Van Kiribati naar Amerika -> DISNEY! - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Eefje en Sanne - WaarBenJij.nu Van Kiribati naar Amerika -> DISNEY! - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Eefje en Sanne - WaarBenJij.nu

Van Kiribati naar Amerika -> DISNEY!

Door: Eefje & Sanne

Blijf op de hoogte en volg Eefje en Sanne

30 Juli 2008 | Fiji, Nadi

Bula!

Hoe gaat het met jullie allemaal?
Wij zijn gisteren aangkomen in Fiji. Het is fijn als je vanaf het vliegveld precies weet waar je naar toe wilt: we zijn dus lekker naar ons vaste plekje gegaan waar we de vorige keer ook zijn geweest. Horizon Backpackers. Omdat de dorms (kamers waar je met meerdere mensen slaapt) vol zaten kregen wij voor de zelfde prijs een 6-persoons kamer voor ons alleen! Inclusief tv (jammer van die storende zenders) en een bed met een lekker zacht matras. Na een nachtje lekker slapen zijn we nu dus helemaal klaar voor AMERIKA!

Eerst willen we jullie mee terug nemen naar Kiribati, waar een paar geweldige laatste dagen hebben gehad:
Op zaterdag was er voor ons een afscheid georganiseerd. Alle leerraren, kinderen en zelfs enkele ouders waren gekomen om ons gedag te zeggen, zingen en dansen. :) De ouders hadden gezorgd voor een uitgebreide lunch wat wij heel erg konden waarderen. Voor sommige ouders is het namelijk soms zelfs moeilijk om de eigen kinderen iedere dag weer te voeden. Ook hebben we van de ouders en kinderen een kado gekregen: een grote doos met allerlei souveniers die handgemaakt zijn door Kirbati-inwoners. Echt leuk! Wij hadden ook een verrassing voor de kinderen; lollies en een lokaal mango-snoepje voor iedereen. (Wij waren van dit snoepje niet echt kapot..!) Zij vonden het in ieder geval heel lekker! Ook hebben we nog een laatste keer in de maneschijn met de kinderen gedaan, de gebaren bij dit liedje blijven ze leuk vinden. We stonden de hele ochtend in het middelpunt van de belangstelling. Soms gaf ons dit een beetje een ongemakkelijk gevoel, maar alleen het gebaar vonden we al onzettend leuk.

Na het afscheidsfeest moest er toch nog even gewerkt worden: op het 'schoolplein' hebben we een springveld en dambord geschilderd. Samen met de nieuwe buitenspeelmaterialen is er nu voldoende speelmogelijkheid voor alle kinderen met hun verschillende handicaps. We hebben met Linda afgesproken dat zij verder voor ons stelten laat maken en een wip. De kinderen speelden maandag meteen volop met alle nieuwe spulletjes. Die blije gezichtjes zeggen dan genoeg!!

Na het werken was er nog een uitnodiging van de leerkrachten om te gaan stappen 's avonds. Iets waar we geen nee op konden zeggen. Zo stonden de leerkrachten dan om 20.00 uur - nederlandse tijd - klaar! Na een maand leven volgens Kiribati-tijd vonden wij dat we nu voor 1x toch wel op tijd konden zijn allemaal! Toch waren de twee mannen vergeten over onze manieren in Nederland.. we zijn dus vertrokken met Benga en haar verloofde en Teta. Zij werken in de klas met dove en blinde kinderen.
Eerst zijn we in Betio naar het theater gegaan waar we een filmpje hebben gekeken. De film was echt te flauw voor ons. Toch was het grappig omdat alle locals de hele film helemaal in een scheur lagen. Daar moesten wij dan weer om lachen! Wat een gekkies!
In de Kiribati-disco werken de dansregels wat anders: een man komt je hier uitnodigen voor een dans. Dit kan je dan eigenlijk niet weigeren omdat je dan onbeleefd bent. Na een paar dansen waren we het dan ook echt goed moe. Er staan hier namelijk geen honderden, maar als je geluk hebt tien mensen op de dansvloer. We hadden dus (te) veel bekijks. De muziek was een beetje Barbie-girl/tienerdisco achtig. Ook niet helemaal onze stijl. We hebben wel heel veel moeten lachen om dit hele gebeuren met de leerkrachten. Zij vonden het natuurlijk prachtig om ons te zien stuntelen met de mannen die alleen het engelse woord 'sexy' kenden.
Omdat de bussen hier tot ongeveel 11 uur rijden moesten we achter in een truck naar huis. Daar zaten we dan, met een vrieskist, 20kg rijst en onze uitgaansmaatjes. Zij wilden ons per see naar huis brengen, lief! We vonden dit wel een leuke ervaring, toch kwamen we er al snel achter dat het minder confortabel was dan verwacht.. vooral als je nodig naar de wc moet!! :D

Heel onverwachts hadden ook de leerkrachten zelf nog een afscheid voorbereid. We werden maandag naar de engelse workshop gelokt. We zouden hier maar een half uurtje hoeven te zijn om onze gemaakte materialen te presenteren. Niets was minder waar: er was een diner gemaakt door de leerkrachten! We hebben weer een hele avond samen gezongen, gedanst en gelachen. We moesten stiekem toch wel een traantje wegvegen. Wat super lief dat ze ons zo uitgebreid wilden bedanken!

Afgelopen dinsdag was dan echt onze dag van vertrek. We wilden op school nog even gedag gaan zeggen. De leerkrachten hadden echter een ander plan: de school zou eerder stoppen en met de twee schoolbussen zouden ze naar het vliegveld komen met alle kinderen om ons uit te zwaaien. Nou.. jullie snappen dat wij het niet meer hadden! We hebben alle kinderen nog persoonlijk vaarwel kunnen knuffelen en lekker met de leerkrachten kunnen kletsen. Super!

Eenmaal in het vliegtuig ervaarden we een heel gek gevoel. Het is zo maf dat het ene moment je heel rot voelt om te moeten gaan en als je dan eenmaal in het vliegtuig zit je dit weer heel snel afsluit voor jezelf. Misschien dat we dit een beetje hebben ontwikkeld tijden het reizen. Het haije zeggen blijft moeilijk, maar het blijft niet meer zo lang vreemd voelen.
Daarbij hebben we ook al weer heel veel zin in Disneyland!!! :)
En we zitten met ons hoofd natuurljik ook stiekem steeds meer bij de 15e > onze aankomst op schiphol.

Vanavond vliegen we naar Los Angeles waar we morgenvroeg aankomen. Vanuit het vliegveld gaan we meteen naar een hostel dicht bij Disneyland. We gaan daar lekker even uitwaaien in alle achtbanen en attracties!

We proberen na Disneyland weer foto's op de site te zetten. Hier op de computer is er namelijk geen aansluiting voor de camera.

Geniet allemaal van jullie zomervakantie, en tot over een dikke twee weekjes!

Liefs, kusjes, knuffeltjes xx
Eefje en Sanne

• 30 Juli 2008 - 06:13

Truus,:

Lieve Sanne en Eefje,
    Geweldig berichtje weer!!
    Wat hebben jullie een leuke en leerzame tijd gehad daar in Kiribati, super!
    Goede reis naar Amerika en veel plezier in Disneyland! Dikke kus en knoevels, xxxx mam xxxx
    P.S. nou heb ik wel niet op de pabo gezeten maar weet toch dat je leerraren in ieder geval niet zo schrijft!

• 30 Juli 2008 - 07:12

Steffie:

Heej Sanne en Eefje,
    Leuk om weer iets van jullie te horen zeg! Wat een genietuh tijd hebben jullie gehad. Fijne reis naar Amerika en geniet van Disneyland!
    Kus Steffie

• 30 Juli 2008 - 07:18

Anja:

Lieve meiden,
    Wat een geweldige tijd hebben jullie daar op Kiribati gehad, in een woord fantastisch wat jullie voor die kinderen hebben kunnen doen!!!!Heel veel plezier in Amerika,geniet van Disneyland en van alles wat jullie daar nog meer gaan bekijken.
    Tot gauw!!! Kus, liefs
    Anja

• 30 Juli 2008 - 08:27

Mandy:

lieve Sanne en lieve Eefje,
    mooi verhaal weer en hartstikke veel plezier in Disneyland! en natuurlijk ook in Amerika ik hoop dat jullie daar een leuke tijd nog hebben en dan.... tot 15 augustus op schiphol!!!!!:D:D < ik begin er stiekem steeds meer zin in te krijgen.!
    kortom: GENIET NOG VAN DE LAATSTE ong. 2 WEEKJES
    liefs xx Mandy

• 30 Juli 2008 - 08:41

Camillia:

Eej lieve meiden.

wat een mooi afscheid zeg! Dat geeft wel aan hoe groot de waardering is... Geniet van Amerika :) en tot de 15de !!

Kussiess Camillia

• 30 Juli 2008 - 09:59

Anke:

Hey hey!
    Inderdaad een afscheid om nooit te vergeten, ze vonden jullie wel erg lief!
    Zijn jullie de kluts een beetje kwijt wat betreft de nederlandse taal? Leerraren, oepsie, of wilden jullie eigenlijk leerkrachten schrijven misschien? Of bedoelden jullie te zeggen dat leraren rare mensen zijn die je iets willen leren ;-)? Ik hoop het maar! Haha.
    En nu op naar Disney! Hoe vet is dat!
    Hey dames, tot de 15e he!
    Liefs Anke

• 30 Juli 2008 - 10:20

Manon:

Heej..

Super veel plezier in Disneyland en geniet nog van de laatste weekjes.. hopenlijk tot binnenkort een keertje op je (ex) werk..

Liefs Manon

• 30 Juli 2008 - 10:48

Karlien:

hey Sanne en Eefje,
    wat een geweldig verhaal weer. Echt leuk dat jullie zoveel voor de kindjes en de leraren daar hebben kunnen doen! Geniet nog in Disney en van Amerika en tot heeeel snel. Kusjes Karlien

• 30 Juli 2008 - 21:29

Fleur:

hey schatjes! Niet te geloven hoe dankbaar deze mensen zijn! Echt gewldig... ik denk aan jullei en nu echt tot heel snel! geniet er nog even van
    Dikkekekekekekeeee kussss

• 31 Juli 2008 - 11:27

Ricky:

wat een magamooi verhaal zeg...en dat afscheid....oeoe kippevel natuurlijk.. Nou nog effe genieten en dan op naar Schiphol.. ik verheug me al op de "live "verhalen als je eens naar dichterbij komt....doeiiiiiiiii

• 01 Augustus 2008 - 12:08

Wietske:

Hey meiden!
    Weer veel meegemaakt...
    Wij hebben ook een goede vakantie gehad. Nu weer thuis en morgen nog even mijn verjaardag vieren. :-D
    Klein feestje.
    Fijn om jullie weer te zien de 15e.
    Dikke zoen en tot heel heel snel!
    xxx

• 01 Augustus 2008 - 16:50

Kelly!!:

Heey dames..

Wat een leuk verhaal..Echt super lief allemaal! hihi..

Maar heeeel veel plezier in Disney.. en tot snel maar weer!!

Liefs, kusje Kelly..

p.s. ik heb gister mijn rijbewijs eindelijk gehaald!! hihi..

• 03 Augustus 2008 - 10:28

Margot:

Hey Meiden!
    ik had een tijdje even niet gelezen, maar heb net alles in zitten halen! en wat een mooie verhalen! heel werk gedaan zag ik. Geweldig, binnenkort weer terug naar huis, wat gaat het toch snel. Nog heel veel plezier in de achtbanen! en niet te veel uitwaaien he, die mooie herinneringen moet je houden! haha!

Heel veel plezier,

Liefs Margot

p.s ik ben zelf ook al weer terug uit finland, druk met mijn nieuwe carriere! op een cruise

• 04 Augustus 2008 - 19:20

Sanne:

Hey lieve allemaal!

Proficiat Kelly, goed zeg! Is het je lekker gelukt voordat ik terug kom.. kan ik je nog legaal kussen ook!! haha!
    Disney is super leuk.. lekker wat ronddwalen en rare foto's maken in wilde achtbanen. Heerlijk. Vanavond vertrekken Eef en ik naar Miami waar we nog even van een welverdiende strandvakantie gaan genieten. We moeten toch een beetje bruin zijn bij thuiskomst! haha! :)
    Tot over 11 nachtjes!! Whooohow, hepper zin an! Cq, KAN NIET WACHTEN!

Dikke kus San

• 04 Augustus 2008 - 19:44

Tante José:

Hallo meiden,
    Heb net jullie bericht gelezen en vindt het geweldig wat jullie allemaal meemaken. Wat een ervaring, daar kun je jaren op teren,eigenlijk wel voor de rest van jullie leven.
    Ik wens jullie veel plezier de rest van de tijd en dan tot ziens op Anke haar verjaardag?!
    Dikke kus, Tante José

• 04 Augustus 2008 - 19:58

Truus:

He lieverd,
    11 nachtjes, dat houden we nog wel vol!
    Maar eerlijk gezegd heb ik er ook zo'n zin in om je volgende week vrijdag op te halen geniet nog van de laatste 11 dagen. Goede vlucht morgen naar Miami en ik wacht op je telefoontje vanuit daar!!
    Liefs en dikke kus xxxx mam xxxx
    Groetjes aan Eefje!!!

• 07 Augustus 2008 - 12:37

Marjolein:

Heej...
    Wat een leuk verhaal weer :D Maar nu begint er toch echt bijna een eind aan te komen he! Geniet er nog lekker van de laatste dagen!!! En tot snel!!!
    xx

• 08 Augustus 2008 - 14:02

Theo:

Hey ladies:

I think you really have to relax.
    Is there no news from America?
    Laat eens iets van jullie belevenissen in de USA horen!
    We zitten hier vol spanning te wachten.

Groetjes uit Oirlo.(pap)

• 08 Augustus 2008 - 19:52

Marco & Angelique:

Hoi Sanne & Eefje,
    Weer hartstikke leuk wat jullie weer allemaal mee gemaakt hebben. Het aftellen is voor ons al een beetje begonnen, dus nog maar even flink genieten met z'n tweetjes in Amerika.
    Tot vrijdag 15 augustus want als er een feestje is, zijn wij graag van de partij !!!
    Dus geniet dur nog efkus van.
    Dikke knoevel van Marco en een dikke kus van Angelique

• 09 Augustus 2008 - 10:41

Sanne Jansen:

hey!

Ik zal me eerst even voorstellen haha. Ik ben Sanne Jansen, 24 en kom uit Nijmegen en ben druk bezig om een reis door azie en australie te plannen! Ik ben onverwachts via waarbenjij.nu op jullie site terecht gekomen!! en wat een avonturen zeg! jullie hebben mij echt helemaal lekker gemaakt zeg ;) Zelf ga ik ook met een vriendinnetje volgend zomer vandaar!

Als jullie terug zijn in Nederland, dat is al bijna he! dan zou ik graag eens met jullie willen mailen..hopelijk dat ik hier samen met mijn vriendinnetje wat aan zal hebben!ideeen genoeg vanuit jullie denk ik!

Ik wil jullie nog heeeel veel plezier wensen op de Fiji eilanden en in disney!!! en een goede terugreis!

Tot horens! Liefs

Sanne

• 09 Augustus 2008 - 18:06

Eefje En Sanne:

Hey naamgenootje!

Dat is natuurlijk geen probleem. Je kan mailen naar eefjedoreleijers@hotmail.com en sannewennekers@hotmail.com dan gaan wij er even voor zitten over een paar weekjes. Fijne zomervakantie en heel veel plezier met het plannen van jullie reis!

Groetjes Eefje en Sanne