Ons eerste tripje - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eefje en Sanne - WaarBenJij.nu Ons eerste tripje - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eefje en Sanne - WaarBenJij.nu

Ons eerste tripje

Door: Eefje & Sanne

Blijf op de hoogte en volg Eefje en Sanne

26 Januari 2008 | Thailand, Bangkok

Hai lieve iedereen,

we zijn vanuit Bangkok gisteren vertrokken richting Ayuthaya. We hebben een paar dagen Bangkok gezien wat ons prima is bevallen! Na een dagje kleine foutjes maken wisten we de tweede dag toch al goed hoe we iedereen af moesten schepen.. Bangkok is een heel drukke stad waar echt van de toeristen wordt geleefd. Ze proberen dus ook iedere 100 baht uit je te trekken. Maar slim als we zijn kiezen we natuurlijk wel de goede mensen uit!
Zo kwamen we ook bij een kleine office waar we ons erg op ons gemak voelde en de prijs voor een groepsreisje een vierde was van wat we eerder hadden gehoord. We hebben hier dan ook geboekt en gaan nu voor ongeveer 50 euro met een groep van 12 personen vanavond weer verder trekken naar het noorden. Daar doen we dan Chang Mai aan waar we gaan olifantrijden, raften, mooie watervallen bekijken en hier gaan zwemmen, slapen in kleine hutjes en een kijkje gaan nemen bij de lokale bevolking. Ook gaan we hier met deze mensen Thais koken en leren we al wat receptjes! We vertrekken vanavond om 20.00 uur. We zijn dan misschien een paar dagen niet berijkbaar via internet. Maar natuurlijk zoeken we zo snel als kan weer een internetcafetje op. We vinden het namelijk suuuper om al jullie lieve berichtjes te lezen en jullie een kijkje te kunnen geven in onze fotocollectie en ervaringen.
Vandaag gaan we nog lekker touren (op een scootertje) door Ayuthaya. Eerst 15 km per uur en dan misschien wat harder! We moeten natuurlijk eerst even wennen aan het links rijden..!
Vannacht hebben we een lekkere slaapplaats gehad met twee tweepersoons bedden. Lachen.. want we sliepen eerst apart in een bed. Eefje had haar clamboe al opgehangen, Sanne vond dit niet nodig... natuurlijk werd Sanne al na 2 min in bed liggen gestoken!! Ze is toen dus snel bij Eefje in bed gekropen! We hebben heerlijk geslapen tot 10 uur vanmorgen en voelen ons nu eindelijk weer helemaal uitgerust. Sanne is gistermorgen namelijk wat ziek geweest en heeft een keer of 6 boven de wc of uit de trein gehangen! Gelukkig nu weer alles over en ok.
Verder gaat alles super met ons. We hebben hier al lekker wat rondgeshopt want de kleren zijn genieten hier en de sieraden erg goedkoop! En als we dan al een keertje en cafetje in duiken is het natuurlijk wel leuk als we er een beetje leuk uit zien!! haha!
We gaan nu nog even wat foto's uitzoeken.. Truus bedankt voor de fotoruimte! Als er nog meer bieders zijn dan zien we dat vanzelf!! ;)

Heeel veel liefs en kusjes van de reizigers vanuit Ayuthaya

• 26 Januari 2008 - 05:41

Eefje En Sanne:

Heey schatjes.. genieten foto's he!! Thanx voor al jullie leuke berichtjes en mailtjes! Wij gaan maar weer eens buiten van het weer genieten! Liefs en kusjes!

• 26 Januari 2008 - 07:55

Leonie Jenneskens:

heey meiden,

super om te horen hoe het met jullie gaat. Ruig zeg om op olifanten te rijden en te raften. Sanne ben je al weer beter!!!!! Veel plezier op de reis en we horen van jullie. Geniet ervan dan doen wij dat ook. Zo wij gaan ook reizen maar dan naar het werk haha.

grtz leonie

• 26 Januari 2008 - 08:18

Steffie:

Hey lieve meiden,

Superfoto's zeg! Gisteren even met Sanne gemsnt, echt raar hoor! Als je je bedenkt dat jullie zo ver weg zitten!
    Heel veel plezier met het olifantje rijden enz.
    Hoop snel weer iets te lezen van jullie.

Groetjes Steffie

• 26 Januari 2008 - 09:02

Hanneke:

heey meisjes!!

De foto's zijn idd genieten!
    Heel veel plezier tijdens jullie trektocht!! Ben benieuwd hoe het is!!
    liefs
    Hanneke

• 26 Januari 2008 - 10:39

Meggy :

heey meiden ik hoop dat julli daar veel plezier hebben maar besteet het geld aan erg goeden dingen belooft
    goed dat hoop ik tenminste gtoetjes daat van meggy

• 26 Januari 2008 - 10:43

Stephanie:

hey lieve meiden

Supper om jullie verhaal te lezen en om de foto's te zien!
    Heel veel plezier nog met de leuke dingen die jullie allemaal gaan doen.

tot mails:)

Kus stephanie

• 26 Januari 2008 - 12:35

Bas Don:

He leuke site!!
    Als je in Chang mai bent moet je ook 'pai' bezoeken. Waren een aantal jaren geleden erg leuk plaatsje. Cave lodge is vanuit pai in een paar uur met een brommer te bereiken (die kan je daar huren)Daar heb je een guesthouse waarvanuit je een excursie kan doen door een grot naar een ondergronds meer. Pai is zo'n typisch reizigers dorpje met leuke barretjes.
    Fijne reis, ben erg jaloers!!
    groet Bas

Oh ja tip: Sexy foto's zijn goed voor het aantal hits op je site!!!

• 26 Januari 2008 - 15:30

Netty Geerets:

Hallo Sanne en Eefje
    Mooie foto's kunnen we het mooi meebeleven hier en foto's kijken geniet er maar van en veel plezier daar, wij kijken wel van hieruit mee. groetjes Netty

• 26 Januari 2008 - 16:55

Coxsjes:

Ha Megjes,
    Geweldige site,mooie foto's,heerlijk weer,donkere knappe mannen,en alles wat jullie moge beleven aan deze trip.Geniet er van.We blijven jullie volgen.
    Liefs Coxsjes Caséle

• 27 Januari 2008 - 10:46

Claire:

Ha lieve meiden,
    Geweldig zeg, wat ben ik jaloers!! Geniet nog maar van jullie lekkere hotelkamer want dadelijk tijdens de trektocht moet je je douche in de rivier hihi! Heel veel plezier en laat snel weer iets van jullie horen!

Dikke knuffel xxx Claire

• 27 Januari 2008 - 11:13

Daan:

Hey meiden,

Leuk jullie foto's te zien en de berichtjes te lezen.Hopelijk blijven jullie het zo goed naar jullie zin hebben.
    Groetjes daan.

• 27 Januari 2008 - 14:43

Theo::

Hallo Sanne en Eefje.

Je eerste lessen zijn al binnen.
    Niet meteen toehappen als ze je wat willen verkopen
    Altijd handelen over de prijs.
    Ook een clamboe is zeer handig in deze streken, vooral als hij in je tas zit.!!!!!
    Och samen in zo’n groot bed, is ook veel gezelliger.
    Nog veel plezier samen, en tot over ongeveer 12 weken.

LIEFS EN EEN DIKKE KNUFFEL

Theo

• 27 Januari 2008 - 15:34

Melanie:

Super meiden, ik kan alleen maar zeggen, ik geniet hier ook! Van jullie verhalen en foto's... Geweldig!

Dikke kus!!!

• 27 Januari 2008 - 18:05

Oma:

Lieve Sanne en Eefje,
    Blij dat ik jullie gezien heb en de berichtjes heb gelezen.
    Hier is alles oke, veel liefs en kusjes van oma en Lucky.

• 27 Januari 2008 - 18:33

Cinderellah:

Supersuperpiekfijn allemaal om dit te horen!!! Jaaaah sanne, vandaag gewonne he!!! was wel lache! Ik wil jullie nog heel veel plezier wensen daar, geniet overal van, ma dat zal wel goedkome! Nie teveel vrieje, ma dat zal wel loslopen! Ik kijk er echt al naar uit om jullie weer gezellig te zien, en vooral in DIE omgeving, whahaha!!! Kumt goed, tot over n aantal weekies!

xxxxxxx heel veel liefs en knuffels

x Cinderellah x

ps. zijn wel piekfijne foto's...

• 28 Januari 2008 - 09:06

Kim:

Ohh super om jullie foto's te zien.. Ik wil ook op vakantie!! Doema lekker genieten.

Ennuh Eef ik hou die broer van je goed in de gaten.. ;)

• 28 Januari 2008 - 15:27

Flippel:

Hey schatjes! Jullie houden ons wel goed up to date, mooi zo!
    Hier zijn we af aan het tellen naar de carnaval, misschien wel in de sneeuw dit jaar AHHHHH!
    Beetje een gek idee dat jullie pas een weekje weg zijn.. jullie hebben al zoveel gezien en beleefd en hier is alles zo gewoon..
    Geniet ervan en ik hou de site in de gaten!
    Kus en een dikke knoevel van Willeke

• 28 Januari 2008 - 17:31

Aglaja :

Hoi Eefje en Sanne,

Hoorde dat alles prima gaat. Jullie reisverslag klinkt erg aantrekkelijk, krijg zelf weer zin om weg te gaan. Klinkt en ziet eruit alsof jullie je al aardig wegwijs hebben gemaakt in het rondreizen. Jullier zien er ingeburgerd uit! Al aardig wat mensen van je af moeten slaan?? Zeg meiden, veel plezier, geniet er met volle teugen van, en ik ben benieuwd naar jullie volgende verhalen.
    Groet Aglaja

• 28 Januari 2008 - 22:32

Manon:

Heej,

Wat leuk om zo jullie hele lange verhalen te lezen.. Erg leuk dat jullie het zo goed bevalt tot nu toe..
    Ik ga alles bijhouden..
    Veel plezier...

Liefs xxxx Manon (oud collegatje van Sanne, snik)

• 29 Januari 2008 - 11:24

Nell Hopmans:

Ha die Eef en Sanne,
    Van Wietske kreeg ik je eerste brief toegezonden..Heel erg leuk om op die manier een beetje mee te kunnen reizen. Zo te lezen en ook te zien gaat het jullie beiden daar goed en genieten jullie van al het moois dat op het pad komt..Heerlijk!! Ben benieuwd naar de foto's van de mensen met doe lange nekken!
    Blijf voorzichtig en zorg goed voor elkaar hè??
    Hartelijke groetjes Nell

• 29 Januari 2008 - 13:19

Anke C.q. Hansje:

hey lieve meiden!
    geweldig!!!!! alles wat jullie vertellen herken ik echt terug toen wij in thailand waren, chang mai is echt leuk...alleen let op voor de bedbugs (je weet wel, die beestjes in oude matrassen) zeeeer vervelend als ze je bloed lekker vinden!
    heel veel plezier op dn olifant en met alles wat je nog meer in de jungle te wachten staat!
    ik ga dr eentje (of meer) op jullie drinken met vastelovend!!
    heel veel liefs xxxjes anke.

• 29 Januari 2008 - 13:30

Pap:

Dag eefje en sanne,
    Hopelijk gaat alles goed, ook bij het trekken. Laat maar weer gauw wat horen, want thuis willen we wel bij blijven. Van heel veel mensen moet ik groetjes doen, dus bij deze. Dikke kus.

• 29 Januari 2008 - 20:00

Ricky:

hey oelderse megjes,
    zover weg en toch zo dichtbij met verhalen en foto's etc. Helemaal te gek hoor zo'n verre reis voor jullie....hopelijk gaan jullie nog heel veel heel mooie dingen meemaken....ik hou het wel bij .....doooeeeeiiiii...het allerbeste groetjes Ricky(brug)

• 30 Januari 2008 - 17:39

Elly:

Wai (sa-wa-dee) Eefje en Sanne,alles goed daar?
    Hebben jullie bergstammen ontmoet?( bv.Akha)We horen het wel.
    Eefje ,29 januari zijn wij gelukkige tantes geworden van Daniël.Zoon van mijn enige nichtje Lindie.
    Maak er wat van daar!!
    Tot hoors!Chanellie

• 30 Januari 2008 - 19:43

Marco En Angelique:

Hoi Sanne & Eefje,
    Hier eindelijk ook een berichtje van ons.
    We kunnen op jullie site zien dat het er goed uitziet en dat jullie heel veel plezier en lol beleven en dat moet ook !
    Er vragen heel veel mensen aan ons of wij al iets van jullie gehoord hebben, dan zeggen wij kijk maar op de site, dan kunnen jullie het zelf zien.
    Sanne je krijgt ook een dikke kus en knuffel van Maikel (dit moest ik zeker niet vergeten).
    Wij gaan komend weekend beginnen aan de carnavalsdagen en het eerste pilsje wat wij drinken, drinken wij op jullie.
    Alvast proost !.

Heel veel groetjes en pas goed op mekaar.
    Tot binnenkort.

Oeldere Alaaf !!!

• 31 Januari 2008 - 09:28

Anke C.q. Hansje:

hey lieve meiden!
    even een tipje van mij; als je de kans hebt moet je ook zeker naar Kanachaburi gaan, een stadje 2 uur rijden ten westen van Bangkokm daar kun je bij tijgers zitten...., dat is een van de dingen van thailand die me ook zeker bij zijn gebleven.....zoiets maak je nergens mee...je kunt ze aanraken aaien, oeh, vet spannend, echt de moeite waard!maar daar hebben jullie wellicht ookal van gehoord!

HEEL VEEL PLEZIER MEIDEN! HET STINKT HIER ECHT ACHTER DE COMPUTER VAN JALOEZIE!!!

HEEL VEEL LIEFS XXX ANKE.

• 31 Januari 2008 - 10:08

Camillia:

Eej meiden!
    Wat doen jullie in een relatief korte tijd al geweldige dingen! Mooi om te horen.. En ook mooi om te horen dat jullie het echt naar jullie zin hebben. Voor ons komt nu de carnaval eraan, maar voor jullie heel wat anders, maar wel een ervaring die je denk ik nooit vergeet.
    Knuffel Camillia

• 22 Februari 2008 - 16:15

Stan :

psv 2-1 gewonnen. veel plezier
    stan en tom en guus.
    het gaat goed. naatan is ziek.