje,
    Jullie kijken toch ook naar Nederland straks?
    Heel veel plezier gewenst en groetjes aan Jeroen !!
    Heel veel liefs xxxx mam xxxx

• 22 Juni 2008 - 08:51

Chris !:

Hello Oranje,
    see you in the semi-final !!! muahahahahahahahhaha

Schade, Holland, alles ist vorbei !!!
    muahahahahahha

see you soon, cheers from the tropics, chris !

• 25 Juni 2008 - 06:34

Truus,:

He dames,
    Tijd voor een nieuw berichtje???
    Jullie zijn nu alweer enkele dagen op de Fiji Eilanden. Willen graag horen hoe het daar is!!
    Liefs, xxxx Truus xxxx

• 25 Juni 2008 - 19:16

Tante Jo En Ome Thei:

Geweldig leuk om van alle leuke avonturen te kunnen genieten die
    jullie mee maken
    groetjes en dikke knuffel

• 26 Juni 2008 - 17:11

Tante José:

Vreselijk leuk die kaart.
    Hartelijk bedankt,xxx T.José
    ps:misschien voor de tweede keer?????

• 27 Juni 2008 - 11:59

Steffie:

Zeg meiden, waar blijven die genietuh verhalen nu!?

• 29 Juni 2008 - 07:01

Eefje En Sanne:

Hallo allemaal!

De afgelopen week hebben wij doorgebracht tussen lokals op de Fiji-eilanden. Je raad het al.. daar was geen internet te bekennen. Ook is het tegoed op Sanne's telefoon op; we konden dus helemaal niets laten horen. (Truus, kan je weer even kijken voor nieuw tegoed?!) Maaaar het gaat goed met ons!! hihi. We zijn net aangekomen op het hoofdeiland en zijn weer in Nadi. Morgen hebben we alle tijd om even een update te geven. Tot dan!! (.. en sorry voor het lange wachten.. :))

xxxxx